<span class="txt-white-desktop">7 nasvetov za uspešno e-mail marketing kampanjo</span> <span class="txt-white-desktop">7 nasvetov za uspešno e-mail marketing kampanjo</span>

7 nasvetov za uspešno e-mail marketing kampanjo

Naš poštni predal vsak dan preplavlja pošta z najrazličnejšimi vsebinami – od prijateljskih pozdravov do službenih sporočil in dopisov tistih, ki želijo prodati določen izdelek ali storitev. Stopnja prebranih sporočil (angl. open rate), ki jih pošiljajo podjetja iz različnih panog, se povprečno giblje med 22 % in 25 %. V tej poplavi je težko izstopati, ni pa nemogoče. Prav zato je izredno pomembno, kako kot podjetje zastavite strategijo glede elektronskih sporočil, saj želite z njimi doseči čim večji uspeh.

Povprečni delež prebranih elektronskih sporočil v letu 2017

Da vam olajšamo delo, smo pripravili 7 nasvetov, ki jih lahko vključite v svojo e-mail marketing strategijo. Vaši naročniki bodo navdušeni!

 

1. Naslov naj pritegne pozornost

Saj veste: pri pregledovanju e-pošte njeno vsebino pogosto presojate glede na naslov oziroma zadevo. Če je naslov dolgočasen, generičen in v vas ne vzbudi pozornosti ter nuje, da bi sporočilo prebrali, bo letelo v smetnjak.

Prav to morate imeti v mislih, ko pišete zadevo svojega e-poštnega sporočila. Gre namreč za najpomembnejši element. Če želite, da naslovnik sporočilo odpre in ga tudi prebere, je prvi korak zanimiv naslov.

Besedilo, ki ga zapišete v zadevo, mora biti kratko in privlačno. Pri bralcu mora vzbuditi zanimanje za vsebino in ga prepričati, da sporočilo odpre. Prav tako naj bo iz zadeve razvidna vsebina: pomembno je, da je skladna s pričakovanji, ki jih pri bralcu ustvari naslov.

Tu je nekaj primerov, ki vam lahko pomagajo pri ustvarjanju zanimivih e-poštnih naslovov:

  • 7 modnih kosov, ki jih to pomlad preprosto moraš imeti!
  • Ali tudi ti delaš to napako pri upravljanju Instagrama?
  • 5 razlogov, zakaj vaš oglas ni uspešen.

Pogosto pomaga, če z naslovom v bralcu ustvarite t. i. »value of urgency« oziroma občutek nujnosti. Tako namesto »Prijavite se!« v zadevo lahko zapišete »Le še 5 prostih mest!«. Ob taki zadevi dobi bralec občutek, da mora sporočilo nujno odpreti, ga prebrati in se odzvati, sicer bo nekaj zamudil.

 

2. Zanimiva vsebina, ki izpolnjuje obljubo

Poleg zadeve je pomemben tudi predogled besedila, ki ga bralec vidi, preden odpre sporočilo. Besedilo začnite na zanimiv način, da si bo bralec ustvaril vtis, kaj ga čaka v sporočilu – poleg tega pa ga bo spodbudil k branju preostalega dela.

Vsebino sporočila prilagodite svojemu podjetju. Že med snovanjem svoje e-mail marketinške kampanje razmislite, kaj zanima vašo ciljno javnost, katere vsebine bi posamezniki želeli brati in kaj jim lahko ponudite. Imeti morate zanimivo vsebino, s katero se vaša ciljna skupina lahko poistoveti.

Pomembno je, da z vsebino sporočila izpolnjujete obljubo, ki ste jo dali naročniku, ko se je naročil na vaša elektronska sporočila. Prav tako mora biti vsebina sporočila skladna z naslovom oz. zadevo. Če boste naročnike zavajali, bodo to prav hitro ugotovili in vaša sporočila bodo kmalu pristala v smetnjaku. Če vsebino svojih sporočil drastično spremenite, je pametno naročnike obvestiti o spremembi. Tako obstaja večja verjetnost, da se ne bodo odjavili od vaših sporočil.

Ne smete pozabiti niti na potrditveno oziroma prijavno sporočilo, ki ga naslovnik prejme ob prijavi na vaša elektronska sporočila. Tudi to naj bo dovolj zanimivo in seveda jasno. V vsakem primeru se je pametno izogibati generičnim sporočilom, ki jih naslovnik zlahka spregleda.

 

3. Dodana vrednost za naročnike

Kaj pridobi oseba, ki se naroči na vaša elektronska sporočila? Zakaj bi kdo sploh postal naročnik vaših sporočil? To sta vprašanji, o katerih morate nujno premisliti, preden začnete svojo e-mail marketinško kampanjo. Naročnikom morate dati razlog, da preberejo sporočilo in nadaljujejo z dejanjem, ki ga od njih želite – pa naj gre za nakup ali za obisk spletne strani.

Da boste to dosegli, mora biti vaše sporočilo prilagojeno ciljni skupini, poziv k dejanju (angl. call-to-action) pa jasen in prepričljiv. Bralcem morate dati jasno vedeti, kaj jim sporočate in kaj od njih želite. Če želite, da vaša sporočila prinesejo tudi rezultate, morajo bralcem prinašati dodano vrednost. Le tako jih bodo namreč še naprej redno brali, kar lahko vašemu podjetju prinese odlične rezultate.

Dober primer dodane vrednosti, ki jo vaše sporočilo lahko prinese naročniku, je ekskluzivnost. Vaši naročniki so lahko tisti, ki jih boste kot prve obvestili o različnih novostih. Naročniki e-mailov imajo lahko posebne ugodnosti in ponudbe, ki so na voljo le njim. Če naročniki to vedo, bodo vaša sporočila z veseljem redno odpirali. Poleg tega lahko v elektronskih sporočilih bralcem ponudite različne nasvete in dodatno uporabno vsebino, ki jo povežete s svojim izdelkom oziroma storitvijo. Trgovina z modnimi oblačili lahko, na primer, poleg prodajnih novosti in posebnih ponudb v sporočilih podaja nasvete o kombiniranju določenih kosov oblačil, besedilo pa poveže s svojimi izdelki.

 

4. Vaša sporočila naj povedo zgodbo

Vsebino svojega sporočila predstavite z zgodbo. Namesto suhoparnega naštevanja novosti med vašimi izdelki se domislite zanimivega načina, kako jih lahko predstavite skozi zgodbo.

Že prej smo govorili o dodani vrednosti, ki jo mora vaše sporočilo prinesti bralcu. Kakovostna vsebina, ki jo povežete z izdelkom oziroma storitvijo in predstavite z zgodbo, lahko za vaš posel naredi čudeže.

 

5. Personalizacija in vzpostavljanje odnosa z naročnikom

S svojim naročnikom morate vzpostaviti odnos. Ne s skupino naročnikov, temveč z vsakim posebej. Se sprašujete, kako je to mogoče ob večjem številu naročnikov?

Naslavljajte jih z imenom. Tako bo vaše sporočilo bolj osebno – pri bralcu boste ustvarili občutek, da se pogovarjate samo z njim. Ne pozabite nagraditi zvestih naročnikov. Pošljite jim sporočilo ob različnih praznikih in rojstnem dnevu ter jim ponudite poseben popust. To lahko storite tudi s tistimi naročniki, ki vaša sporočila berejo že nekaj časa (npr. ob prvi obletnici). S takšnimi sporočili z naročniki vzpostavljate odnos, ki lahko pripelje do rednega branja sporočil in posledično odličnih rezultatov.

Prav tako lahko personalizirate vsebino sporočil za vsakega naročnika posebej. Bralec naj izbere, katere vsebine bi rad prejemal, vi pa mu vnaprej dostavljate le sporočila z izbrano vsebino. To lahko storite s pomočjo raziskave oziroma ankete, ki jo pošljete v enem izmed elektronskih sporočil. Če naslovnik sam izbere vsebine, ki bi jih rad prejemal, obstaja večja verjetnost, da bo sporočila pozneje tudi dejansko bral.

 

6. Dinamično sporočilo

Poleg vsebine sporočila je pomemben tudi videz in način predstavitve v sporočilu. Z videzom sporočila želite pri bralcu vzbuditi prijetne občutke in ga spodbuditi, da sporočilo prebere.

Pomembno je, da je sporočilo uporabniku prijazno. Tu mislimo predvsem na barve, oblikovanje in postavitev.

Oblikovanje naj bo v skladu z grafično podobo podjetja. Če pri komunikaciji uporabljate zeleno in vijolično barvo, naj bo tako tudi v sporočilih. Z doslednostjo in usklajenostjo boste poskrbeli za večjo prepoznavnost vašega podjetja.

Vsebino lahko bralcu predstavite na različne načine: uporabite lahko slike, besedilo ali kombinacijo obojega. Če želite sporočilo še bolj popestriti, lahko namesto slik uporabite animacijo ali video. Bralec se bo najverjetneje ustavil v tem delu sporočila, zato je to odličen način, da pritegnete pozornost.

Sporočil pogosto ne preberemo v celoti, temveč jih le preletimo, zato morata biti vsebina in videz prilagojena temu. Vključite slike, razdelite besedilo v krajše odstavke in dodajte podnaslove. Tako bo besedilo lažje in hitreje berljivo ter bolj pregledno.

 

7. Opomnik

Če želite določen segment vaših bralcev spodbuditi k branju sporočil, obisku spletne strani ali čemu drugemu, jim pošljite opomnik. Nanje pogosto pozabimo, vendar pa so lahko zelo učinkoviti. Pomembno je, da tudi pri sporočilih z opomnikom sledimo zgornjim pravilom. Paziti morate le, da ne pošljete generičnega sporočila, ki ga naročnik zlahka spregleda.

Nekaj primerov opomnikov, ki jih lahko pošljete svojim naročnikom:

  • sporočilo za tiste, ki ne berejo vaših sporočil,
  • sporočilo za tiste, ki so prenehali obiskovati vašo spletno stran oziroma uporabljati izdelek ali storitev in
  • sporočilo za tiste, ki so želeli kupiti določen izdelek, a nakupa niso dokončali.

Če boste izbrali pravi pristop, lahko vaše sporočilo prinese želene rezultate.

Za uspešno e-mail marketinško kampanjo morate torej paziti na kar nekaj pomembnih dejavnikov. Ključno je, da začnete z zadevo, ki bo vzbudila pozornost prejemnika in ga bo prepričala, da sporočilo odpre. Ko naročnik to stori, sta na vrsti videz in vsebina. Sporočila morajo biti dinamična in konsistentna. Izpolniti morajo obljubo, ki ste jo postavili naročniku in mu prinesti dodano vrednost. Z naročnikom morate komunicirati personalizirano in z njim vzpostaviti odnos.

Če boste sledili zgornjim nasvetom, je uspeh vaše e-poštne trženjske kampanje zagotovljen.