<span class="txt-white-desktop">Kako urediti domačo pisarno?</span> <span class="txt-white-desktop">Kako urediti domačo pisarno?</span>

Kako urediti domačo pisarno?

Trenutna situacija v svetu je mnoge prisilila k delu v domačih »pisarnah«. Delo na domu omogoča prilagajanje osebnega urnika, hkrati pa pomaga prihraniti čas in denar. Za učinkovito delo v domači pisarni je treba ustvariti pisarniški prostor, ki spodbuja kreativnost v »netradicionalnem« delovnem okolju.

Predstavljamo nasvete za ureditev domače pisarne, ki vam bodo olajšali ustvarjanje vašega kreativnega kotička in pomagali pri zbranosti.

 

1. Ugotovite, kaj vse potrebujete za delo

Prvi korak se morda zdi zelo očiten in enostaven, a je zelo pomemben. Premislite, kaj vse potrebujete pri svojem vsakdanjem delu. Sta to morda dva računalniška zaslona, dodatna miza in elektronska oprema, fotoaparat, prostor za shranjevanje dodatne opreme ali le klasična kombinacija mize, stola in računalnika?

Svoj kotiček uredite v prostoru, ki bo ustrezal vsem vaših zahtevam. Sestavite tudi seznam vseh potrebščin, ki jih boste uporabljali. Tako se boste izognili nepotrebnim motnjam, ko sredi delovnega procesa ugotovite, da ene od nujnih potrebščin pravzaprav nimate.

Morda se vam bo na prvi pogled zdelo, da za svoje delo ne potrebujete veliko stvari, pozneje pa boste ugotovili, kaj vse vam manjka. Zato smo pripravili seznam osnovnih potrebščin, ki so uporabne za večino delovnih področij:

  • računalnik, monitor in polnilnik,
  • hiter dostop do interneta in usmerjevalnik,
  • rezervni disk za varnostno kopiranje,
  • prostorna miza, udoben stol, očem prijazna svetloba (naravna ali umetna),
  • programska oprema, potrebna za vaše delo,
  • beležnica in pisalo,
  • tiskalnik.

2. Izberite primeren prostor

Glede na vaše delovne potrebe izberite prostor, kjer boste imeli čim več miru in zasebnosti – še posebej, če delate na področju, kjer so konferenčni (video)klici vsak dan na dnevnem redu. Če imate malo prostora, se boste morali znajti in poiskati kotiček, kjer so vse električne povezave in miza, na kateri boste delo najlažje opravljali.

Če imate več prostora, izberite sobo z veliko naravne svetlobe, ki bo prijetno vplivala na vaše telesno in duševno počutje ter posledično omogočila večjo učinkovitost pri delu. Naravna svetloba zmanjša verjetnost glavobolov in razbremeni oči.

Ko izberete prostor s primerno svetlobo, ga ustrezno opremite, hkrati pa iz njega odstranite vse predmete, ki bi vas lahko motili pri delu.

Pospravite predalnike in jih napolnite s službenimi zadevami. Vse dokumente, za katere menite, da bi jih lahko kdaj še potrebovali, optično preberite, in se tako znebite kupov nepotrebnih papirjev. Če nimate optičnega bralnika, lahko uporabite tudi temu namenjene aplikacije.

V delovni prostor dodajte še kakšno rastlino. Raziskave so namreč pokazale, da lahko rastline izboljšajo vašo produktivnost in vas med delom osrečujejo.

3. Na mizo razporedite vse, kar potrebujete

Predalniki so pospravljeni, na mizi ni več nepotrebnih papirjev, v prostoru pa so le stvari, ki jih potrebujete. Čas je za naslednji korak.

Na delovni površini naj bodo samo stvari, ki jih potrebujete. Ugotovili, da veliko stvari na pisalni mizi sploh ne potrebujete – ducat svinčnikov in pisala, ki sploh ne delujejo več, lahko skupaj z neuporabnimi podstavki mirno odvržete v koš za smeti. Pomembno je, da imate na pisalni mizi čim manj stvari, ki vas utegnejo motiti pri delu.

Načrtujte kotiček, kjer boste hranili svoje (osebne) elektronske naprave. Raziskava je pokazala, da dostopnost pametnih telefonov zmanjšuje produktivnost zaposlenih, še posebej, če so nagnjeni k prekomerni uporabi. Mobitele uporabljajte le med odmori in kmalu boste opazili, da delo brez njih opravite mnogo hitreje.

4. Ohranite mejo med zasebnim in poslovnim

Ko delate na domu, ne dovolite, da se vaše zasebno življenje združi s poslovnim. Določite čas, ki ga posvetite delu in družini, ter se tega poskusite kar najbolj držati. Naredite si okviren urnik ter v njem razporedite obroke, delo in zabavo.

5. Kaj vse je še pomembno?

Delovna miza, ki jo boste izbrali za domačo pisarno, mora biti dovolj velika, prostorna in prave višine za delo. Primerno visok naj bo tudi stol, ki zagotavlja pravilno oporo hrbtu in rokam. Računalniško miško postavite na dostopno mesto in poskrbite za pravilno lego zapestja, računalniški zaslon pa naj bo na primerni razdalji. Če boste zmanjšali obremenitev oči, boste lahko delali dlje in varneje.

 

Delo na domu je lahko v trenutni situaciji za marsikoga nenavadno in neprijetno, zato je pomembno, da si ga nekoliko olajšate in prilagodite. Na steno svojega izbranega delovnega prostora nalepite nekaj, kar vas bo motiviralo – to je lahko fotografija ali tabla s spodbudnimi mislimi.

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.