<span class="txt-white-desktop">5 napak v trženju, ki jih delajo podjetja</span> <span class="txt-white-desktop">5 napak v trženju, ki jih delajo podjetja</span>

5 napak v trženju, ki jih delajo podjetja

Tisti, ki delate v trženju in prodaji, veste, da je glavna prioriteta privabljanje novih potencialnih strank. Bryony Thomas, avtorica prodajne uspešnice Watertight Marketing meni, da sta zaupanje znamki ter odnos med kupci in podjetjem veliko pomembnejša, kot je iskanje novih strank.

To pa je tudi ena od petih najpogostejših napak v trženju, ki jih delajo podjetja. Berite naprej in preverite, katerim napakam se je v trženju dobro izogniti. Morda se bo na seznamu znašla tudi kakšna napaka, ki jo boste prepoznali pri sebi in vam bo pomagala pri izboljšanju trženjskih aktivnosti vašega podjetja.

1. Preveč osredotočanja na nove stranke

Kot je bilo rečeno, je ohranjanje že obstoječih strank v iskanju novih velikokrat zanemarjeno. Morda vas bo presenetilo dejstvo, da zveste stranke vašemu podjetju prinašajo veliko več dobička kot nove, zato je vanje dobro vlagati. Kmalu se jim lahko namreč zazdi, da so pozabljene in bodo svoj denar namenile vašemu konkurentu.

Pošljite jim personalizirano e-poštno sporočilo, namenite kodo za popust ali jih pokličite, če se vam to na vašem področju to smiselno. Vključite jih v svoj proces, potem ko so nakup že opravili. Vprašajte jih, kako so zadovoljni z izdelkom (ali storitvijo), pošljite jim zahvalno e-sporočilo … možnosti je ogromno. Le pokazati jim morate, da vam je zanje mar.

2. Pomanjkanje zaupanja znamki

Zaupanje v znamko vam bo prineslo zveste stranke, zato je na tem področju vsekakor priporočljivo graditi in ohranjati poistovetenje z znamko. Produkti namreč niso vse, s čimer morajo biti zadovoljne vaše stranke – ne pozabite na servis za pomoč strankam, odnos podjetja do kupcev in poslovne vrednote. Samo dober produkt (ali storitev) ni zagotovilo, da ga bodo kupci tudi kupili.

Pri tem je treba opozoriti, da zaupanje med drugim lahko gradite tudi na družbenih omrežjih. Poskrbite za enoten slog pisanja in usklajene grafične podobe. Držite se svojih smernic pisanja na tovrstnih platformah, kjer mora biti določeno, kako boste svoje stranke nagovarjali – jih boste vikali ali tikali – kakšen slog boste uporabljali, v katerih barvah bodo vaše grafike, kje se bo pojavljal vaš logotip ipd.

3. Slabo prepoznavanje in vlaganje v celoten nakupni proces

Vsem je dobro znano, da je čas pomemben indikator uspešnega trženja podjetja. To pomeni, da morate svoje trženjske aktivnosti prilagoditi aktualnim dogodkom.

Težje je prepričati kupce, da dejansko želijo nameniti svoj čas vašemu podjetju. Če jih želite voditi skozi celoten nakupni proces, morate ugotoviti, koliko časa so mu pripravljeni nameniti.

Daljši ko je nakupni proces, več časa stranke porabijo za odločitev glede nakupa. To je hkrati čas, ki ga namenijo vašemu podjetju – ga (ne)hote začnejo spoznavati in si o njem ustvarijo določeno predstavo. Dobro ali slabo? To je v veliki meri odvisno od vas.

4. Pozabljanje na čustva

Zagotovo ste že slišali, da poistovetenje z znamko vodi v večje število nakupov. Na čustva preprosto ne gre pozabiti, saj so ključna pri nakupnem procesu. Pri ustvarjanju in prejemanju sporočil morate najprej vzpostaviti čustveno povezavo, zgodbo, ki bo pritegnila stranke, šele nato pa se usmerite na vsa pozitivna dejstva, ki jih uresničuje vaš produkt. Če storite obratno – najprej naštevate vse prednosti, ki jih omogoča vaša storitev, se lahko zgodi, da boste kupčevo pozornost kmalu izgubili.

5. Neizpolnjevanje obljub

Ko obkljukate okence pri čustveni komponenti, se osredotočite na podajanje dejstev, prednosti in vseh drugih specifikacij vašega produkta, ki zagotavljajo njegovo kvaliteto. Tukaj lahko vključite mnenja dosedanjih kupcev, morebitne nagrade, ki jih je prejel vaš izdelek, ali raziskave in statistike o uspešnem delovanju.

Vse našteto bo poleg čustev spodbudilo nakupni proces. Skrivni recept je, da uspešno povežete čustva in racionalnost. Držite se obljub, ki jih vaš izdelek (ali storitev) izpolnjuje, saj boste tako pridobili zvestobo strank, ki se bodo k vam rade vračale.

Če povzamemo – dobro povežite racionalnost s čustvi, pri tem ne pozabite na ohranjanje starih strank v kombinaciji s pridobivanjem novih, premislite o pravi dolžini nakupnega procesa in poskrbite za vsesplošno zaupanje znamki.