<span class="txt-white-desktop"> Kontroverzno oglaševanje: DA ali NE?</span> <span class="txt-white-desktop"> Kontroverzno oglaševanje: DA ali NE?</span>

Kontroverzno oglaševanje: DA ali NE?

Oglasi, ki ljudi spodbujajo k razmišljanju, zagotovo sodijo med najučinkovitejše. V današnjem svetu marketinga je namreč pomembno, da znamka najde pravi način, s katerim izstopa in nagovarja svoje občinstvo.

Še posebej je pomembno, da naša kampanja naredi vtis na javnost, saj bo tako večkrat objavljena, deljena in ljudje bodo o njej govorili.

Kontroverzno oglaševanje tako doseže želen učinek le, če se ga pravilno lotimo. Ne sme biti v obliki stroge in očitne promocije našega izdelka, pač pa naj predstavlja tabu ali aktualno temo, ki jo je pomembno izpostaviti v družbi.

Poglejmo si torej na primerih, kdaj kontroverzno oglaševanje deluje in kdaj se mu je bolje izogniti.

Dobra primera kontroverznega oglaševanja

1. Heineken – Worlds Apart

V tem oglasu podjetja Heineken so združili ljudi, ki drug drugega niso poznali, in jim postavili zanimivo nalogo. S skupnimi močmi so morali v parih izdelati stolčke za bar.

Na koncu so jim ponudili možnost, da svoje poglede in različna razmišljanja drug drugemu predstavijo in o njih razglabljajo ob pivu. Vsi sodelujoči so se odločili za druženje, kljub temu, da so na koncu že vedeli za različna prepričanja drug drugega. Oglas želi poudariti to, da je razlike pomembno postaviti na stran in delovati v skupno dobro – ne gre torej za striktno promocijo izdelka.

Izdelava oglasa, kjer ljudje s tako različnimi političnimi pogledi dejansko sodelujejo v smiselnem dialogu in se med seboj ne zaničujejo, je tvegana poteza. Veliko posameznikov namreč trdno stoji za svojimi prepričanji in pogosto ne želijo razpravljati z nekom, ki razmišlja nekoliko drugače. A zelo ganljiv oglas je verjetno dal misliti marsikomu, s čimer je Heineken dosegel želeni rezultat.

2. Nike – Dream Crazy

V tem oglasu je predstavljenih več zgodb športnikov, ki so ne glede na vse ovire v življenju sledili lastnim velikim sanjam do morebitnega uspeha.

Skozi oglas nas popelje Colin Kaepernick, profesionalni igralec ameriškega nogometa, katerega življenjski moto je: »Verjemi, da je vse mogoče, čeprav s tem tvegaš vse.« (ang. Believe in something, even if it means sacrificing everything.)

S tem oglasom je dal Nike jasno vedeti, da Colinu Kaepernicku želi pomagati pri uresničitvi njegovih sanj o pravičnem svetu ne glede na to, kako noro se sliši. Čeprav gre za izjemno kontroverzen oglas, je dosegel milijone ljudi.

Oglasi te vrste delujejo, če se jih lotimo pravilno. Ključni dokaz za to je, da je nekaj dni po objavi videa prodaja podjetja Nike narasla za kar 31 odstotkov.

Slaba primera kontroverznega oglaševanja

1. Pepsi – Live for Now

Oglas, v katerem lahko takoj prepoznamo slavno Kendall Jenner, je eden izmed najbolj znanih kontroverznih oglasov v zadnjem času. In čeprav je video požel veliko uspeha, vsaj glede klikov in ogledov, ne gre ravno za primer dobre prakse.

V oglasu vsem znana Kendall Jenner na nek način prekine oz. umiri protest (jasno ni niti, kakšna je tematika protesta) tako, da policistu podari Pepsi. Pomislimo: ali Pepsi na dolgi rok zares lahko združi svet, ki ga deli toliko različnih mnenj in prepričanj ter poskrbi za mir na svetu? Niti ne. Poleg tega – je Kendall zares ključni člen kakršnegakoli gibanja za socialno pravičnost ali se v oglasu pojavi zgolj zaradi svoje prepoznavnosti, ki pritegne pozornost skoraj vsakega posameznika? Odgovor na to vprašanje zagotovo poznamo vsi.

Po tem, ko so gledalci na družbenih medijih oglas precej skritizirali, ga je Pepsi umaknil že nekaj ur po objavi.

2. Protein World – Are you beach body ready?

Da bi dosegli čim več ljudi je podjetje Protein World na podzemnih postajah po celotnem Londonu razobesilo oglas, na katerem je ob relativno suhem dekletu pisalo: »Je vaše telo pripravljeno na plažo?« (ang. Are you beach body ready?)

In čeprav se je podjetju prodaja precej povečala, je bila javnost zaradi tega načina oglaševanja tako razburjena in ogorčena, da je prišlo celo do vandalizma.

Publika se je na družbenih medijih odzvala z zaničevanjem oglasa in podjetje obtožila, da promovira nezdravo telesno podobo.

Organ, ki je odgovoren za standarde oglaševanja v Združenem kraljestvu, je v zvezi s to kampanjo prejel kar 378 pritožb, ljudje pa so se odločili tudi za objavo peticije, ki je zahtevala umik tovrstnih oglasov.

Ugotavljamo torej, da kontroverzno oglaševanje lahko pritegne ogromno pozornosti, a na nas je, da se odločimo, ali si želimo dobre ali slabe odzive, poleg tega pa vsak korak tudi skrbno pretehtamo. Vsekakor je pozitivno, da lahko uveljavljena imena z izpostavitvijo aktualnih tem meje premikajo v pozitivno smer in spodbujajo razmišljanje ljudi.

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.