<span class="txt-white-desktop">7 načinov za zaščito podatkov o strankah po GDPR</span> <span class="txt-white-desktop">7 načinov za zaščito podatkov o strankah po GDPR</span>

7 načinov za zaščito podatkov o strankah po GDPR

Sedem načinov za zaščito podatkov o strankah v skladu z GDPR

Nova uredba EU o varstvu zasebnosti, imenovana Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR), je bila uveljavljena že lani, kljub temu pa imajo mnoga podjetja še vedno težave s sledenjem vsem novostim. GDPR je spremenil način komunikacije podjetij s potencialnimi kupci in obstoječimi strankami.

GDPR namreč postavlja precej stroge zahteve glede načina zbiranja, shranjevanja in upravljanja osebnih podatkov.

Če zanj še niste slišali, je tukaj vse, kar morate vedeti.

GDPR omogoča državljanom Evropske unije večji nadzor nad njihovimi osebnimi podatki in zagotavlja, da so njihove informacije zaščitene po vsej Evropi ne glede na to, ali se obdelava podatkov izvaja v EU ali ne.

Osebni podatki so lahko ime, e-poštni naslov, naslov prebivališča, datum rojstva, osebni interesi, posebni identifikatorji, digitalni podpisi in drugo.

Ob vsem prahu, ki ga je uvedba zakona dvignila med podjetji po vsem svetu, je popolnoma razumljivo, da zaščito podatkov čim bolje raziščete. Kako lahko torej učinkovito zaščitite podatke o strankah?

1. Dodatno zaščitite svoje poslovne strežnike in računalnike

Zaščite ni nikoli dovolj. Varnostnim sistemi v vašem podjetju naj bodo opremljeni z vso mogočo zaščito, saj hekerji iščejo predvsem lahke tarče. Večplastna programska oprema otežuje dostop do informacij o odjemalcu, zato se bodo veliko raje usmerili na nekoga z manj premišljeno zaščito.

Za poslovne računalnike in vse strežnike uporabljajte požarne zidove, protivirusno programsko opremo in druge ravni zaščite.

2. Izberite spletni strežnik, ki resnično varuje vaše podjetje

Obstaja na stotine spletnih gostiteljev. Ta podjetja zagotavljajo dostop strankam do spletne strani vašega podjetja. V velikih strežnikih gostijo vašo spletno stran in zagotavljajo različno stopnjo zaščite na strani strežnika.

Zaščita v strežniku temelji na operacijskem centru spletnega gostitelja in vključuje stvari, kot so žični požarni zidovi, varnostne kamere, osredotočene na strežniško sobo, protivirusne in protivohunske programske opreme ter druge oblike zaščite. Kljub temu je vaše podjetje še vedno v nevarnosti, da postane žrtev napada na podatke v vašem strežniku.

Kako? Če vaše podjetje uporablja storitve deljenega gostovanja, lahko vaše spletno mesto uporablja isti strežnik kot na tisoče drugih spletnih mest. S tem je vaše spletno mesto občutljivo na napade, v katerih heker odpre račun za dostop do drugih spletnih mest, ki uporabljajo isti strežnik. Odgovorni spletni gostitelji ščitijo vaše podjetje pred napadi strežnikov na obeh straneh z uporabo programske opreme za spremljanje dejavnosti strežnika.

3. Zaposlenim omejite dostop do podatkov o strankah

Veste, komu lahko zaupate?

Službene računalnike in strežnike zaščitite z geslom in tako omejite število ljudi, ki imajo dostop do podatkov o odjemalcu. Gesla prav tako spremenite vsakič, ko kdo zapusti podjetje.

Tako se boste zaščitili pred nezadovoljnimi nekdanjimi zaposlenimi, ki lahko dostopajo do občutljivih podatkov o vaših strankah, jih ukradejo, uničijo ali povzročijo druge težave, ki škodijo ugledu vašega podjetja.

4. Omogočite nadgradnje

Programska oprema, ki se uporablja za preprečevanje nepooblaščenega dostopa do digitalnih podatkov, se redno posodablja in nadgrajuje, da lahko ščiti pred najnovejšimi računalniškimi virusi.

Lahko kupite najboljšo razpoložljivo programsko opremo za boj proti hekerjem, vendar brez rednega posodabljanja ne bo koristna. Hekerji vedno iščejo nove načine za dostop do podatkov. Poskrbite, da bo vaša varnostna programska oprema posodobljena, vaša zaščita pa na najvišji ravni.

5. Stranke obvestite takoj, ko so njihovi podatki ogroženi

Če veste, da so v vaš uradni strežnik vdrle nepooblaščene osebe, o tem čim prej obvestite stranke. Pogosto jim to omogoči hitrejšo zaščito. To ni samo dobro za posel, temveč je tudi v skladu z zakonom.

Prav tako se prepričajte, da je vaša ekipa o varovanju podatkov čim bolje poučena. Zaposleni so pogosto upravljavci podatkov o strankah. Zato jih je treba redno obveščati o tem, kako zaščititi te informacije, da bi zagotovili, da ne bodo pristale v napačnih rokah. Treba jih je poučiti o najnovejših sistemih goljufij in jih pozvati k uporabi najboljših praks, kot so odzivanje na sporočila ali odpiranje priponk in klikanje sumljivih povezav v neželenih e-poštnih sporočilih.

6. Bodite previdni pri deljenju občutljivih podatkov

Nikoli ne pošiljajte občutljivih podatkov po e-pošti, razen če je šifrirana. Šifriranje onemogoča nepooblaščenim uporabnikom, da sporočilo preberejo. Za drugo spletno souporabo podatkov uporabite varne povezave, kot je tehnologija SSL.

Ena od najpomembnejših komponent spletnega poslovanja je ustvarjanje zaupanja vrednega okolja, kjer se potencialni kupci pri nakupih počutijo varni. Certifikati SSL ustvarjajo podlago za zaupanje z vzpostavitvijo varne povezave. Da bi obiskovalcem zagotovili varno povezavo, brskalniki ponujajo posebne vizualne napotke – vse od zelene ključavnice do zapisa spletnega naslova.

Certifikati SSL imajo dva ključa: javnega in zasebnega. Ta ključa skupaj delujeta pri vzpostavitvi šifrirane povezave. Certifikat vsebuje tudi t. i. »zadevo«, kjer je zapisana identiteta certifikata oziroma lastnika spletne strani.

7. Najemite strokovnjaka

Morda poznate koga, ki ima z računalniško varnostjo malo izkušenj in verjetno ne bo vedno na tekočem glede najnovejših metod, ki jih uporabljajo hekerji.

Zato najemite strokovnjaka za IT, ki bo spremljal vaš strežnik in poslovne dejavnosti ter zagotovil, da bodo informacije o strankah vedno na varnem. To so visoko usposobljeni strokovnjaki, ki lahko zaračunavajo veliko. Kljub temu se vprašajte, ali sploh lahko določite ceno zaupanja vaše baze zvestih strank?

Zagotavljanje varnosti podjetja in njegovih kupcev na internetu je lahko zastrašujoče opravilo. Z upoštevanjem določenih korakov in postopkov lahko zmanjšate veliko tveganj glede kibernetske varnosti. Ste prepričani, da v podatke svojih strank vlagate dovolj?

Za učinkovito varovanje vaših podatkov pred krajo ne potrebujete veliko denarja. Zavedati pa se je treba, da lahko kršitev zakona o varovanju podatkov zelo škoduje ugledu podjetja ali ga celo popolnoma uniči. Z vključitvijo preprostih varnostnih ukrepov v tehnološko platformo podjetja lahko zagotovite digitalno varnost in zaščitite svoje stranke.

V A1 poslovnim uporabnikom nudimo vrsto varnostnih in infrastrukturnih rešitev, s katerimi boste zavarovali svoj posel in poenostavili ter pohitrili prehod v digitalno dobo.