<span class="txt-white-desktop">5 nasvetov za uspešen vsebinski marketing </span> <span class="txt-white-desktop">5 nasvetov za uspešen vsebinski marketing </span>

5 nasvetov za uspešen vsebinski marketing

Ste vedeli, da so se zametki vsebinskega marketinga pojavili že v prvi polovici 20. stoletja, ko je ameriško kmetijsko podjetje John Deer izdalo knjižico nasvetov za kmetijstvo?

Toda kaj vsebinski marketing sploh je in zakaj lahko podjetjem tako zelo koristi? Berite naprej in izvedeli boste, kako do učinkovitega vsebinskega marketinga, ki vam bo pomagal do širše mreže kupcev.

O vsebinskem marketingu

Pripovedovanje zgodb je nekaj, kar ljudje počnemo, odkar smo se naučili govoriti. Naša pozornost bo vedno namenjena tistim, ki pripovedujejo odlične zgodbe. Kako torej do odlične zgodbe v podjetniškem svetu? Odgovor se skriva v … vsebinskem marketingu.

Vsebinski marketing je strateški marketinški pristop, pri katerem gre za ustvarjanje inovativnih, relevantnih in konsistentnih vsebin. Za razliko od metod tradicionalnega marketinga, kjer gre za bombardiranje s sporočili, pri vsebinskem marketingu uporabnikom ponudimo določeno izkušnjo, dodatno vsebino in s tem dodano vrednost. Tako ga navežemo nase in ohranjamo njegovo zanimanje.

Vsebinski marketing je sicer osnova mnogih drugih marketinških taktik, ki se med seboj prepletajo in povezujejo. To so med drugim prodajne taktike, družbena omrežja, odnosi z javnostmi in vhodni marketing.

Kako do uspešnega vsebinskega marketinga?

1.  Spoznajte svojo ciljno skupino

Najprej je seveda treba vedeti, komu želite svojo vsebino predstaviti. Pri tem si lahko zamislite ciljne osebe, ki vam bodo pomagale odgovoriti na vsa vprašanja, ki si jih morajo zastaviti uspešni ustvarjalci vsebin. Pri določanju poskušajte čim bolj natančno preučiti, kaj ciljna oseba rada počne, kaj jo veseli, pritegne in nenazadnje tudi kakšne vsebine jo zanimajo.

Ko boste imeli v glavi podobo ciljne osebe, bo lažje odgovoriti na vprašanja: zakaj bi ta oseba spremljala prav vašo vsebino (kakšne zagate ji lahko pomagate rešiti, kaj ji lahko svetujete …), na kateri platformi in kakšne vrste vsebine ji lahko ponudite (videi, članki, e-knjige …), kdaj je vsebino najbolje objavljati (glede na faze nakupnega procesa) in kaj zanimivega ter unikatnega boste v svoji vsebini sploh povedali, da se bo ciljna oseba želela vrniti k vam.

2. Prilagodite vsebino uporabnikom

Kdo je ciljna oseba sedaj torej vemo. V naslednjem koraku moramo vsebino čim bolj prilagoditi uporabnikom. Poskušajte se vživeti in pomislite, kaj bi vam kot potencialnemu kupcu pomagalo v vsaki fazi nakupnega procesa in kakšne vsebine bi se vam kot ciljni osebi zdele zanimive.  

3. Ustvarite inovativno in privlačno vsebino

Nato se lotite ustvarjanja dejanske vsebine. Vsebina, ki jo predstavljate svojim potencialnim kupcem, mora biti zanimiva in relevantna. Kupca mora pritegniti na kreativen način in stkati vez med njim in vašim podjetjem.

Pri dobrem vsebinskem marketingu se kupec sploh ne zaveda, da mu nekaj želimo prodati, saj ga zanima že sama vsebina ne glede na to, ali je povezana z blagovno znamko ali ne. Z dobro načrtovano in zanimivo vsebino boste dobili vrsto zvestih kupcev, ki bodo z navdušenjem sledili vašim vsebinam in na koncu vaš izdelek ali storitev tudi kupili.

4. Izobražujte svoje uporabnike in jim pomagajte

Kupci dandanes pred odločitvijo o nakupu zberejo veliko informacij, med seboj primerjajo podobne izdelke in preučujejo, kateri je najprimernejši. Zakaj jim potem teh odgovorov ne bi dali kar sami? Najboljše je, da s pomočjo metod vsebinskega marketinga kupca med nakupnim procesom izobražujemo, mu ponudimo čim več podrobnih informacij o našem izdelku ali storitvi, in ga tako vodimo skozi marketinški lijak – vse do zadnje faze, tj. faze nakupa.

Ustvarite vsebine, ki bodo kupcem svetovale in pomagale. Naj sami pri vas poiščejo rešitev, saj bo to njihovo uporabniško izkušnjo pozitivno obarvalo in jim dalo vedeti, da ste relevanten vir.

5. Ohranjajte konsistentnost vsebine

Zelo pomemben dejavnik, ki ga velja omeniti, je konsistentnost. Za vsebinski marketing je značilno objavljanje zanimive vsebine na dolgi rok. S pomočjo redno objavljane kakovostne vsebine, ki je v skladu z vašo znamko in njeni vrednotami, boste pri uporabnikih postali zaupanja vreden vir, od katerega lahko dobi informacije in se nanj zanese. Tako lahko na dolgi rok pričakujete zveste kupce.

Tako se torej v očeh kupcev začnete uveljavljati kot zaupanja vredno podjetje, krepite identiteto svoje blagovne znamke, širite prepoznavnost in se z uporabniki povežete na različnih platformah, kar vam nudi vpogled v odziv potencialnih strank na vašo vsebino. Poveča se tudi optimiziranost vaše spletne strani – Google namreč zelo ceni spletne strani s kakovostno in dodelano vsebino, zato se lahko na račun vsebinskega marketinga vaša stran uvrsti na višje mesto v Googlovem iskalniku.

 

Spletna stran je rešiteljica!

Dandanes imamo na voljo veliko družbenih omrežij, ki lahko predstavljajo potencialno platformo našega vsebinskega marketinga. Zakaj torej strokovnjaki trdijo, da je zelo pomembno, da vsebinski marketing izvajamo na svoji spletni strani?

Odgovor je v resnici precej preprost. Predstavljajte si, da nekega dni Instagram ne deluje več ali da vam izbriše profil. Vaša vsebina, ki ste jo ves ta čas skrbno predstavljali kupcem, je izginila. Spletna stran je zato rešiteljica, ki jo lahko sami upravljate, vsebine na njej pa bodo vedno dostopne in aktivne.

Še ena izmed prednosti spletne strani je, da lahko uporabnikom ponudite možnost, da se naročijo na vaše vsebine prek e-pošte. Gre za situacijo, ki je v korist obema stranema: vaši potencialni kupci takoj vedo, kdaj ste objavili novo vsebino, hkrati pa jih vi lahko lažje usmerjate skozi faze nakupnega procesa. V zameno za elektronski naslov lahko svojim uporabnikom ponudite tudi e-knjigo ali e-revijo.

Dobra praksa vsebinskega marketinga na domačih tleh

Eden izmed dobrih primerov vsebinskega marketinga je tudi projekt A1 Lahkonočnice. Začeli smo z objavljanjem pravljic sodobnih slovenskih pravljičarjev, ki jih berejo pripovedovalci iz doma starejših občanov, nato pa ga nadgradili še z risankami za lahko noč. Gre za dolgoročno uspešen edinstven projekt, ki skozi otroške pravljice povezuje vse generacije.

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.