<span class="txt-white-desktop">7 korakov za preboj na prva mesta v iskalniku Google</span> <span class="txt-white-desktop">7 korakov za preboj na prva mesta v iskalniku Google</span>

7 korakov za preboj na prva mesta v iskalniku Google

Konverzije, prodaja, denar, profit.

Zaradi želje po povečanju vseh naštetih je čas, da se prebijete na prva mesta v iskalniku Google.

Ljudje vsak dan odgovore na svoja vprašanja iščejo v spletu. Kateri telefon kupiti? Vprašajmo Google. Kateri avto je najboljša izbira za proračun? Vprašajmo Google.

A uporabnik po spletu ne brska dolgo. Zato ne bi bilo slabo, da se vaša spletna stran pokaže kot prvi zadetek v Googlovem iskalniku, ko uporabnik išče po vsebini, ki jo ponujate.

Pravzaprav je to neverjetna prednost. Če je vaša stran na Googlu razvrščena šele na drugo stran, bo povezavo videl zelo nizek odstotek uporabnikov, nanjo pa jih bo kliknilo še manj.

Dve raziskavi, ki kažeta pomembnost razvrstitve na visoko mesto v Googlu (BlinkDigtital in ZMarketing)

Usmerite moči v čim boljši položaj v Googlovem iskalniku in hvaležni si boste. Prehodite naslednjih sedem korakov in že ste na dobri poti.

 

1. SEO imejte v mezincu

SEO (search engine optimisation) je angleška kratica za optimizacijo spletnih strani. To je tisto, kar prinaša višje mesto med rezultati v iskalnikih, kot je Google. SEO je v osnovi izredno kompleksna »znanost«, ki pa lahko izrazito poveča obisk vaše spletne strani.

Visoko uvrščeni iskalni zadetki v Googlu so sicer lahko tudi plačani, a takšna rešitev je zgolj kratkoročna. SEO je usmerjen v dolgoročne rezultate.

Dejavnikov za SEO, ki jih morate upoštevati, je mnogo. In prav vsem morate namenjati pozornost, če želite doseči rezultate. 

Osnovni pregled področij, ki jih zajema optimizacija SEO (Bic-italia)

 

2. Upoštevajte Googlove smernice

Res pa je, da se Googlovi algoritmi ves čas spreminjajo, zato je nujno, da se spremembam prilagajate in ne zanemarjate trendov. Spremljajte nove nasvete strokovnjakov, raziskave in tudi Googlove najave.

Google pregleduje celoten splet, išče nove vsebine, ki jim pripiše določen indeks in jih na podlagi tega razvrsti v iskalnik. Novo vsebino pa najde s sledenjem povezavam, odkrivanjem deljenj na družbenih omrežjih in razvozlanjem zemljevida strani.

Pri vsaki storitvi seveda želimo, da bi bili uporabniki karseda zadovoljni. Enako velja za Google. Če Googlov uporabnik hitro najde za svoje potrebe najbolj ustrezno vsebino, bosta »srečna« tako uporabnik kot Google.

 

3. Izberite prave ključne besede

Sedaj je čas za prvi večji korak. Izbira ključnih besed, ki je … ključna. Je temelj celotne optimizacije SEO. Iskalniku in uporabnikom z njimi sporočite dejansko namembnost svoje spletne strani.

Odločiti se morate, za katere ključne besede želite razvrščanje in jih nato razdeliti po pomembnosti. Razmislite tudi o splošnih (short-tail) in specifičnih (long-tail) ključnih besedah ter njihovih kombinacijiah.

Ključne besede lahko izberete na podlagi:

  • lastnih idej,
  • pregleda organskega iskanja za svojo spletno stran,
  • predlogov Googlovega iskalnika na dnu prve iskalne strani ali
  • z brskanjem po orodju Keyword Planner znotraj orodja Google AdWords.

Za zadnjo možnost najprej brezplačno ustvarite račun Google AdWords, znotraj katerega v orodju Keyword Planner začnete z raziskavo. Ključne besede iz svojega nabora nato vnesete v temu namenjeno polje, določite lokacijo, ciljni jezik, iskalno omrežje in preverite podane ideje. Vsaka ima številne parametre.

Predlagamo, da pri izbiri upoštevate število povprečnih iskanj v Googlu in stopnjo konkurence. Ta naj ne bo previsoka, saj boste tako težje konkurirali.

 

4. Optimizirajte vsebino spletne strani

Določena ključna beseda (ali več) bo ustvarjala vašo vsebino. Če pišete blog, ga opremite s čim več pojavitvami te ključne besede. A pazite! Pretiravanje nikoli ni zaželeno.

Uporabniki v prvi vrsti iščejo relevantne, ustrezno predstavljene informacije. Vsebino, ki jim bo prinesla veliko vrednost. Uporabniki spleta vas torej nagradijo s pozornostjo, Google pa z boljšim položajem.

Poraja se veliko vprašanj, kako dolga naj bi bila besedila za optimalni položaj v iskalniku. Logično bi bilo, da daljša ko so, več ključnih besed in slik lahko vsebujejo, kar naj bi bilo avtomatsko tudi bolje. A ne poskušajte pretentati nikogar: predolga besedila brez konkretne vrednosti in poglobljenosti podatkov so suhoparna, ljudje jih ne prebirajo radi, Google pa to kaznuje s slabšo oceno.

Povprečna dolžina besedila glede na stran v Googlu (SerpIQ)

Na prikazu vidimo, da pri vsebini ni merjena le količina besed, ampak tudi njena kakovost. Metrik in kazalnikov, ki jih Google vključi v oceno, je ogromno. Eden izmed pomembnejših pa je t. i. bounce rate, ki meri, koliko obiskovalcev strani je na stran prišlo, a jo je na isti točki tudi zapustilo – torej ni nadaljevalo z ogledom strani.

Drugi kazalnik, ki ga velja omeniti, pa je čas, porabljen na strani. Ta daje vedeti, koliko časa so bili ljudje v interakciji z vašo vsebino. Tega lahko povečate tudi tako, da k vsaki vsebini vstavite notranje povezave, ki uporabnika peljejo na drugo vsebino na vaši strani.

 

5. Ne pozabite na slike in naslove

Slike

Tudi vse slike, ki jih naložite na spletno stran, morajo imeti ustrezno optimizirano ime. Le tako bodo lahko prispevale h Googlovemu končnemu indeksu.

Slike nikar ne poimenujte »slika 1« ali »neimenovano«. Njen naslov naj bo sestavljen iz izbranih ključnih besed za določeno vsebino, med njih pa vstavite vezaje.

Primer: »kljucna-beseda«.

Tako bo tudi večja verjetnost, da bo vaša slika prikazana v Googlovem iskanju slik, s čimer se poveča možnost obiska vaše spletne strani.

Naslovi

Ne, nismo še končali. Upoštevati morate še številne druge dejavnike. Najosnovnejši so:

  • Naslov URL

To je naslov, ki je viden v naslovu zavihka v brskalniku. Bodite pozorni, da v naslovu uporabite ključno besedo. Bližje ko je ključna beseda začetku naslova, večji vpliv ima. Zato je tudi najbolje, da URL skrajšate in uporabite samo ključno besedo. Lahko ji dodate pozitivni pridevnik, kot sta »najboljši« in »učinkovit«.

  • Naslov (angl. title tag)

Glavni naslov je tudi poimenovanje zadetka v Googlovem iskalniku. Nujno je, da vsebuje glavne ključne besede.

  • Meta opis

To je opis, ki pojasni ime zadetka na Googlu. Poleg tega, da tudi v njem uporabite ključne besede, je to vaša priložnost, da na najboljši mogoč način predstavite vsebino, ki je ponujena uporabnikom, in zasenčite konkurente.

Primer naslova za Google in meta opisa

 

6. Poskrbite za kakovostne omembe na drugih straneh

Poleg tega, kaj o sebi pravite vi in kakšno vsebino sami pripravljate, je zelo pomembno tudi, kaj o vas pravijo drugi.

Temu delu pravimo optimizacija off-site, zajema pa dogajanje zunaj vašega spletnega mesta. Tisto, čemur Google tukaj daje največji poudarek, so t. i. povratne povezave (backlinks). Google s tem pridobi oceno kredibilnosti vaše vsebine in spletne strani, saj v spletu krožijo povezave, ki vodijo do nje.

Viri povratnih povezav so lahko vse od blogov, forumov, portalov in podobno. A njihovo pridobivanje ni tako preprosto, kot se morda sliši. Velikokrat spletna mesta sankcionirajo neželena sporočila s promocijsko povezavo.

Več povratnih povezav imate, večjo avtoriteto predstavljate in višji indeks vam bo pripisal Google.

 

7. Analizirajte in prilagajajte

Ni potrebno posebej ponavljati, da je ta korak izredno pomemben pri vsem, kar je povezano z digitalnim trženjem, kajne? Na voljo vam je odlično izhodišče za analizo – ogromna količina podatkov.

Hkrati pa se morate zavedati, da s tem, ko se prebijete na prvo stran v iskalniku Google, naloga še ni končana. Visoka mesta niso večna. Lahko jih obdržimo, a le s stalnim prilagajanjem. S tem mislimo na izboljšanje vsebin, ki jih že imate, in čim več optimizacije off-site.

Nikar ne pozabite na multimedijske vsebine, ki podaljšujejo čas na strani, oblikovanje z dobro uporabniško izkušnjo in hitro nalaganje spletne strani. Tudi to so dejavniki za visoko razvrstitev.

Naj to za vas ne predstavlja prevelikega izziva. Res je: vložiti morate znanje in trud. A naj vas še enkrat spomnimo na štiri čarobne besede z začetka tega članka. Je vredno, kajne?