<span class="txt-white-desktop">Dnevna rutina za uspešno in učinkovito delo na domu<span/> <span class="txt-white-desktop">Dnevna rutina za uspešno in učinkovito delo na domu<span/>

Dnevna rutina za uspešno in učinkovito delo na domu

Trenutna situacija v svetu je mnoge domove spremenila v delovna mesta. Učinkovito delo na domu terja veliko samodiscipline in načrtovanja. Treba je prilagoditi in morda celo na novo urediti delovni kotiček, zvesto slediti dnevni rutini in – kar je najpomembneje – znati ločiti med zasebnim in poslovnim življenjem.

Kako se spopasti z delom na domu in biti učinkovit?

Predstavljamo 5 nasvetov, ki vam bodo pomagali vzpostaviti uspešno dnevno rutino in učinkovito delati v »netradicionalnem« delovnem okolju.

1. Zbudite se zgodaj

Jutranja rutina je izredno pomembna – ko hodite v službo, imate določene navade in te morate ohraniti tudi pri delu na domu.

Se morda sprašujete, zakaj? Menite, da rutine ne potrebujete? Naj vam pojasnimo, zakaj je jutranja rutina tako pomembna in zakaj pusti velik pečat v vašem vsakdanu. Jutranje navade poskrbijo za višji nivo energije, povečajo vašo produktivnost in osredotočenost na delo, hkrati pa vplivajo na lažje odločanje in učinkovitejše soočanje z izzivi.

Res je, da je od spalnice do računalnika – in posledično takojšnjega preverjanja elektronskih sporočil – le nekaj korakov, zato je rutina še toliko bolj pomembna, saj z njo po mnenju strokovnjakov možganom sporočamo, da se pripravijo na začetek dela.

Vsak dan se zbudite ob isti uri, se preoblecite, spijte kavo ali čaj, pojejte zajtrk, če ste tega navajeni, sprehodite psa … karkoli boste počeli, naj se ponavlja.

2.Izberite primeren prostor

Delovni kotiček mora biti čim bolj prilagojen delu, na mizi pa morajo biti le tiste stvari, ki jih potrebujete – da vas ne motijo po nepotrebnem. Ker boste najverjetneje večji del svojega delovnika preživeli na (pisarniškem) stolu, poskrbite, da bo dobro izbran.

Poleg primernega stola in mize je zelo pomembna svetloba. Če imate možnost izbire prostora z veliko naravne svetlobe, jo le izkoristite, saj bo pozitivno vplivala na vaše telesno in duševno počutje ter seveda na vašo produktivnost.

Podoben učinek imajo tudi rastline, ki po mnenju strokovnjakov motivirajo k delu in povečajo delovno storilnost.

Vas motivira še kaj? Določena barva, morda fotografija ali spodbude misli? Motivacije ni nikoli preveč, zato ji na široko odprite vrata. Nalepite na steno svojo najljubšo fotografijo ali pa poslušajte poživljajočo glasbo. Bodite kreativni in svojemu delovnemu prostoru dodajte novo energijo.

Več si lahko preberete tukaj. 

3. Svoje naloge razvrstite po pomembnosti

Določanje prioritet je ključnega pomena za učinkovito delo na domu, zato premišljeno zapišite svoj seznam nalog. To počnite vsak dan, da se navadite na tovrstno rutino. Seznam nalog lahko zapišete v beležko ali uporabite eno od mnogih aplikacij, ki vam pomagajo pri upravljanju nalog. 

Morda niste najboljši v razvrščanju nalog? Nekateri strokovnjaki v tem primeru svetujejo, da najprej razporedite najmanj nujne naloge, šele na koncu pa opravite razvrstitev najpomembnejših nalog tistega dne.

Naredite še korak naprej in predvidite čas, ki ga boste posvetili določeni nalogi. Tako boste imeli vpogled v to, koliko časa bo potrebnega za posamezne segmente naloge, hkrati pa boste časovno načrtovali celoten delovnik.

4. Načrtujte neprekinjeno delo

Vsi, ki trenutno delamo na domu, se zavedamo, da je neprekinjeno delo na domu včasih nekoliko utopično – še posebej ob majhnih otrocih – vendar bo delo najbolj učinkovito, če ga poskušate čim manj prekinjati.

Otroci in partnerji niso edini, ki lahko zmotijo vašo pozornost. Velik sovražnik je tudi mobilni telefon. Tisti, ki imate službeni mobilnik, boste lažje ostali zbrani in z mislimi pri poslovnih zadevah. Kako pa si lahko pomagate drugi? Z aplikacijami, kot sta Forest in Zero Willpower. Takšne aplikacije za določen čas blokirajo izbrana spletna mesta in aplikacije na vašem telefonu ter računalniku in vam tako pomagajo pri osredotočenosti.

Čas, ki ste ga po zgornjem nasvetu namenili določenim projektom, naj vam pomaga pri neprekinjenem delu in načrtovanju predvidenih odmorov.

5. Določite jasne meje med zasebnim in poslovnim življenjem

Morda si pod pojmom »delo na domu« marsikdo predstavlja zabavo in izmikanje delu, resnica pa je daleč od tega. Ves čas ste v pripravljenosti, spremljate službena elektronska sporočila in klice. Kmalu opazite, da sploh še niste imeli odmorov, predvidenih za osemurni delovnik, in se zaveste, da se je delo zavleklo pozno v večer.

Kako se opisani situaciji izogniti? Ključno pri delu na domu je, da ne dovolite, da se vaše zasebno življenje združi s poslovnim. Zato poskusite določiti čas, ki ga posvetite delu in družini, ter se ga držite. Tako kot ste določili jutranjo rutino, vam mora priti v navado tudi »večerna rutina« – ko končate delo, se zares izklopite in niste na voljo za službene zadeve. Ta čas namenite družini in sebi. Preberite knjigo ali revijo, odpravite se v naravo, uredite vrt z okolico, specite kaj novega, iz omare izbrskajte namizne igre ali uredite knjižno polico.

Res je, delo na domu zahteva veliko samodiscipline, načrtovanja in usklajevanja, a verjamemo, da se ga boste hitro navadili. Upamo, da vam bodo naši nasveti pomagali pri čim bolj optimiziranem in učinkovitem vsakdanu.

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.