Kako veste,</br> ali ste na Instagramu uspešni? Kako veste,</br> ali ste na Instagramu uspešni?

Kako veste,
ali ste na Instagramu uspešni?

Dokaj kakovostne slike s privlačnim besedilom, nekaj standardnimi oznakami (ključniki oz. angl. hashtags) – in všečki se že nabirajo; kolikor lahko vidite, raste tudi baza sledilcev. Očitno ste zadeli terno in čas je, da odprete šampanjec.

Pa je to res razlog za slavje?

Na pogled je morda videti, da vse teče kot po maslu. A dejansko stanje razkrijejo šele analitični podatki. Solidno število všečkov in povečevanje baze sledilcev še ne pomeni uspešnosti.

Če želite, da neverjetno hitro rastoča platforma res dela v vašo korist in truda ne vlagate na slepo, je nujno, da se osredotočite na podatke, ki so tisto pravo merilo.

 

1. Začetnikom v vednost in ravnanje

Za vse, ki tega še niste storili, je prvi korak prehod na poslovni račun (angl. business profile).

Le na tako boste Instagram lahko aktivno vključili v marketinško strategijo, saj vam poslovni račun omogoča:

  • pripravo oglasov, 
  • promocijo objav, 
  • vključevanje povezav neposredno v Instagramove zgodbe (angl. stories), 
  • kontaktni in lokacijski gumb v opisu ter
  • dostop do analitike. 

Kako profil spremeniti iz osebnega v poslovnega

 

Sprememba je povsem preprosta. Edini pogoj je Facebookova stran – če je še nimate, jo boste morali ustvariti – s katero povežete Instagramov profil.

 

2. Vaše izhodišče naj bodo jasno zastavljeni cilji

Naslednja najpomembnejša zadeva je, da razčistite, kakšni so vaši cilji pojavljanja na Instagramu, saj je to temelj za vse nadaljnje dejavnosti. Prav tako je potrebno razmisliti o sredstvih, ki jih nameravate uporabiti.

Cilji se lahko raztezajo od zgolj grajenja prepoznavnosti in osredotočanja na novo ciljno skupino do želje po vzpostavitvi bolj povezane skupnosti z vašimi (u)porabniki. Zastavljenim ciljem boste namreč prilagajali ne le vsebino, pač pa tudi izbor metrik, ki jih boste spremljali.

 

3. Metrike imejte v mezincu

Sledenje pravim metrikam vam lahko pove ogromno o uspešnosti in učinkovitosti vaših objav ter strategije nastopa na Instagramu.

Pokazale vam bodo, ali so vaša trženjska prizadevanja učinkovita in kje se lahko še izboljšate.

Dostop do Instagramove analitike (Instagram Insights)

 

Do Instagramove analitike lahko dostopate z enim klikom na stolpičasti gumb na vrhu vašega profila. Tu boste dobili vpogled v raznovrstne osnovne kazalnike, ki so znotraj platforme tudi razloženi. Na voljo vam bodo podatki o sledilcih in obiskovalcih, kot tudi podatki, povezani s posameznimi Instagramovimi zgodbami in objavami.

Medtem ko se boste sprehajali med vsemi možnimi podatki, pa ne pozabite, da so nekateri veliko pomembnejši od drugih in da se tiste prave informacije skrivajo za kakšnim izračunom več.

 

4. Bodite bolj željni komentarjev kot všečkov

Za začetek je nujno, da se zavedate, da všeček ni kralj. Komentarji v tej igri zagotovo prevzemajo prestol. Veliko lažje je dvakrat “tapniti” na fotografijo in drsati naprej po časovnici, da bi se zavedali, kdo jo je sploh objavil, kajne?

TrackMaven je raziskal, da imajo znamke s 1000 sledilci povprečno 18,54 všečka in le 0,63 komentarja na objavo. Dobiti komentar je namreč že kar mala zmaga. Pomeni, da so se posamezniki na neki ravni z vami poistovetili, vam namenili pozornost in si vzeli čas, da napišejo komentar. To so tisti uporabniki, ki vam bodo na koncu prinašali dobiček.

Bistvo družbenih omrežij je biti v družbi, imeti interakcije in deliti mnenja. Temu pa sledijo tudi algoritmi, ki bodo v letu 2018 še večjo prednost dajali objavam, ki spodbujajo interakcije in vključevanje. Če vaše objave temu ne bodo sledile, bo vaš doseg strmoglavil.

 

5. Merite stopnjo rasti svojih sledilcev

10.000 sledilcev je za slovensko ciljno skupino lahko videti impresivno, a o poslovnem uspehu ne pove ničesar.

Ko govorimo o sledilcih, je nujno meriti dve stvari, ki ju podrobneje opisujemo v nadaljevanju.

 

  • Stopnja rasti sledilcev

Stopnja rasti sledilcev je tista, ki pove, ali ima vaša vsebina vpliv in ali svojo znamko na Instagramu širite ter ustvarjate večjo skupnost. To najbolje preverite tako, da si mesečno beležite število sledilcev v Excelovem dokumentu.

Primer začetne tabele za računanje stopnje rasti

 

Število sledilcev vedno vnesite na isti dan v mesecu in hkrati izračunajte število na novo pridobljenih. Ko imate potrebne podatke, je čas, da izračunate stopnjo rasti.

Primer izpolnjene tabele za računanje stopnje rasti

 

Določite indikator, ki vam bo povedal, ali dosegate želeno stopnjo rasti. Če je to pogumnih 10 %, se trudite, da se boste s takšnim tempom razvijali vsak mesec. A letvico si postavite na realno višino.

 

  • Stopnja vključenosti (angl. engagement) na enega sledilca

Vaša baza oboževalcev v določenem obdobju lahko stagnira, a če imate hkrati še nizko stopnjo vključenosti na enega sledilca, je čas, da nekaj konkretno spremenite.

Glede sledilcev velja, da je kakovost boljša od količine. Imeti manjšo bazo ljudi, ki so izredno vključeni v vaše aktivnosti, je bolje, kot imeti ogromno publiko, ki se za vaše objave večinoma ne zmeni. Z opazovanjem stopnje vključenosti na sledilca boste dobili jasno sliko, kako zainteresirano je vaše občinstvo.

Izračun stopnje vključenosti na sledilca

 

6. Pozorno sledite prometu in konverzijam

Instagram najverjetneje uporabljate tudi za usmerjanje prometa na svojo spletno stran. Pa veste, da lahko dobite precej natančen vpogled, kdo in s katere povezave na stran prihaja ter kaj tam počne?

Najbolj osnovna možnost je ogled števila klikov na spletno stran v vašem opisu glede na specifično časovno obdobje v Instagramovi analitiki. A za podrobnejše podatke uporabite parametre Google UTM, ki jih lahko oblikujete in spremljate v orodju Google Analytics.

UTM‑parameter je končnica URL‑povezave (spodaj označena z rdečo), s pomočjo katerega natančno spremljate promet, ki prihaja na vašo spletno stran.

https://vašaspletnastran.com/?utm_source=instagram&utm_medium=456789&utm_term=blabla

Z UTM‑parametri lahko izračunate CTR oziroma stopnjo klikov (razmerje med uporabniki, ki so kliknili na povezavo, in uporabniki, ki so jo videli) za vsako povezavo, ki jo delite.

Glede na to, da vam Instagram ne omogoča, da povezave vključite v posamezne objave, razen če gre za oglas, jih vedno vključite v svoj profil, v objavi pa uporabnike preusmerite tja.

CTR nato izračunate po spodnjem postopku.

Izračun stopnje klikov

 

Nadaljnji korak je, da s pomočjo ustvarjenih povezav spremljate še vse aktivnosti, ki jih z Instagrama preusmerjeni uporabnik na vaši spletni strani počne. V orodju Google Analytics lahko merite zastavljene cilje, kot so nakup, naročnina, prijava in podobno. Tako boste videli, kako relevantni so vaši sledilci na Instagramu in ali se spreminjajo v (u)porabnike vašega izdelka ali storitve.

Analiza vsega tega je pomembna tudi zaradi vsebine, saj dobite informacijo o tem, kakšna vsebina ustvarja konverzije.

Se vam zdi celotna zadeva zahtevna? Morda, vsaj na prvi pogled.

A le malo spoznavanja z analitiko – in seveda prilagajanja strategije pridobljenim informacijam – vas loči do naslednje stopničke pri uspešnosti na Instagramu.

V A1 poslovnim uporabnikom nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.