<span class="txt-white-desktop">9 usodnih napak novih podjetnikov</span> <span class="txt-white-desktop">9 usodnih napak novih podjetnikov</span>

9 usodnih napak novih podjetnikov

Devet usodnih napak novih podjetnikov

Pri ustanavljanju novega podjetja ima velik pomen dobro zastavljen načrt, nujna pa sta tudi disciplina in skrbno sledenje načrtu. Imeti veliko zagona, kar si včasih predstavljamo, ni vedno dovolj, pogosto je namreč potrebna popolna predanost procesu.

Sprejemanje raznih preventivnih ukrepov za preprečevanje napak, s katerimi se pogosto soočajo novi podjetniki, je del tega procesa.

Ob začetku novega posla se poskusite izogniti naslednjim devetim napakam.

1. Napačno ravnanje z denarjem

Porabite ga preveč ali pa premalo. Denar je za nove podjetnike verjetno ena največjih skrbi. Denarni tok pred zagonom bo verjetno skoraj nič, zato bo varčno upravljanje denarja imelo prednost pred vsem drugim.

Ponavadi med novimi podjetniki obstajata dva načina razmišljanja. Ali morajo denar porabiti, da bi ga zaslužili, ali pa bodo porabili najmanjšo možno vsoto, dokler ne pridobijo zadostnega denarnega toka.

Oba skrajna pristopa sta lahko škodljiva. Pametno porabite denar, ki ste ga namenili za svoj začetek, vendar se ne bojte vlagati v dobro ekipo in kakovostne izdelke. To bo dolgoročno dobro za vas.

Stroški za začetek novega poslovanja se lahko razlikujejo in so odvisni od vrste podjetja, ki ga ustanavljate. Del razmišljanja o količini denarja, ki ga boste potrebovali za začetek, vključuje načrtovanje količine prihodkov, ki ga bo vaše novo podjetje ustvarilo za nadomestitev stroškov zagona. To je lahko zapleten izračun, ki je odvisen od številnih spremenljivk.

2. Mislijo, da nimajo (neposrednih) konkurentov

Navdušenje nad novim izdelkom ali podjetjem lahko nove podjetnike pogosto privede do razmišljanja, da resnično nimajo neposredne konkurence ali da je njihov izdelek po kakovosti veliko boljši od konkurenčnih.

V resnici je izjemno redko, da podjetje nima neposrednih konkurentov. Če jih že resnično nima, pa je posrednih konkurentov zagotovo precej. Če ne gre za izum popolnoma novega izdelka, zagotovo obstaja kdo, ki že ima tržni delež v vaši niši. Poskrbite za svoj uspeh tako, da se o konkurenci dobro pozanimate in tako določite razlikovalni faktor.

3. Zaposlovanje vidijo kot še en strošek

Izbira kakovostnih kadrov je ključnega pomena za trajen uspeh vaše organizacije ali podjetja, vendar je težko najti zaposlene s pravimi spretnostmi in lastnostmi, ki ste jih navedli kot pogoj za zasedbo delovnega mesta.

V našem tehnološko naravnanem okolju delodajalci pogosto uporabljajo spletna orodja za iskanje zaposlenih, saj so najbolj učinkovita. Bistveno je, da so kot del iskanja vključene tudi druge metode, ki niso nujno spletne. Z združevanjem taktik, ki temeljijo na tehnologiji in dobrih starih interakcijah, boste razširili svoj doseg in povečali možnosti za iskanje še bolj usposobljenih in motiviranih ljudi, da se bodo pridružili vašemu podjetju.

Ob omejenih sredstvih je marsikdo v skušnjavi, da bi varčeval pri zaposlenih, a taka strategija bo dolgoročno prinesla le še višje stroške.

Nizkocenovni zaposleni in svetovalci so običajno »poceni« z razlogom – verjetno je, da so neizkušeni, neustrezno izobraženi ali nezanesljivi.

4. Postavljanje nedosegljivih ciljev

Novi podjetniki so lahko tako navdušeni nad svojo veliko idejo, da delajo brez konkretnega načrta. V resnici si morate zastaviti realistične in dosegljive cilje, da boste v prihodnosti uspeli.

Določite kratkoročne in dolgoročne cilje ter se prepričajte, da so dovolj specifični. Odločite se za razumen cilj in nato določite, katere konkretne korake morate narediti, da ga dosežete.

5. Brez razmišljanja o trženju

Vzpostavitev kakovostnega poslovanja je samo prvi korak. Privabljanje kupcev pa zahteva dobro trženje. Čeprav veliko malih podjetij meni, da je trženje v bistvu oglaševanje, je dejanski pojem veliko širši. Trženje zajema celoten proces dostave izdelka ali storitve stranki: od izbire, katere izdelke prodati in kje jih prodati, do njihove cene in promocije.

Ne računajte na to, da se bodo kupci pojavili sami od sebe. Ne glede na to, kako revolucionaren je vaš izdelek, se ne morete zanesti zgolj na priporočila od ust do ust.

V resnici bo večina novoustanovljenih podjetij morala v trženje veliko vložiti. To lahko vključuje SEO, trženje vsebin, PR in plačano oglaševanje. Oglejte si, kje vaši konkurenti porabijo svoj denar, in se vprašajte, kako lahko konkurirate in se od njih razlikujete.

6. Premajhna marža

Zdrav dobiček je ključnega pomena za vaš uspeh. Če maržo nastavite prenizko, bo v prihodnosti življenje veliko težje – vaše stranke verjetno ne bodo navdušene, ko boste pozneje morali zvišati cene.

Oglejte si svoje proizvodne in obratovalne stroške ter ugotovite, koliko prilagodljivosti se skriva v njih. Ali lahko v prihodnje po potrebi zmanjšate te stroške? Če ne, zdaj izberite višjo stopnjo dobička, da prilagodite te stroške.

7. Mišljenje, da vse zmorejo sami

Na začetku je običajno misliti, da nihče ne more tako dobro opraviti dela kot vi sami. Samo vi poznate svoje izdelke in ste edini, ki imate resnično željo, da bi vaš posel uspel. Je res tako?

To ni le recept za izgorelost, ampak lahko bistveno ovira vaš uspeh. Dobro izkušen svetovalec ali mentor vam lahko da potreben objektivni pogled na vaše podjetje in trg.

8. Strah pred »kaj, če?«

Strah je temeljni del človeške psihologije. Naši možgani so naravnani tako, da čutijo strah. S tem nam pomagajo, da se izognemo nesreči.

Strah nas lahko zavira – če mu to pustimo. Strah se hrani s strahom. Bolj ko se temu poskušamo izogniti, večja je naša tesnoba. Da bi jo premagali, se moramo soočiti s svojimi globokimi dvomi in skrbmi. Moramo si priznati svoje strahove in poiskati poti za njihovo premagovanje.

Začetek novega poslovanja je strašljiv. Strah pred neuspehom in zavrnitvijo je razumljiv, toda dopuščanje, da vas ta strah onesposobi, lahko znatno ovira vaš napredek.

Prepoznavanje pogostih strahov je odličen prvi korak, saj vam potrjuje, da stojite na mestu, na katerem je pred vami stalo veliko novih podjetnikov.

9. Postavljanje izdelka na prvo mesto in kupcev na zadnje

Pri ustvarjanju izdelka in določanju vašega poslovnega modela je ključno, da imate misli vedno tudi pri stranki – oziroma v prvi vrsti pri stranki. Veliko novih podjetnikov je pogosto tako zaposlenih z ustvarjanjem profita, da pozabijo na ključ do dolgoročnega poslovanja – zadovoljnih, zvestih strank, ki bodo še dolgo kupovale vaš izdelek.

To je torej devet pogostih napak, ki jih zagrešijo novi podjetniki. Velikokrat je prepoznanje težave prvi korak k rešitvi. Srečno in previdno na novi poti!

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.