<span class="txt-white-desktop">Najpogostejše težave pri delu na domu in kako se jim izogniti?<span/> <span class="txt-white-desktop">Najpogostejše težave pri delu na domu in kako se jim izogniti?<span/>

Najpogostejše težave pri delu na domu in kako se jim izogniti?

Trenutne razmere so mnoge delavce po svetu prisilile k delu v domačih »pisarnah«. Tisti, ki tovrstnega načina dela niso bili vajeni, lahko hitro naletijo na težave.

V tokratnem prispevku izpostavljamo 6 najpogostejših težav pri delu na domu in ponujamo nasvete, kako se jim izogniti.

1. Nezadostna komunikacija

Prva težava, ki se najpogosteje pojavlja pri delu na domu, je nezadostna komunikacija. Naj vas že kar na začetku potolažimo, da gre hkrati za težavo, ki jo je mogoče zelo preprosto odpraviti. Se sprašujete, kako?

Vaši ekipi svetujemo uvedbo vsakodnevnih (jutranjih) sestankov, ki vam bodo pomagali ostati na tekočem z informacijami in sprotnimi nalogami zaposlenih. Vsak član ekipe naj na kratko pove, kakšne obveznosti ga čakajo tisti dan, in sporoči, ali pri njih potrebuje pomoč kakšnega drugega člana ekipe.

Poslovni pogovori niso edini, ki vam lahko pomagajo ostati v stiku z ekipo. Pomembna je tudi zasebna komunikacija – tako s celotno ekipo kot posameznimi člani. Pri tem izkoristite možnosti opreme za videoklice (izbirate lahko med aplikacijami, kot so Zoom, Skype, Google Hangouts, Microsoft Teams) ali aplikacij, ki omogočajo organizirano strukturo pogovorov. Tu svetujemo Slack, ki omogoča sodelovanje in komuniciranje s celotno ekipo, pri čemer lahko ustvarite mnogo pogovorov – naj bodo to službene, izobraževalne ali zabavne teme. Kakršenkoli pogovor boste začeli, bo bolje, kot če ne bi nobenega. Zapomnite si – komunikacija je ključ do uspeha!

2. Nenatančna navodila

Druga težava lahko se navezuje na prvo, kjer smo vam pomagali premostiti komunikacijsko oviro – to so pomanjkljiva in nenatančna navodila. Pri delu na domu svojih zaposlenih ne vidite v vsakem trenutku, da bi jim podali dodatna navodila, zato je komunikacija izrednega pomena.

Izkušnje kažejo, da je bolje preveč komunikacije kot premalo. Enako je z navodili in elektronskimi sporočili, s katerimi boste k delu pozvali vaše sodelavce. Vaši napotki naj bodo opremljeni z vsemi informacijami, ki jih drugi potrebujejo za uspešno razumevanje (in posledično tudi opravljanje) nalog. Vključite vse potrebne datoteke, fotografije, oddaljene dostope do map in večje datoteke, ki jih lahko naložite na WeShare. Pri tem pa sporočil ne pozabite opremiti s točno določenim časovnim rokom in podrobnim opisom naloge. Cilj je, da svojega sodelavca opremite z vsemi informacijami in kontekstom, da bo lahko uspešno (in s čim manj podvprašanji) opravil nalogo.

3. Neodzivnost

Vaša ekipa mora vedeti, da ste jim vedno na voljo in da se lahko zanesejo na vas (in seveda obratno).

To seveda ne pomeni, da morate sodelavcem odpisati v isti minuti, vendar poskušajte odgovoriti v doglednem času. Vsi se namreč dobro zavedamo, da so mobilni telefon in elektronska sporočila lahko »ubijalci produktivnosti«, zato poskušajte najti učinkovito ravnovesje med obema.

4. Neprimeren prostor

Pogosta težava, povezana z delom na domu, je neprimeren prostor. Že res, da se peščica lahko prilagodi katerikoli situaciji ali prostoru, velika večina pa za produktivno delo potrebuje miren kotiček, od koder bo delo opravljala vsak dan.

In kakšen je naš nasvet, ki vam bo pomagal odpraviti to težavo? Glede na svoje delovne potrebe izberite prostor, kjer boste imeli čim več miru in zasebnosti. Če vsakodnevno opravite veliko video klicev, verjetno že veste, da bo za to potreben primeren prostor za vami in okoli vas. Morda vseeno nimate tega razkošja? Potem izberite programsko opremo za videoklice, ki bo zameglila ves prostor in predmete okoli vas.

Dejstvo, da lahko prostor oddaja (ne)prijetne vibracije za delo, verjetno ne preseneča, zato čim bolj optimizirajte vaš delovni kotiček. O tem, kakšna je idealna delovna pisarna, smo že pisali, vseeno pa naj na kratko povzamemo nekaj ključnih dejavnikov, ki pomembno prispevajo k spodbudnemu delovnemu prostoru. Omenili smo že mir in zasebnost, k temu pa dodajamo še primeren stol in delovno površino, prijetno (naravno) svetlobo, rastline, ki spodbujajo k delu, ter motivacijske misli in predmete.

5. Slabo načrtovanje delovnika

Vnaprejšnje načrtovanje delovnika je izziv za vsakega delavca, ki je običajno pisarno zamenjal z domačo – vseeno pa je nujno za resnično uspešnost in produktivnost. Načrtovanje ni še nikoli prineslo ničesar slabega, podobno velja tudi pri delu na domu.

Dan prej preverite, katere naloge vas čakajo, in presodite, kako pomembne so. Zatem določite njihovo stopnjo pomembnosti in naredite seznam, kaj opraviti najprej in česa se lotiti pozneje. Tako boste dobili vpogled v celoten delovnik, načrt pa lahko po potrebi prilagajate.

6. Nezadostno spremljanje napredka

Omenili smo že, kako pomembno je, da zaposleni vedo, kakšne naloge izvaja preostanek ekipe tisti dan, morda celo teden. Zadnja težava, ki se pojavi pri delu na domu, je torej nezadostno spremljanje napredka. To pomeni, da drugi sodelavci (in šef) ne vedo, kaj vse ste naredili. Temu se preprosto izognete tako, da vsak teden napišete kratko sporočilo, pri katerih projektih ste delali prejšnje dni in kaj načrtujete za prihodnji teden. Tako se boste učinkovito znebili predsodkov, da je delo na domu neproduktivna zabava.

 

Delo na domu je lahko v trenutnih razmerah za marsikaterega delavca precej neobičajno. Ključ do uspeha sta organiziranost in samodisciplina. V prispevku smo izpostavili šest najpogostejših težav, ki bi lahko potencialno predstavljale izzive, vendar jih lahko z upoštevanjem naših nasvetov hitro odpravite. Še enkrat, zapomnite si — največji uspeh in produktivnost vam bosta prinesli redna komunikacija z ekipo ter načrtovanje nalog, zato naj to postane vaša vsakodnevna rutina.

 

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.