<span class="txt-white-desktop">5 razlogov, zakaj Instagram za vas morda ne učinkuje</span> <span class="txt-white-desktop">5 razlogov, zakaj Instagram za vas morda ne učinkuje</span>

5 razlogov, zakaj Instagram za vas morda ne učinkuje

Če se sprašujete, kako to, da danes vsi obešajo na veliki zvon pomembnost Instagrama za podjetja, sami pa še niste opazili nobenega pravega učinka, boste v naslednjih vrsticah morda našli odgovor zase.

Instagram trenutno uporablja milijarda aktivnih mesečnih uporabnikov, za podjetja pa je to teren, kjer se znamke borijo za pozornost. A te ni mogoče tako zlahka pritegniti.

Še tako trendovski kanal prav nič ne koristi, če ga ne uporabljate na optimalen način, ki je primeren za podjetja. Po drugi strani – če torej poznate vse začetne trike – pa lahko ogromno prispeva. Tako k prepoznavnosti in pozneje k rasti podjetja. In kako to doseči?

Tako, da se izognete najpogostejšim napakam, ki jih podjetja naredijo, ko se odločijo Instagram vključiti v svojo strategijo komuniciranja.

In katere napake so to?

Uporabljate osebni namesto poslovni profil

Instagram je mogoče uporabljati na dva načina. Vaš profil je lahko osebni ali poslovni. Morda to že veste, morda tudi ne. Pomembno je, da čimprej preklopite na poslovni profil. Zakaj?

Ker sicer Instagrama sploh ne boste mogli uporabljati za trženjski kanal. Šele ko naredite ta korak, boste lahko:

  • v opis dodali kontaktni in lokacijski pozivni gumb,
  • promovirali svoje objave,
  • oglaševali,
  • vključili hiperpovezave neposredno v Instagram Stories,
  • spremljali analitiko (kar je še kako pomembno) in
  • preizkusili nove funkcionalnosti, še preden so predstavljene širšemu trgu.

Kako nastaviti poslovni profil?

Preklop je resnično enostaven. Kliknite na nastavitve in poiščite možnost »Switch to Business Account« ter sledite kratkemu postopku. Edino, na kar morate biti pozorni, je da potrebujete Facebookovo stran, s katero boste povezali Instagram. Če Facebookove strani še nimate, jo morate torej za upravljanje z Instagramom najprej vzpostaviti.

Instagram Stories ste kar spregledali

Če Instagram v poslovne namene že uporabljate, ste malce bolje seznanjeni z vsemi funkcionalnostmi. V osnovi Instagram ponuja možnost običajnih/glavnih objav v obliki slik in videov. To je tisto, kar obstaja že od ustanovitve te platforme. Malce novejša in zadnje čase prevladujoča oblika spremljanja Instagrama pa so Instagram Stories.

Priljubljenost funkcionalnosti Instagram Stories je v zadnjem letu in pol močno poskočila. Številka tistih, ki te objave dnevno spremljajo, se je dvignila s 100 na 400 milijonov. Z enakim principom objav se trenutno poigravata tudi LinkedIn in YouTube, Facebook je to uvedel že pred časom.

Očitno je, da je takšen način komuniciranja odličen tudi za povezovanje znamke s (potencialnimi) strankami. Kako lahko Instagram Stories izkoristite vi? Časovno omejenost objav vzbuja občutek nujnosti in strah pred zamujanjem nečesa zanimivega, zato poskušajte večkrat na teden dokumentirati procese v vašem podjetju, predstavite ekipo, svoje uporabnike sprašujte, se z njimi povezujte in jih spoznavajte. Če boste vztrajni in dosledni, vam bodo z veseljem sledili in spremljali, kakšne zgodbe jim boste povedali oz. pokazali.

Objavljate, kar se vam pač zdi primerno

Strateški pristop je nujen pri vseh platformah in pri kakršnemkoli komuniciranju. »Malo bom objavljal, pa bo,« ni dobro izhodišče, ko gre za trženje.

Ni dovolj, da pripravite nekaj prikupnih sličic in jih objavite, ne da bi se zavedali širšega strateškega namena tega, kar počnete. Najbolj nujno je, da si na začetku zastavite vsaj ta štiri vprašanja:

  • Kaj je cilj, ki ga želimo z Instagramom doseči?
  • Kdo je naša ciljna skupina (oz. več skupin), s katero bomo na Instagramu komunicirali?
  • Kaj bo naša vsebina in kako jo bomo razdelili v sklope oz. rubrike?
  • Kako bomo komunicirali oz. kakšen bo naš slog – sproščen, mladosten, humoren, izobraževalen ...?

S tem boste oblikovali uredniško strategijo, ki vam bo služila kot dober okvir ter prihranila veliko časa in odločitev med upravljanjem profila.

Analitika je za vas španska vas

Analitika je lahko dolgočasna, verjamemo. A ko se začnete zavedati, koliko neprecenljivih podatkov vam je na voljo, kar naenkrat postane precej bolj zanimiva. Katere podatke, vas zanima? Takšne, ki vam bodo pomagali pri razumevanju sledilcev, ugotavljanju, katere objave delujejo in katere morda niso najbolj primerne za ta kanal.

Najbolj osnovno, kar lahko spremljate, je:

  • Profil sledilcev – vse od starosti, spola, lokacije sledilcev, do časa v dnevu in časa v tednu, ko so najbolj aktivni na Instagramu.
  • Doseg – število unikatnih Instagramovih uporabnikov, ki so videli katerokoli vašo objavo.
  • Interakcijo – število všečkov in komentarjev na katerokoli objavo.
  • Promet – informacije o tem, kako je oseba prišla na vašo objavo, koliko oseb je zatem obiskalo tudi vaš profil ali pa vam začelo slediti.
  • Ogledi Instagram Stories – spremljate lahko, koliko ljudi si je vašo zgodbo ogledalo več kot enkrat, jo morda preskočilo, ali pa se nanjo odzvalo.

To je le nekaj izmed glavnih kazalnikov, poleg njih pa se vam v Instagramovi analitiki razgrne še cela paleta podobnih. Kar koristno, ne? Pravzaprav zelo! Tako boste lahko sproti prilagajali vsebino, da bo čim boljša, objavljena ob pravem času in čim bolj pozitivno sprejeta med uporabniki.

Ne vstopate v interakcijo s skupnostjo

Pregledate vsa zasebna sporočila, ki jih dobite v Instagramov nabiralnik in nanje odgovorite? Ste odzivni pri komentarjih? Stopate v stik s ciljno skupino tako, da tudi sami všečkate kakšno njihovo sliko in se vključujete v pogovor v komentarjih na njihovem profilu?

Če tega še ne počnete, se res potrudite, da boste na ta vprašanje v prihodnje vedno odgovorili pritrdilno. Uporabniki spleta in družbenih omrežij so izredno neučakani in želijo odgovor takoj. Če tega ne storite, jih lahko izgubite kot vaše zveste kupce.

Prav tako je pomembno povezovanje s ciljno skupino, da vaše ime poznane znano širšemu krogu. Uporabniki vas ne bodo našli kar sami od sebe, razen če že imate močno znamko in vas poiščejo sami. Sicer pa morate nase opozoriti.

Poleg tega tako še pozitivno vplivate na njihovo dojemanje vas in znamke. Vidijo vas namreč kot dostopne, sproščene in kot fizično osebo, s katero lahko vzpostavijo odnos. Odnos in vezi lahko krepite tudi tako, da v svoja besedila vedno vključite pozive – vprašanja, povpraševanje po predlogih, predstavitvi mnenja ipd.

  • »Danes naša ekipa okrašuje božično smrečico. Kakšne barve okraskov boste letos uporabili pri vas?«
  • »Imate kak predlog za dobro glasbo?«

Ste zdaj odločeni, da svoj Instagram povzdignete na novo raven? Kar pogumno!

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških, tržnih in varnostnih rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.