<span class="txt-white-desktop">Kako ustvariti prodajno e-sporočilo, ki bo dejansko uspešno?</span> <span class="txt-white-desktop">Kako ustvariti prodajno e-sporočilo, ki bo dejansko uspešno?</span>

Kako ustvariti prodajno e-sporočilo, ki bo dejansko uspešno?

Ste se že kdaj znašli v situaciji, ko ste sedeli v sejni sobi in se poskušali domisliti inovativnega načina, kako bi bolje vključili svoje potencialne kupce, prodali več izdelkov, hkrati pa ohranjali zanimanje potencialnih kupcev?

Čas je za prodajno e-sporočilo, ki lahko reši zgoraj navedene izzive.

1. Kaj sploh je prodajno e-sporočilo?

Prodajno e-sporočilo vsem, ki so se nanj naročili, ponuja zanimivo vsebino, novice in akcije. Podjetjem pomaga obdržati zanimanje kupcev, jih obveščati o posebnih ponudbah in hkrati povečati promet.

2. Kako napisati uspešno prodajno e-sporočilo?

Premišljeno načrtovano e-sporočilo lahko ustvari pomemben del prodaje in promocije vašega podjetja. V nadaljevanju razkrivamo nasvete, ki vam bodo pomagali ustvariti učinkovito, zanimivo in vedno aktualno e-sporočilo.

Premislite, ali je e-sporočilo primerno za vaše podjetje in področje dela.

Ali je prodajno e-sporočilo primerno glede na vrsto trženja, ki ga izvajate v vašem podjetju? Naredite raziskavo, ali v vaši panogi obstajajo uspešna e-sporočila, na katera se potencialni kupci naročajo, nato pa ocenite, ali se vam glede na čas in sredstva, ki jih imate na voljo, v trženje prek e-sporočil splača vlagati, da bi dosegli želene rezultate.

Ko boste to raziskali, je čas za premislek – kaj želite s svojimi e-sporočili doseči? Je to morda večje zanimanje kupcev ali več prodanih produktov? Želite nadgraditi svoj prodajni proces in postati bolje usposobljeni? Temu prilagodite vsebino vašega e-sporočila.

Premislite, kakšno e-sporočilo želite poslati.

Zagotovo si ne želite, da bi bilo vaše e-sporočilo nedodelano, zato dobro premislite, kako ga boste sestavili in kaj želite z njim sporočiti. Tako si boste zagotovili doslednost, vaše e-sporočilo pa ne bo le sestavljanka novic.

Izziv lahko rešite tako, da se držite ene specifične teme, s pomočjo katere ohranjate rdečo nit vašega e-sporočila.

Upoštevajte razmerje 90 % in 10 %.

Priporočljivo je, da je 90 % besedila v vašem e-sporočilu informativne narave, le 10 % pa predstavljajo prodajne vsebine. Potencialni kupci si zagotovo ne želijo prejemati e-sporočil, ki jih samo nagovarjajo k nakupu.

Morda bo praktičen primer nekoliko bolj osvetlil razmerje 90 % in 10 %. Denimo, da imate podjetje, ki prodaja klobuke. V vsebino e-sporočila vključite predloge, kako klobuk stilsko uskladiti z drugimi oblačili, predstavite nove trende v vaši panogi, razkrijte, kako poteka izdelava klobuka … Možnosti je veliko, vsekakor pa ne priporočamo le fotografij klobukov z gumbom »Kupi svoj klobuk!« Svojim bralcem v prvi vrsti svetujte, jim pomagajte, izobražujte jih in jim vzbudite željo po branju vaših e-sporočil.

Izpolnite svoje obljube.

E-sporočilo mora nuditi vsebine, ki ste jih kupcem obljubili, še preden so se naročili na prejemanje e-sporočil vašega podjetja. Hkrati morate svoje potencialne naročnike natančno obvestiti, kaj lahko pričakujejo od vaših e-poštnih vsebin.

Ustvarite kreativno in inovativno zadevo e-sporočila.

Čeprav so se kupci na vaš e-sporočilo že naročili, vam to ne zagotavlja, da ga bodo tudi odprli. Prav zato mora biti zadeva e-sporočila privlačna in informativna hkrati. Prebudite zanimanje bralca, postavite retorična vprašanja, personalizirajte naslov zadeve, spodbudite jih k branju … Skratka, bodite kreativni.

Ustvarite osnovni poziv k dejanju.

CTA (ang. Call To Action) je poziv, s katerim poveste potencialnim kupcem, kaj točno od njih želite (primeri: naroči se, preberi več, kupi vstopnice …). Dobro je, da v svoje e-sporočilo ne vključite preveč različnih pozivov, vseeno pa poskrbite, da bo vaš osnovni namen, torej osnovni poziv, najbolj viden in nedvoumen.

Ustvarite minimalističen dizajn in spremno besedilo.

Trik do uspeha naj bi bil po besedah nekaterih strokovnjakov za trženje minimalističen dizajn z veliko belega prostora in kratkim, a premišljenim spremnim besedilom, ki v kupcih vzbudi zanimanje. Namen e-sporočila ni, da ga kupci dolgo prebirajo, temveč da jih preusmeri drugam – k branju vašega bloga, v spletno trgovino …

In zakaj veliko belega prostora? Ta mobilnim uporabnikom omogoča, da lažje kliknejo na pozive in povezave, ki vodijo na želene zavihke.

Ne pozabite na »ALT text«.

Za privlačno in zanimivo e-sporočilo so potrebne fotografije, ki pa jih potencialni kupci morda ne bodo videli. Nekateri imajo počasno internetno povezavo, drugi imajo fotografije v e-sporočilih zaradi predolgega nalaganja izklopljene …

Kaj narediti v tem primeru? Vse fotografije opremite s t. i. ALT textom, alternativnim spremnim besedilom. Gre za skupino besed, ki predstavi, kaj je prikazano na slikovnem gradivu (primer: najnovejši rdeč klobuk). Tako besedilo poskrbi, da kupci točno vedo, kaj je na fotografiji, tudi če se jim ta ne prikaže.

Poskrbite, da se lahko naročniki preprosto odjavijo od vaših e-sporočil.

Morda si gumba za odjavo ne želite, vendar je nujno potreben za uporaben e-poštni seznam aktivnih naročnikov, ki bodo vaš e-sporočilo dejansko odprli in ne le premaknili med vsiljeno pošto.

Gumb za odjavo opremite s spremnim besedilom in poskrbite, da je dobro viden, hkrati pa mora biti odjava preprosta. S tem prihranite čas – če se stranke ne bi znale odjaviti, bi zahtevo poslale vam, vi pa bi jih nato morali sami odjaviti od prejemanja e-pošte.

Preizkusite.

Zadnji nasvet, a zato nič manj pomemben, je preizkušanje. Tako kot so različnim kulturam všeč različne jedi, so različnim skupinam naročnikom všeč različne vsebine. Preverite, ali vaša vsebina dosega želene rezultate, ali gumbi za poziv opravljajo svojo vlogo, ali vaša zadeva spodbudi dovolj kupcev … in to po potrebi prilagajajte, dokler vaša pričakovanja ne bodo izpolnjena.