<span class="txt-white-desktop">5 načinov, kako se sam spopasti s poslom</span> <span class="txt-white-desktop">5 načinov, kako se sam spopasti s poslom</span>

5 načinov, kako se sam spopasti s poslom

Pet načinov kako se sam spopasti s poslom

Za vodenje majhnega podjetja je potrebno veliko energije, zagona in volje. Nadure, delo pozno v noč in konferenčni klici, kar je vse tesno prepleteno z družinskim življenjem. Vodenje podjetja zahteva kar nekaj žrtvovanja, česar se dobro zavedajo vsi samostojni podjetniki.

Umetnost je najti pravo razmerje med vlaganjem v poslovni svet, ki prinaša uspeh in dobiček, ter zasebnim življenjem.

Raziskava, v katero je bilo vključenih 500 podjetnikov, je pokazala, da je več kot 80 odstotkov lastnikov podjetij v zadnjem letu na račun svojega poslovanja žrtvovalo prosti čas in zmanjšalo število dni dopusta. 76 odstotkov jih je priznalo, da so jim nespečnost povzročali poslovanje, finančna sredstva, ravnotežje med delom in zasebnim življenjem ter privabljanje novih kupcev.

Predstavljamo vam pet nasvetov, kako se izogniti žrtvovanju prostega časa na račun dela, ki vam bodo pomagali pri prijetnejšem delu v poslu.

1. Bodite organizirani

Organiziranost je ključna pri usklajevanju dela z zasebnim življenjem. Če smo v poslu sami, med težje naloge spadajo organiziranost, motivacija in osredotočenost. Nimamo nadrejenega, ki bi razporedil naše delo, nam določil roke za oddajo ali dal vso potrebno motivacijo za delo. Tu nam na pomoč priskoči organiziranje celotnega delovnega dne. Tudi če delate od doma ali v samostojni pisarni, je dobro, da se vsak dan zbudite in začnete delati ob isti uri. Tako vzpostavite določeno rutino, ki vam bo v prihodnje pomagala in vas spodbujala k lažjemu opravljanju dela.

Poleg za določen dan zastavljenih nalog načrtujte tudi krajše odmore, ki vam bodo dali novo energijo in motivacijo za nadaljnje naloge tistega dne. Načrtovanje vam bo omogočilo pregled nad delom, ki ste ga že opravili ali ki ga še morate opraviti. Tako boste imeli dober nadzor nad celotnim dnevom.

Tako kot ste delo ob določeni uri začeli, ga tudi končajte vsak dan ob istem času. Ko je delo končano, o njem ne razmišljajte več do prihodnjega dne. Tako vam bo ostalo dovolj prostega časa, ki ga lahko namenite sebi, družini in prijateljem.

Za še bolj uspešno načrtovanje dneva pa lahko raziščete dobre prakse upravljanja časa (ang. time management). Pogosto slišimo, da je to zelo pomembno. A kaj upravljanje časa sploh je? Na kratko, gre za proces organiziranja in načrtovanja, kako razdeliti svoj čas med posameznimi dejavnostmi, ki jih ovrednotimo glede na stopnjo pomembnosti in nujnosti. Dobro upravljanje časa nam omogoča, da delamo pametneje – ne težje – tako da v krajšem času opravimo več dela ter se pri tem izognemo neučinkovitosti in stresu.

2. Vzemite si odmore

Če delate od doma, je zelo pomembno, da redno zapuščate stanovanje, saj meja med delom in prostim časom hitro postane nevidna. Pojdite s prijatelji na pijačo ali izlet. Sprehodite se do bližnje knjižnice ali pojdite v fitnes. Počnite, karkoli vas osrečuje, in ne pozabite, da delo ni vse v življenju. 

Svež zrak in čas za razmislek vam lahko dasta motivacijo za nadaljevanje in kako novo idejo. Nemški filozof Friedrich Nietzsche je nekoč dejal, da se med hojo utrnejo najboljše misli. Poskusite, mogoče bo pomagalo tudi vam.

3. Pojdite na dopust

Vsake toliko časa je potreben tudi daljši premor – tako fizični kot psihični. Popoln odklop od dela je zelo pomemben. Ne samo da si odpočijete, ko se vrnete nazaj, je delo učinkovitejše in motivacija večja.

Najpomembneje je, da v času dopusta telefona ne uporabljate – vsaj ne za službene namene. Dejstvo je, da je v današnjem času telefon naš vsakodnevni spremljevalec. Samo pomislite, kolikokrat na dan ga odklenete, da preverite službena elektronska sporočila? Tega na dopustu ne počnite. Dela bo dovolj, ko se vrnete. Zakaj bi ga opravljali že sedaj?

Izkoristite čas, ko niste v pisarni, za druženje z ljudmi, ki so v tistem trenutku z vami. Z ljudmi, ki vas imajo radi in jim ni vseeno za vas.

4. Napake so človeške

Nikomur ni prijetno priznati, da je naredil napako. V resnici to ni nič strašnega. Vsi smo že kdaj kaj narobe naredili in po vsej verjetnosti še bomo. Napake nas delajo človeške. Treba se je zavedati, da ni nihče popoln. Umetnost je, kako boste to sprejeli in kaj boste od tega odnesli. »Iz napak se učimo« je reklo, ki ga je dobro ponotranjiti in mu slediti, ko pride do napak.

V življenju naredimo veliko manjših in večjih napak. Ob tem je pomembno, da premislimo, kako je do tega prišlo, kako lahko to popravimo in kako bomo delovali v prihodnje, da do podobnih težav ne bo prihajalo.

Dobro je, da ob tem ostanete pozitivni in ne obupate nad seboj. Spomnite se svojih prednosti in kako daleč so vas že pripeljale. Skoraj vsako napako je mogoče popraviti. Ali boste od tega odnesli še kaj več, pa je odvisno le od vas.

5. Če potrebujete pomoč, prosite zanjo

Naj vam ne bo nerodno prositi za pomoč, ko jo potrebujete. V poslu niste sami, čeprav podjetje upravljate v skladu z lastnimi prepričanji. Veliko sedaj uspešnih podjetnikov je priznalo, da bi večkrat prosili za pomoč in si tako olajšali delo, če bi bili znova na začetku poslovne poti.

Vsake toliko časa preverite svojo uspešnost in cilje, ki ste si jih zastavili. Imate znanca ali prijatelja, ki je poslovno uspešen? Prosite ga za pomoč in pregled vašega dosedanjega dela. Ker je v poslu že dlje časa, je verjetnost, da bo opazil znake, ki ste jih vi morda spregledali, večja. Lahko vam bo podal svoje mnenje in vas opozoril na priložnosti, ki jih vi sploh še niste opazili.

Sodelovanje nas dela močnejše in nas opolnomoči: pogovor vam bo odprl nove poglede, in če boste morda imeli težave, ponudil hitrejšo in boljšo rešitev.

Kot smo že ugotovili, je vodenje manjšega podjetja preplet ljubezni do dela z veliko neprespanimi nočmi. Ne pustite, da posel vodi vaše življenje. Vodite ga VI. Imejte nadzor. Nadzor ne pomeni le, koliko kapitala imate, temveč tudi, kako dobro uskladite potrebe podjetja z lastnimi. Delujte ne le v dobro svojega podjetja, temveč tudi v lastno dobro.

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.