<span class="txt-white-desktop">Kako lahko z inovativnostjo spodbudite razvoj svojega podjetja</span> <span class="txt-white-desktop">Kako lahko z inovativnostjo spodbudite razvoj svojega podjetja</span>

Kako lahko z inovativnostjo spodbudite razvoj svojega podjetja

Eden od ključnih dejavnikov uspešnega delovanja podjetja je inovativnost, ki osveži in motivira celotno podjetje, izboljša produkte ter posledično poskrbi za večji dobiček. Hkrati poskrbi, da je vaše podjetje vedno aktualno in pritegne zanimanje potencialnih kupcev.

Inovativnost naj bi šla še bolj na roko manjšim podjetjem, saj nove ideje lažje in hitreje implementirajo.

V tokratnem prispevku razkrivamo sedem nasvetov, s katerimi lahko v manjših podjetjih spodbudite inovativnost.

1. Kako definirati inovativnost?

Inovativnosti ni mogoče preprosto definirati, saj je odvisna od področja delovanja podjetja. Pete Foley, svetovalec s 25-letnimi izkušnjami na področju inovativnosti, jo je opredelil takole: »Inovativna ideja je odlična ideja, izvedena briljantno. Predstavljena je intuitivno in domiselno hkrati ter izraža izjemnost celotnega koncepta. Inovativne ideje so lahko manjše ali obširnejše, lahko nastanejo iz popolnoma nove ideje ali izboljšajo staro.«

Inovativnost je razdeljena na štiri področja. O inovativnosti produkta/storitve govorimo, ko v podjetju pride do razvoja produktov ali izboljšanja že obstoječih. Inovativnost procesa zajema izboljšanje finančnega sistema, kadrovanja ali IT-sektorja. Tretje področje inovativnosti obsega trženje – npr. izboljšanje promocije izdelkov in uvedbo nove platforme za oglaševanje. Poznamo tudi inovativnost na področju delovanja poslovnega modela, kjer podjetje izboljša strateške odnose z dobavitelji, distributerji in kupci.

1. Izboljšajte že obstoječo idejo

Da naredite nekaj inovativnega, sploh ne potrebujete nove ideje, temveč lahko zgolj izboljšate že obstoječo. Uvedite npr. novo strategijo, ki bo izboljšala dobičkonosnost vašega podjetja ali zamenjajte ponudnika, da bo vaš produkt bolj kakovosten.

2. Načrtujte tedensko viharjenje možganov (ang. brainstorming)

S tedenskimi viharjenji možganov poskrbite, da bo vaše zbiranje inovativnih idej postalo rutina. Hkrati boste tako zbrali množico idej, iz katere nato izluščite tisto, ki jo boste implementirali.

Inovacijo vključite tudi v svoj letni načrt. Osredotočite se na doseganje ciljev, ki temeljijo na izboljšanju produktov in procesov v vašem podjetju. Uvedite tedenske sestanke, na katerih zaposlene vedno vprašajte, ali imajo kakšen predlog za izboljšanje.

3. Zbirajte in zapisujte si predloge

Za izboljšanje vaših produktov ali storitev vprašajte različne ljudi – tako stranke, ki vam lahko podajo svoje mnenje, kot tudi zaposlene in vse ostale, ki so tako ali drugače vključeni v proces prodaje/izdelave vaših produktov.

Lahko pripravite tudi anonimne ankete, s katerimi bodo zaposleni in stranke iskreno izražali svoje mnenje in predloge izboljšav. Eden od načinov so tudi raziskave ali pogovori s strankami na štiri oči.

4. V celoten proces vključite svojo ekipo

Zaposleni naj bodo seznanjeni s celotnim procesom – od zbiranja idej do implementacije – tako se bodo počutili bolj vključeno.

Priredite kreativne delavnice ali seminarje za zaposlene in v osrednji prostor podjetja postavite škatlo, kjer lahko vsak odda predlog/idejo za izboljšanje.

5. Investirajte v inovativnost

Investicija je odvisna od področja vašega dela – naj bo to dodatna delovna sila, nova oprema, ki bo izboljšala vaše poslovanje, (komunikacijska) tehnologija ali plačljiv program. S trudom in predanostjo se vam bo investicija poplačala.

6. Izobražujte se

Rek »Vsak dan se učimo« tudi uresničite – vsakodnevno se izobražujte. Obiskujte seminarje, delavnice, berite bloge in knjige, poslušajte podkaste, pridružite se združenju strokovnjakov vaše stroke … Nikoli ne veste, kje vas čaka nova inovativna ideja.

Enako naj velja za zaposlene v podjetju. S seminarji in delavnicami jih spodbujajte h kreativnemu razmišljanju.

7. Izkoristite spregledane trende

Razpoložljivih sredstev ni treba vlagati v nove raziskave ali trende, pač pa lahko izkoristite tiste, ki so jih vaši konkurenti prezrli ali se jim vlaganje vanje ni zdelo dovolj dobičkonosno.

Res je, biti inovativen ni lahka naloga – inovativne ideje namreč zahtevajo veliko truda, predanosti in včasih tudi tveganja. Vseeno pa inovativnost predstavlja ključen del tega, kako biti konkurenčen in uspešen lastnik majhnega podjetja.