<span class="txt-white-desktop">9 navad uspešnih podjetnikov</span> <span class="txt-white-desktop">9 navad uspešnih podjetnikov</span>

9 navad uspešnih podjetnikov

Ste se že kdaj spraševali, zakaj se zdi napredek, pa naj bo poslovni ali osebni, tako težko dosegljiv? Tu je resnica: za uspeh moramo biti nujno skrajno disciplinirani. Majhne in preproste navade, ki se na prvi pogled zdijo nepomembne, so ravno tiste, ki se čez čas izkažejo kot bistvene in nas ločijo od množice.
 
Preverite, katere so tiste navade uspešnih podjetnikov, ki jih lahko nedvomno tudi vi vključite v svoj dan!
 
 

1. Dober začetek dneva

Začetek dneva je bistven. Če že zjutraj pričnete dan z uspešnimi navadami, boste kaj hitro opazili vsakodnevne spremembe.

Kot prvo, uspešni ljudje se običajno zbudijo prej, kot je potrebno. Tako imate zjutraj čas za vzpostavitev trdne dnevne rutine. Saj veste: dan se po jutru pozna. 

Premislite, kaj vam da zjutraj energijo, potrebno za uspešen dan – npr. telovadba, jutranja kava ali branje novic – in to poskusite vključiti v svojo vsakodnevno jutranjo rutino. Poskusite se izogniti načrtovanju dneva zjutraj – to je ena od nalog, ki jo morate opraviti že prejšnji dan.

 

2. Načrtovanje dneva

Uspešni ljudje povečajo svojo učinkovitost z dobrim načrtovanjem. Če želite od vsakega dneva odnesti čim več, morate ustrezno načrtovati vse svoje naloge in zadolžitve.

Ob koncu delovnega dne preverite, kaj vse ste naredili tisti dan. Premislite, kaj vas čaka naslednji dan, in sestavite seznam nalog. Tako se boste izognili jutranjemu razmišljanju o tem, kaj vse morate narediti; v pisarno pa boste prišli pripravljeni na nov dan.

Če boste na dan dobro pripravljeni, boste tudi bolj samozavestni in sproščeni, saj boste vedeli, kaj lahko pričakujete. Še vedno pa je pomembno, da je vaš dan do določene mere fleksibilen. Pogosto boste namreč za določena opravila izvedeli prepozno, da bi jih vključili v načrt. Če boste v načrtu pustili nekaj časa nezapolnjenega, boste lahko opravili tudi te nepričakovane naloge.

 

3. Spanje

V svoj načrt dneva nujno vključite tudi dovolj časa za spanje. Ne podcenjujte moči dobrega spanca – dokazana je namreč povezava med pomanjkanjem spanca in stresom.

Vzemite si čas, ki ga potrebujete, in se naspite – delo vam ne bo pobegnilo. Ravno nasprotno: spočiti boste lahko bolj učinkoviti in uspešni.

 

4. Berite, poslušajte, glejte

Učenje se ne konča z dnevom, ko zaključimo šolanje, temveč poteka čisto vsak dan. Uspešni podjetniki se tega zavedajo in poskrbijo, da vsak dan pridobivajo nova znanja – pa naj gre za strokovni ali osebni napredek ali pa za kaj čisto tretjega.

Bodite radovedni: če želite biti strokovnjak na svojem področju, morate imeti tudi temu primerno znanje. Seveda ne boste nikoli vedeli vsega, vendar pa boste imeli pri roki vse potrebne vire, da izveste, kar vas bo v danem trenutku zanimalo.

Preverite, kateri način pridobivanja znanja vam bolj ustreza – branje, poslušanje ali gledanje – in pripravite seznam ustreznih virov. Včasih se nam zdi to težko vključiti v svoj dan, vendar pomislite, koliko časa na primer zapravite z brskanjem po telefonu. Med hojo ali vožnjo v službo lahko na primer poslušate zanimiv podkast, med vožnjo z avtobusom lahko berete … Že nekaj minut na dan lahko pomeni veliko!

 

5. Čas za vadbo

Vadba nam pomaga, da ostanemo zbrani, učinkoviti in ustvarjalni, po drugi strani pa z vadbo lahko sprostimo morebitne napetosti.

Pomembno je, da si kljub zasedenemu urniku vzamete čas za vadbo, pa naj gre za tek, fitnes ali kaj drugega; pomembno je, da tem uživate. Poskusite to storiti že zjutraj – jutranja vadba lahko zelo blagodejno vpliva na vaš dan, vam da dodatno energijo in poveča vašo učinkovitost.

 

 

6. Imejte vizijo in cilje

Če želite prispeti na cilj, morate najprej vedeti, kam greste in kako boste tja prišli. Uspešni ljudje so takšni zato, ker so si upali sanjati; a to ni dovolj – sanje morate potem tudi uresničiti in stopiti v akcijo.

Premislite, kje želite biti čez 10, 20 ali 30 let, nato pa si postavite manjše cilje, ki vas bodo pripeljali do tega. Postavljene cilje redno spremljajte in beležite svoj napredek.

Če bo vaše delo usmerjeno in bo imelo razlog, ga boste tudi opravljali z večjo motivacijo. Vizija in cilji so pravzaprav najpomembnejši dejavniki za uspeh. Če ne boste jasno vedeli, kaj počnete, zakaj to počnete in kam želite prispeti, bo vse drugo zaman.

Da boste imeli vizijo vedno pred očmi, si lahko omislite motivacijsko tablo, ki jo izdelate po svojih željah in jo postavite na vidno mesto. Tako lahko dan začnete s pogledom na tablo, kar vam bo nedvomno dalo zagon, potreben za delo.

Samo postavljeni cilji pa niso dovolj, če ne verjamete, da jih boste lahko dosegli. Bodite pozitivni, zaupajte sami sebi in verjemite, da boste zadane cilje lahko tudi dosegli.

 

7. Dnevnik

Pisanje je lahko dober način za izražanje čustev, sproščanje napetosti in skrbi. Zapišite svoje cilje, svoje skrbi, pišite sezname, izpovejte se.

Ne glede na to, za kaj se odločite, je to odličen način za povečanje učinkovitosti. Pisanje vas bo postavilo v stik z »eksistencialnim« vidikom vašega življenja in vam omogočilo uvid v širšo sliko o tem, kaj si želite in kaj potrebujete.

Dnevnik vam lahko pomaga pri ugotavljanju vaših potreb in želja. Je to, kar delate, zares tisto, kar si želite in kar bi morali početi? Ne glede na to, ali so zapisi dnevni, tedenski ali le občasni, vam lahko izbistrijo sliko prihodnosti, kakršno si želite, poleg tega pa je lahko tudi dober pripomoček za sledenje napredku in zastavljenim ciljem.

 

8. Življenje zunaj pisarne

Ne pozabite, da obstaja tudi življenje zunaj pisarne. Pomembno je, da se vključujete tudi v skupine zunaj delovnega okolja in ste v stiku z različnimi ljudmi – lahko gre za športno skupino, bralni klub, kuharski tečaj ali kaj podobnega – stik z ljudmi zunaj vašega stalnega kroga vam lahko omogoči svež pogled na stvari, kar je pogosto še kako potrebno.

Ko nam služba vzame večino časa v dnevu, na druženje in prostočasne dejavnosti pogosto kar pozabimo. Ko pa smo končno v družbi prijateljev, pa spet razmišljamo le o službi in o tem, kaj vse še moramo narediti. Da se temu izognete, poskusite delo pustiti v pisarni. Po končanem delovnem dnevu se posvetite sebi, svoji družini in prijateljem, delo pa nadaljujte prihodnji dan. Tako v družbi ne boste prisotni le fizično, temveč se boste v celoti posvetili na trenutnemu dogajanju.

 

9. Čas zase

Biti uspešen pomeni veliko vloženega časa in truda. Da pa bi bili kar se da učinkoviti, si morate včasih tudi napolniti baterije in si vzeti čas samo zase. Počivajte, ukvarjajte se s hobiji, pojdite na sprehod – najdite nekaj, kar vas bo resnično sprostilo.

Potrudite se, da to vedno vključite v svoj delovni načrt oz. seznam nalog – tudi takrat, ko je vaš dan zapolnjen. Tako boste že vnaprej vedeli, da je določen čas namenjen le temu in ga ne boste poskusili zapolniti z drugimi dejavnostmi.

Čas, ki ga preživite sami s sabo, je ravno tako (ali še bolj) pomemben kot službeni sestanki. Zato načrtujte tudi dopust, vzemite si prost dan, ko zbolite, in si zapomnite, da vaša služba ne traja 24 ur na dan. Če se boste znali sem in tja tudi sprostiti in odklopiti, boste pri delu še bolj učinkoviti, kot bi bili sicer.

Vaš uspeh je v veliki meri odvisen od vas samih in navad, ki jih boste razvili. Zato posvetite nekaj časa upoštevanju zgoraj navedenih nasvetov. Čeprav se vam nekatere navade najbrž zdijo zelo preproste, vas lahko njihov učinek preseneti.

 

V A1 poslovnim uporabnikom za lažji začetek in večji uspeh nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.