Dvig produktivnosti</br>ni črna magija Dvig produktivnosti</br>ni črna magija

Dvig produktivnosti
ni črna magija

Vsi bi radi čez dan postorili še kaj več, naloge opravili hitreje, zaslužili dodaten evro. Vse to je seveda uresničljivo brez večjega vložka. Rešitev je preprosta – delati je treba pametneje, ne zgolj več. Strokovnjaki za produktivnost priporočajo usvajanje naslednjih navad:
 

1. Najprej poskrbite za najtežja opravila

Sami sebe poznate najbolje. Nekateri ste bolj jutranji tip človeka, spet drugi nočne ptice. Strokovnjaki priporočajo, da se najzahtevnejših nalog lotevate takrat, ko ste na vrhuncu (intelektualne) moči – za nekatere je to pred zajtrkom, za druge po njem, za tretje po meditaciji ... Pomembno je le to, da se zahtevnih nalog in opravil ne lotevate utrujeni ali s polovično močjo.
 

2. Ne delajte več stvari hkrati

Večopravilnost ubija produktivnost. Prav ste prebrali. Raziskave kažejo, da stalno prehajanje med nalogami (z)niža produktivnost za tudi do 40 odstotkov, še več, znižuje tudi inteligenčni količnik ljudi! Če sodite med ljudi, ki počno več stvari naenkrat, prenehajte s to prakso. Namesto tega se osredotočite na posamezno nalogo, jo dokončajte in nadaljujte z drugo.
 

3. Sestavite si seznam opravil

Seznam opravil vam bo pomagal pri boljši organizaciji dela in osredotočanju na naloge. Strokovnjaki priporočajo, da si že popoldne ali zvečer sestavite seznam opravil za naslednji dan, saj tako zjutraj ne boste izgubljali časa z izbiranjem nalog, temveč boste šli v nov dan »na polno«.
 

4. Skrčite število nalog

Koliko nalog je na vašem dnevnem seznamu opravil? 5, 10, 20? Povečanje produktivnosti zahteva osredotočanje na naloge in opravila. Osredotočenost pa zahteva krčenje števila nalog. Iskreno se morate vprašati, katere naloge lahko dejansko opravite v zadanem času in se jim posvetite – druge pa delegirajte drugim ali prestavite na drug termin.

5. Delegirajte

Če ste v podjetju nadrejeni sodelavcem, se morate naučiti pravilnega delegiranja. Številni vodje se pritožujejo, da jim delegiranje povzroča še več dela, češ da morajo podrobno spremljati izvrševanje nalog pri podrejenih. To ni delegiranje, to je gledanje pod prste. Delegiranje pomeni nalaganje opravil osebam, ki so prava izbira za določeno nalogo, torej sodelavcem, za katere veste, da imajo znanje in izkušnje, da jo bodo ustrezno opravili. Tako vam bo ostalo več časa za lastne naloge.
 

6. Načrtujte telefonske klice

Vsak od nas si želi lastne tajnice, ki bi ji naročil, naj ga klici ne motijo. A gre tudi brez nje. Prekinjanje dela z odgovarjanjem na telefonske klice prav tako ubija produktivnost, saj lahko izgubite rdečo nit, misel, fokus. Strokovnjaki svetujejo, da med opravljanjem zahtevnih nalog utišate telefon, priporočajo pa tudi, da si izberete čas v dnevu, ko vračate neodgovorjene klice ...

 

 

V A1 poslovnim uporabnikom nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste zagotovo dvignili produktivnost svojega poslovanja.