<span class="txt-white-desktop">Kako ostati produktiven v času dela na domu?<span/> <span class="txt-white-desktop">Kako ostati produktiven v času dela na domu?<span/>

Kako ostati produktiven v času dela na domu?

Epidemija koronavirusa je zaprla vrata podjetij in mnoge posameznike prisilila v delo na domu. Nekateri so tovrstnega načina dela že vajeni, mnogim pa »domače pisarne« predstavljajo neznanko in se trenutni situaciji težje prilagajajo – še posebej, če imajo ob sebi majhne otroke.
 
Zavedamo se, da je za produktivno delo na domu potrebno veliko samodiscipline in načrtovanja, zato smo za vas pripravili 6 najpomembnejših nasvetov, ki vam bodo pomagali povečati učinkovitost dela v domačih pisarnah.
 

1. Uredite delovni kotiček

Delovni kotiček veliko pripomore k vaši produktivnosti. V idealnem primeru je domača pisarna prostor, kjer ste popolnoma sami za zaprtimi vrati. Presodite, kaj vse potrebujete za svoje delo. Načrtujte vse, od delovnih površin, pisalnih in tehnoloških pripomočkov do osvetlitve in dobre internetne povezave. 
 
Ali vsakodnevno opravite veliko video klicev? Preverite, ali je stena za vami ustrezna in primerna naravi vašega dela. Preberite, na kaj vse še morate biti pozorni pri urejanju domače pisarne.
 
 

2. Ustvarite vsakodnevno rutino

Rutina vam lahko – podobno kot ura – pomaga začeti dan, zato je priporočljivo, da se svoje rutine iz časa, ko hodite v službo, držite tudi v času dela na domu. Jutranja rutina omogoča lažje in bolj učinkovito delo, saj prebudi možgane in jim sporoča, da je čas za začetek novega dne. Podobno večerna rutina umiri telo in možganom sporoča, da je dneva konec. 
 
Tako jutranjo kot tudi večerno rutino popolnoma prilagodite svojim željam. Jutro največkrat zaznamujejo kava, čaj, zajtrk, tek, sprehod, tuširanje – nekateri strokovnjaki celo svetujejo, da se oblečete tako, kot če bi šli v službo, in s tem nekoliko vidneje začrtate meje med poslovnim in zasebnim.
 

3. Svoj dan organizirajte vnaprej

Henry Ford, ustanovitelj podjetja Ford Motor Company, je nekoč dejal: »Skrivnost uspeha je dobra priprava.« Čas je, da tudi vi vsaj približno načrtujete svoj dan – vse od krajših odmorov, sestavkov, časa za obroke do animacije otrok. Preverite, ali imate pri roki vse potrebno za nemoteno delo, pri tem pa ne pozabite na polnilnik za računalnik.
 
Če le lahko, posamezno nalogo opravite do konca. Strokovnjaki svetujejo, da sočasno opravljate zgolj eno nalogo, saj boste tako najbolj produktivni. 
 
Naloge je dobro razvrstiti po pomembnosti. Najbolj pomembne opravite takrat, ko imate največ energije in koncentracije. Izkoristite prednost sodobnega hitrega tehnološkega napredka in s pomočjo raznih aplikacij za upravljanje nalog načrtujte svoja vsakdanja opravila in jim določite stopnjo pomembnosti. S tovrstnimi aplikacijami boste imeli boljši pregled nad vsakodnevnimi nalogami ter časom, ki ga zanje namenite, in napredkom.
 
 

4. Znebite se vseh motenj

Eden največjih izzivov dela na domu je samodisciplina. Ker poleg vas ni nobenih sodelavcev, ki bi vas spodbudili k delu, se morate sami v največji možni meri znebiti vseh morebitnih motenj. Eden motečih dejavnikov je vsakokor mobilni telefon, ki vas z opomniki lahko zmoti celo večkrat na uro. Preizkusite aplikaciji Forest ali Zero Willpower, ki za določen čas blokirata izbrana spletna mesta in aplikacije na vašem telefonu ter računalniku in vam tako pomagata pri osredotočenosti. 
 
Prav tako je dobro, da v izbranem delovnem kotičku ni predmetov, ki bi motili vašo zbranost. Sami se poznate najbolje, zato ocenite, koliko samodiscipline premorete – v nasprotnem primeru naj bodo na vaši pisalni mizi samo stvari, ki jih potrebujete pri vsakodnevnem delu na domu.
 

5. Uporabljajte najboljšo tehnološko opremo in orodja

Če delujete na področju, ki je tesno povezano z uporabo najnovejše tehnološke komunikacijske opreme, vam ta točka zagotovo ne bo predstavljala težav. Drugim pa vsekakor svetujemo, da preverite, katera oprema je najenostavnejša za komunikacijo na daljavo, merjenje časa, sodelovanje in podajanje komentarjev v datotekah v skupni rabi. Obstaja namreč mnogo orodij in aplikacij, ki vam lahko zelo olajšajo delo na domu in premostijo oddaljenost od ekipe – npr. Google Hangouts, Zoom, Slack, Asana, Trello itd. 
 

6.   Uskladite komunikacijo z ekipo

Vaša ekipa mora vedeti, da ste jim na voljo v času dela na domu, prav zato je enotna komunikacija velikokrat ključ do uspeha.
 
Komuniciranje na daljavo vam lahko danes olajšajo videoklici in video konference, ki jih podpirajo številne aplikacije. Se morda sprašujete, zakaj so videoklici v času dela na domu tako dobrodošli? Naj vam pojasnimo.
 
Delo na domu je lahko (predvsem za ekstrovertirane) precejšen izziv, zato je dobro, da s svojimi sodelavci ohranjate stike – pa naj bodo to poslovni ali zasebni pogovori. Oboji pomagajo povezati celotno ekipo, sodelavci vam lahko vlijejo potrebno motivacijo in dajo zagon za nadaljnje delo, hkrati pa pomagajo odpraviti občutek družbene osamitve. 
 
 
Delo na domu vam omogoča svobodo, časovno in prostorsko prilagodljivost, pri tem pa je ključno, da ohranite stike s sodelavci in rutino. Ko se boste navadili in izurili v vsakodnevnem načrtovanju, boste kmalu opazili, da ste postali bolj samodisciplinirani in zato tudi bolj produktivni.
 
 
V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.