<span class="txt-white-desktop">7 nasvetov, kaj reči uslužbencu, ki je opravil grozno delo</span> <span class="txt-white-desktop">7 nasvetov, kaj reči uslužbencu, ki je opravil grozno delo</span>

7 nasvetov, kaj reči uslužbencu, ki je opravil grozno delo

Sedem nasvetov, kaj reči uslužbencu, ki je slabo opravil delo

Kot lastniki podjetja zagotovo veste, da vas čakajo prijetni in neprijetni trenutki, ko govorimo o delu vaših zaposlenih. Pohvalite jih, ko delo dobro opravijo, a povejte jim tudi, česa niso naredili dobro, saj boste lahko le tako v prihodnosti še naprej uspešno sodelovali.

Se vam je že kdaj zgodilo, da uslužbenec svojega dela ni vestno opravil, pa ste o tem molčali? Je kdaj prišlo do situacije, ko je nekdo res slabo opravil delo, pa niste vedeli, kako bi do njega pristopili? Vam je bilo že kdaj neprijetno, ko ste zaposlenemu morali povedati slabo novico glede opravljanja njegovega dela?

Predstavljamo vam sedem nasvetov, ki vam bodo nekoliko olajšali neprijetno situacijo. Odziv (ang. feedback), na slabo opravljeno delo zaposlenega je zelo pomemben, saj je od njega odvisno vaše sodelovanje v prihodnosti.

 

1. Pogovora se lotite umirjeno

Prva stvar, ki jo morate narediti za izboljšanje situacije, je, da se umirite. V trenutku, ko ugotovite, da zaposleni ni dobro opravil svojega dela, vaše razpoloženje zelo niha. Jeza, razočaranje, obup. Zelo pomembno je, da ostanete zbrani in umirjeni, saj bo tako vaš zaposleni tudi nekoliko lažje sprejel kritiko, kot če bi bili razburjeni in bi nanj vpili. Ohranite razum, mirno kri in profesionalnost.

2. Ne odlašajte

Čim hitrejši odziv je ključnega pomena, zato s pogovorom nikar ne odlašajte. Zaposleni lahko namreč dobi občutek, da njegovo delo le ni bilo tako slabo opravljeno in bo s enako nadaljeval tudi v prihodnje. Vi pa želite, da delo opravi kakovostno in v celoti, zato se z njim čim prej sestanite in se dogovorite o sodelovanju v prihodnje.

Zelo pomembno je, da se z zaposlenim pogovorite na samem. Ne kritizirajte ga v družbi drugih kolegov, saj se bo počutil napadenega in ponižanega. Pogovorite se na štiri oči. Tako se boste najlažje pogovorili iskreno, saj boste lahko takoj videli njegova čustva in odziv. Nekoliko slabše je, če ga pokličete, še slabše pa, če mu napišete sporočilo. Pri pogovoru bodite iskreni in razumevajoči.

3. Analizirajte situacijo

Poskušajte biti človeški in poskusite razumeti, kakšni bi lahko bili razlogi, da zaposleni ni dobro opravil dela. S pomočjo empatije se vživite v zaposlenega in poskusite doumeti, kaj bi lahko privedlo do slabše opravljenega dela. Ima morda doma stresno situacijo? Je preobremenjen? Je njegovo zdravje šibko? Vse to so lahko razlogi, ki vplivajo na slabšo kakovost dela.

Če delate v manjšem podjetju, odgovor na zgoraj navedena vprašanja zagotovo že poznate. Nikar ne spreglejte teh dejavnikov, saj so za zaposlenegam lahko zelo pomembni.

4. Pripravite si zapiske

Dobro je, da si pred pogovorom pripravite oporne točke, ki jih želite obravnavati. Velikokrat se namreč zgodi, da pozneje doma premišljujemo, kaj vse bi lahko še povedali, ko smo imeli priložnost za to.

Ko moramo sporočiti neprijetno informacijo, se lahko znajdemo v zadregi in pozabimo, kaj vse je treba povedati. Oporne točke za pogovor vam bodo zato gotovo prišle prav.

Zaposlenemu natančno povejte, kaj je naredil narobe, katero nalogo je opravil slabše, kdaj točno ste opazili, da je v službi popustil, in to primerjajte z njegovim dosedanjim uspehom.

5. Pogovorite se zgolj o delu

Zgoraj smo navedli, da se poskušajte vživeti v situacijo zaposlenega, vendar tega pri pogovoru ne omenjajte. Tema vašega pogovora naj bo izključno delo, saj lahko oseba ob omembi zasebnega življenja postane ranljiva ali pa se bo želela braniti. Tega si zagotovo ne želite, saj bi se potem pogovor lahko odmaknil od teme.

6. Natančno se pogovorite, kako težavo rešiti

Fraze, kot so »naredite bolje«, »bodite boljši« ali »naredili ste slabo«, vašemu zaposlenemu ne bodo prav dosti pomagale. Še več – postal bo razdražljiv in nepripravljen za pogovor. Predlagajte mu konkretno rešitev, kako odpraviti težavo. Dobro mu prisluhnite in ga poskušajte razumeti, vendar pri tem ohranite profesionalnost. Natančno mu povejte, kaj v prihodnje pričakujete od njega.

Pri pogovoru se usmerite v dolgoročno reševanje težave. Skupaj se domislita rešitve. Nato pa se dogovorita za ponovno srečanje, na katerem bosta pregledala, ali je bilo delo tokrat dobro opravljeno.

Če vidite, da zaposleni ni dovolj motiviran za delo, ga poskušajte spodbuditi na kakršenkoli način, ki bi lahko pozitivno vplival na rezultat njegovega dela.

7. Bodite pozitivno naravnani

Poleg negativne kritike svojega zaposlenega vedno pohvalite. Povejte mu, da delo sicer dobro opravlja. Povejte mu tudi, v čem je dober in katere so njegove prednosti. Tako bo kritiko lažje sprejel, se v prihodnje bolj potrudil in imel motivacijo za nadaljnje delo. Vaš pogovor se s pohvalo in dogovorom tudi uspešno zaključi.

Podjetje bi lahko bilo preprosto voditi, če bi vsi zaposleni svoje delo opravljali predano in z veliko motivacije. V resnici vemo, da ni tako. Pridejo dnevi, ko zaposleni niso dovolj produktivni in motivirani za dobro opravljanje dela ali ko z mislimi sploh niso v službi. Takrat je lahko delo opravljeno slabše, kar je treba zaposlenim tudi povedati. V takih primerih uporabite naše nasvete, za katere upamo, da vam bodo vsaj malo olajšali pogovor in omogočili rešitev problema.

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.