<span class="txt-white-desktop">5 korakov do zmagovalne podjetniške kulture</span> <span class="txt-white-desktop">5 korakov do zmagovalne podjetniške kulture</span>

5 korakov do zmagovalne podjetniške kulture

Kaj imajo skupnega Google, Amazon, Zappos, Netflix in Nike?

Velik uspeh in mednarodna prepoznavnost sta eno. A v mislih imamo tisto, kar je k temu prav tako pripomoglo – odlično podjetniško kulturo. Takšno, ki zaposlene motivira in jim daje energijo, da skupaj dosegajo neverjetne rezultate.

Naj vas velika imena na zmedejo. Premišljena podjetniška kultura je nujna za ekipe bodisi treh bodisi tisočev ljudi.

»Zmagovalna« kultura pa ne pomeni, da obstaja ena, ki se prenaša na vsa podjetja z zagotovljenim uspehom. Ravno nasprotno – zmagovalna podjetniška kultura je tista, ki podpira poslanstvo vašega podjetja in ki vse čas ustvarja skupnost složno stremečih k temu poslanstvu. Gre za preplet skupne vizije, vrednot in praks.

Ljudje so gonilna sila napredka, zato se splača vlagati v njihovo zagnanost in vključenost.

Kako torej priti do zmagovalne podjetniške kulture?

Ustvarite svojo kulturo in zapišite svojo kulturno kodo

Vsako podjetje, ki posluje vsaj dve leti, je kulturo že vzpostavilo. Lahko tudi nevede in nenamerno, kultura se namreč zgodi. Ni pa nujno takšna, da so ljudje z njo zadovoljni. Ravno nasprotno – postanejo otopeli, temu primerni pa so tudi rezultati poslovanja.

Zato je potrebno kulturo ustvariti. Samo takšna je zmagovalna.

Za začetek vzpostavite tri ključne elemente:

  • Poslanstvo – kratek opis, kdo ste kot podjetje in za kaj se zavzemate.
  • Vizija – kratek opis, k čemu kot podjetje stremite, kje se vidite na dolgi rok. Opis naj bo motivacijski in čustven.
  • Vrednote – naštejte vrednote (5–10), v katere vi in vaši zaposleni verjamete in na podlagi katerih boste delovali.

Vrednote so ponavadi najbolj zapletene, zato se morate resnično osredotočiti nanje. Če podjetje ustvarjate, si jih zastavite s svojo ožjo ekipo, če pa podjetje že imate, jih lahko soustvarite z že obstoječo ekipo. Te vrednote so običajno splošne, kot sta integriteta in inovativnost.

Iz tega nato ustvarite kulturno kodo = »operacijski« sistem, ki poganja vaše podjetje. Vrednote si predstavljajte kot določila oz. zapovedi, ki veljajo kot vodilo pri odločitvah, načrtovanju, ustvarjanju novih izdelkov ali storitev, komunikaciji … skratka, pri vseh procesih v podjetju.

Za lažjo predstavo je tu nekaj Googlovih določil:

  • osredotoči se na uporabnika in vse drugo bo sledilo,
  • bolje je narediti eno stvar vrhunsko kot več stvari površno in
  • »odlično« še vedno ni dovolj dobro.

Ostanite odprti za novosti

Ko boste dejansko razmišljali o svoji kulturi, bodite odprti za novosti in spremembe. Kultura ni zakoličena. Smiselno je, da jo spremenite, če vidite in veste, da to za vas pomeni veliko prednosti.

Pri tem pa vedno izhajajte iz ljudi – torej iz vaših zaposlenih. Pomislite na njihovo vključenost. Nezainteresirani zaposleni vas lahko stanejo veliko denarja in učinkovitosti. Običajno odlično delujejo ankete ali kratki intervjuji z vsemi zaposlenimi – vprašajte jih po njihovem počutju na delovnem mestu, odnosu s sodelavci in nadrejenimi, predlogih za izboljšanje produktivnosti, delovnih procesov in službenih ugodnosti.

Prav tako jih vključite v predloge za morebitne nove aktivnosti oziroma kakršne koli spremembe in novosti, ki bodo vplivale na njihovo delo. Boste uveljavili nov sistem nagrajevanja, ki se bo skladal z vašo kulturo? Vključite jih v proces oblikovanja. Nenazadnje morajo biti oni zadovoljni z nagradami.

Zavedanje tudi zaživite

Zastonj hrana, brezplačni fitnes program, namizni tenis v pisarnah. To načeloma niso elementi kulture. To je lahko dobrodošel dodatek, a elementi kulture so dolgoročni procesi in implementacije.

Recimo, da je ena izmed vaših vrednot »pozitivnost«. V okviru tega lahko implementirate avtomatizirano tedensko e-pošto, ki bo vse zaposlene seznanila s tedenskimi dosežki podjetja, pri čemer dodate še pozitivne misli z zabavnim GIF-om. Uvedete lahko mesečni dnevnik, kjer vsak zaposleni navede deset točk na temo »Kaj pozitivnega mi je uspelo doseči ta mesec?«

Ena od vaših vrednot je lahko »konstantno učenje«. V tem primeru boste veliko vlagali v dodatna izobraževanja svojih zaposlenih, jim omogočili dostop do literature, ki jo želijo prebrati, za vsakega posebej pripravili sistem nadgrajevanja kompetenc. Prav tako boste kot učitelj delovali do svojih kupcev in jim ponujali dodatno vsebino.

Sedaj pa že bolje razumete, kako podjetniška kultura deluje, kajne?

Obravnavajte sodelavce kot ljudi

Kaj točno bo del vaše kulture, je odvisno od vas. A en del je uporaben za vsa podjetja, in sicer obravnavanje sodelavcev oz. zaposlenih kot ljudi. Se zdi samoumevno? Morda se sliši, a še zdaleč ni za večino zaposlenih, sploh pa za osebe na vodilnih položajih.

Ljudje v podjetju niso zgolj delovna sila ali orodje za dosego ciljev. V prvi vrsti so ljudje z ambicijami, željami, napakami. Tako kot vi. Zato je zelo pomembno, da v vsaki situaciji na sodelavca gledate kot na človeka. Takrat, ko gre marsikaj narobe, in takrat, ko je razlog za veselje. Osredotočenost nase zamenjajte z osredotočenostjo na dobro celotne ekipe in podjetja.

Ko boste naredili to, boste tudi veliko bolj sprejemljivi in dojemljivi ter spoštljivi in skrbni do sodelavcev.

O kulturi razmišljajte že pri zaposlovanju

Razmislite, kaj je bolj pomembno – dolga seznam izkušenj in izrazito drugačen pogled na svet ali enaka miselnost, enake vrednote in pristop, a manjša strokovna podkovanost?

Verjetno gre za vprašanje, o katerem je mogoče razpravljati. Pa vendar – izkušnje pridobimo, specifičnega znanja se priučimo; temeljne vrednote pa se ne spremenijo, vsaj zlahka ne. Nikakor nočemo podceniti nujnosti pravih izkušenj, ki bodo v vaše podjetje prinesle napredek, pa vendar bo oseba, ki se dobro vključuje v vašo podjetniško kulturo, veliko lažje izživela to znanje, ga predala naprej in ga delila s člani ekipe.

Ne glede na to, ali iščete novega sodelavca v večji korporaciji ali prvega zaposlenega na vaši samostojni podjetniški poti: prepričajte se, da boste lahko na dolgi rok učinkovito sodelovali. Torej že na zaposlitvenem razgovoru postavite prava vprašanja, ki bodo razkrila, ali je to oseba, ki bo dihala z misijo vašega podjetja. A pazite: nekdo, ki je primeren za vključitev v vašo kulturo, ni enako kot »o, ta oseba mi je pa všeč«.

Zato je najboljše, da razkrijemo nekaj specifičnih tematskih vprašanj:

  • Opišite delovno okolje, kjer bi vaše znanje in sposobnosti najbolj zaživele?
  • Katere so (oziroma si želite, da bi bile) karakteristike najboljšega šefa, ki ste ga kadar koli imeli?
  • Kako mislite, da bi nekdanji sodelavci opisali delo z vami?
  • Kako se soočate z različnimi osebnostmi pri delu?
  • Kaj vas najbolj veseli pri tej priložnosti?
  • Če bi imeli veliko projektov in omejen čas – kako bi si razvrstili prioritete?
  • Kako se soočate s stresom zaradi dela?
  • Kaj mislite, da bo vplivalo na dobro opravljanje vaše vloge?
  • Kako se soočate z razburjenim kupcem?

Ste pripravljeni na novo obdobje rasti vašega podjetja? Čimprej začnite vlagati v zmagovalno podjetniško kulturo in na dolgi rok se vam bo več kot obrestovalo.

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških, tržnih in varnostnih rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.