<span class="txt-white-desktop">Kako ohraniti motivacijo ekipe v času dela na domu<span/> <span class="txt-white-desktop">Kako ohraniti motivacijo ekipe v času dela na domu<span/>

Kako ohraniti motivacijo ekipe v času dela na domu

Proces upravljanja in motiviranje zaposlenih v času dela na domu bi moral vključevati proaktiven pristop s podobnimi cilji, kot jih ima motiviranje ekipe na »tradicionalnem« delovnem mestu.

Se tudi vi večkrat spopadete z izzivom, kako motivirati ekipo v času dela na domu? Brez skrbi – najverjetneje niste edini, ki se soočate s podobnimi težavami. Toda kako jih uspešno rešiti in ohraniti zadovoljno ekipo? Predstavljamo vam 7 nasvetov.

1. Jasno zastavite cilje

Zelo pomembno je, da vaši zaposleni vedo, kaj od njih pričakujete. Priporočljivo je, da se o zahtevah, ciljih in pričakovanjih, ki jih prinaša delo na domu, pogovorite s celotno ekipo in prisluhnete njihovim predlogom.

Delo v domačih pisarnah omogoča prilagodljiv urnik, kjer si lahko posamezniki sami določajo delovni čas, kar lahko pripelje do neusklajenosti celotne ekipe. Skupaj se dogovorite za urnik in določite ure, ko naj bodo odzivni prav vsi zaposleni. Tako boste lažje uskladili komunikacijo celotne ekipe.

Zaposlene spodbudite, da v skupinski koledar vključijo ure in dneve, ko niso na razpolago.

2. Komunicirajte usklajeno

Dobra komunikacija in sodelovanje sta ena najpomembnejših dejavnikov uspešne ekipe, ki svoje delo opravlja na domu. Poskrbite, da bodo vaši zaposleni med seboj povezani prek aplikacij za skupinske pogovore in video sestanke. 

Ekipo spodbujajte k rednim (vsakodnevnim) sestankom, ki bodo zaposlenim pomagali ohranjati potrebno motivacijo za delo, ostati v koraku z nalogami sodelavcev in načrtovati skupinske projekte. Vsak član ekipe naj na kratko predstavi svoje zadolžitve, ki ga čakajo, in pri tem sporoči, ali potrebuje pomoč kakšnega drugega člana ekipe.

Če se vam vsakodnevno jutranje sestankovanje ne zdi potrebno, lahko sestanke nekoliko prilagodite, skrajšate in jih opravite samo ob začetku in koncu tedna. Ob ponedeljkih naj vsak zaposleni na kratko predstavi svoje naloge, ki ga čakajo v prihodnjih dneh, ob petkih pa poroča, pri katerih projektih je delal med tednom.

Poleg rednega sestankovanja je pomembna tudi programska oprema, ki omogoča komunikacijo večjemu številu ljudi. Izkoristite prednosti novodobne tehnološke opreme in izberite učinkovito aplikacijo za skupinsko komuniciranje – tako lahko vsi preberejo vsa sporočila in hkrati drug drugemu pomagajo najti pot do odgovorov. Vseeno pa vam svetujemo, da prednostno uporabljate video programsko opremo, ki bo vaše sestanke nekoliko bolj personalizirala, ohranjala pristnejšo kulturo podjetja in hkrati olajšala celotno komunikacijo.

 

3. Spodbujajte k rasti

Nekateri svoje zaposlene motivirajo z neprestanimi izzivi, ki posameznikom pomagajo, da se osredotočijo na osebne cilje.

Tudi vi uporabite metodo in ekipo spodbujajte k neprestani rasti ob rednih izzivih, s pomočjo katerih bodo pridobili nove izkušnje in stopili iz cone udobja. Ekipi pomagajte in jo usmerite v nova znanja, s pomočjo katerih bo celotna ekipa strokovno rasla.

4. Pripravite razpredelnico s cilji

Kako veste, ali je vaša ekipa pri delu na domu uspešna? Z merjenjem in analiziranjem ciljev, seveda. V dokument napišite kratko- in dolgoročne cilje ter pripišite zadolžitve zaposlenih. Tabela bo zaposlenim omogočala pregled realnih ciljev in njihovega uresničevanja.

Svetujemo vam, da v dokumentu redno spremljate rezultate, razpredelnico tedensko posodabljate in o rezultatih razpravljajte na sestankih. Tako se boste prepričali, ali so vaši cilji še vedno ustrezni in prilagojeni trenutni situaciji.

5. Izberite oseben pristop

Delo na domu je zaposlene prikrajšalo za spontane klepete v pisarni, zato je dobro, da vaša ekipa ne pozabi na osebno komunikacijo. Zaposlene povprašajte o njihovem dnevu, kako se soočajo z delom na domu in ali jim pri tem lahko kako pomagate.

Razmislite o virtualnem praznovanju poslovnih dosežkov ali rojstnih dni članov ekipe. Ne boste verjeli, kako malo je potrebno, da osrečite ljudi. Rojstnodnevna pesem, pohvala ali vprašanje o počutju – prepričajte se sami.

6. Spodbujajte k uporabi primernega prostora

Delo na domu je lahko v trenutni situaciji za marsikoga nenavadno in neprijetno, zato je pomembno, da poskuša vaša ekipa v svojih domovih čim bolj poustvariti pisarniški kotiček.

Zaposlene spodbujajte k delu v primernem prostoru. To namreč veliko pripomore k vsakodnevni motivaciji, zato zaposlenim svetujte uporabo mirnega zasebnega prostora z dovolj naravne svetlobe. Pri tem ne pozabite na udoben stol in primerno delovno površino.

7. Zaupajte svoje ekipi

Določili ste, s pomočjo katere programske opreme boste komunicirali, kdaj mora vaša ekipa biti odzivna in kakšne so odgovornosti posameznikov. Zdaj vam ostane le še eno – zaupanje, ki predstavlja velik del »formule za uspeh«.

 

Sedaj, ko smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na motiviranost celotne ekipe v času dela na domu, je čas, da tudi sami preizkusite katero od metod, ki bo – z malo sreče in spretnosti – motivirala tudi vaše zaposlene!

 

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.