<span class="txt-white-desktop">Kaj je SEO in zakaj je pomemben</span> <span class="txt-white-desktop">Kaj je SEO in zakaj je pomemben</span>

Kaj je SEO in zakaj je pomemben

Kaj je SEO in zakaj je pomemben?

Morda vaš potencialni kupec ravnokar v Google iskalnik vpisuje "najboljši X." X je vaš izdelek ali storitev. Se vaše podjetje pojavi med prvimi zadetki? Ali pa vsaj na prvi strani?

Pravzaprav je to nujno za vodenje uporabnikov na vašo spletno stran in s tem zagotovitev večje prodaje. A kako priti tja?

Verjetno ste že slišali za SEO. A slišati ni dovolj. Danes vam bomo razložili, kaj pravzaprav je SEO in kako vam kot podjetju lahko zares koristi.

Kaj pravzaprav je SEO?

SEO je angleška kratica za Search Engine Optimization in preprosto pomeni optimizacijo za iskalnike. To je proces premišljene zasnove in vsebine spletnih strani zato, da boste množično pridobivali promet iz »brezplačnih« rezultatov iskalnikov.

Ko iščete po glavnih iskalnikih, kot so Google, Bing in Yahoo, vam za vsako iskanje ponudijo primarne rezultate iskanja oziroma zadetke, kjer so prikazane spletne strani in druge vsebine, kot so videoposnetki ali lokalni oglasi. Razvrščeni pa so glede na to, kaj iskalnik šteje kot najbolj pomembno za svoje uporabnike. Zato je vašo spletno stran potrebno optimizirati glede na zahteve tega iskalnika. V tem zapisu se bomo osredotočili na Google.

Vse to je precej preprosto razumeti. Problem nastane, ko se optimizacije spletne strani ali bloga loti nekdo, ki o tem ne ve še popolnoma nič ali pa mu primanjkuje izkušenj. Kako lahko uspešno določite Googlove dejavnike, ki vplivajo na vaše mesto v iskalniku?

Kratka razlaga Googlovega iskalnika

Nesmiselno bi bilo trditi, da je Google edini iskalnik, za katerega lahko svojo spletno stran optimiziramo. Kljub temu ta že vrsto let ohranja status najbolj uporabljanega in priljubljenega iskalnika Torej je jasno in smiselno, da se kot podjetje želimo pojaviti med prvimi zadetki iskanja tam, kjer uporabniki največkrat iščejo informacije.

Verjetno se sedaj sprašujete: kako pa Google določi, kdo se pojavi kot prvi zadetek in kdo ostane nekje na dnu osme strani?

Algoritmi Googlovega iskalnika so zapleten sistem in jih razvijajo že dve desetletji. Njihova naloga je hitro pridobivanje podatkov, da lahko uporabniku dostavijo uporaben rezultat. V začetku svojega delovanja je Google svoje algoritme posodobil le redkokdaj. Če ni pokvarjeno, tega ne popravljaj, kajne? Časi so se kljub temu spremenili in zdaj smo lahko priče spremembam njegovih algoritmov skoraj vsak dan.

V začetku se je Google o pomembnosti strani in njenem mestu v iskalniku odločal po tem, kolikokrat je bila na strani uporabljena ključna beseda – beseda ali besedna zveza, po kateri uporabniki iščejo, vi pa želite, da v tem primeru najdejo vas. Prekomerno uporabo ključnih besed so začeli kaznovati šele pred približno petnajstimi leti, ko so se zavedeli problematičnosti omenjenega sistema. Če ste takrat želeli pristati na prvi strani zadetkov, je bil edini dejavnik, na katerega ste morali biti pozorni, pogosta uporaba ene ključne besede oz. besedne zveze. Za ponudnika pasje hrane bi ta bila »najboljša hrana za pse«.

Z algoritmom Panda smo se lahko šele v letu 2011 popolnoma odrekli t. i. prekomerni uporabi ključnih besed. Približno leto pozneje se je Pandi pridružil nov algoritem Pingvin, ki je dal velik poudarek vsebini spletne strani.

Izzivi pri optimizaciji

Obstaja kar nekaj pomislekov glede sestavin ali dejavnikov, ki jih moramo pravilno optimizirati za dobro uvrstitev v Googlovem iskalniku.

Lahko upravljate uspešno kampanjo in ustvarjate odlične rezultate. Vaš promet se poveča. Obisk vaše spletne strani je skoraj neverjeten ... Nenadoma pa se vse to podre. Se sprašujete, kje ste naredili napako?

Včasih je ta vzrok tehničen – na primer sprememba algoritma iskalnika. Na take izzive žal ne moramo biti pripravljeni in nanje ne moramo vplivati. Kako lahko vemo, v kakšnem razmerju so dejavniki, ki jih optimiziramo?

Če bi imeli dostop do podatkov, kako Googlov iskalnik uporablja širša skupnost, bi bila vsa vprašanja odveč. Na žalost vseh odgovorov ne bomo imeli nikoli.

Dejavniki, ki vplivajo na SEO

Kljub rahli skrivnostnosti Googla imamo dovolj informacij, da svojo stran z malce znanja uvrstimo precej visoko na Googlov seznam.

Delimo jih lahko na vsebino, tehnične rešitve in optimiziranje zunaj naše spletne strani. Optimiziranje vsebine:

●Ključne besede! Izbrano besedo ali ključno besedno zvezo uporabite v svojem blogu čim bolj pogosto. Ne pozabite seveda, da Google zelo rad kaznuje prekomerno uporabo ključnih besed. Kljub temu na naši strani obstajajo mesta, kamor jo moramo umestiti za uspešno optimizacijo. Ta mesta so:

○naslov,

○podnaslov,

○URL,

○prvih 100 besed,

○imena slik (slike preimenujte, preden jih naložite v splet. Držite se sistema ključna-beseda.jpg) in

○meta opis (kratek opis, ki ga Google uporabniku prikaže pod naslovom strani že v iskalniku).

Tehnična optimizacija:

●hitro nalaganje vaše spletne strani,

●dobra uporabniška izkušnja vaše spletne strani na mobilnih telefonih ter

●pregledna in uporabna sestava spletne strani z jasnim načrtom.

Optimiziranje zunaj spletne strani:

●pogosto deljenje povezav drugih spletnih strani in blogov (ki so tudi sami dobro optimizirani) na vaši spletni strani.

Bolj natančno razlago vseh dejavnikov pa smo vam pripravili tukaj.

SEO uporablja tudi črni in beli klobuk

Verjetno se sedaj sprašujete: »O kakšnem klobuku neki govorite?« Pravzaprav o dveh takšnih, od katerih je odvisen vaš uspeh.

Izraz črni klobuk se je v povezavi z vedenjem o SEO pojavil v tistih primerih, ko so podjetja želela pretentati Googlov iskalnik. Tisti, ki želijo čim hitrejši priliv prometa na spletno stran in kršijo pravila iskalnika, so kaznovani. Kršitve se nanašajo na nerelevantno prekomerno uporabo ključnih besed, zaradi česar trpita vsebina in bralna izkušnja. Ali pa vključevanje popolnoma neskladnih URL‑povezav in skritih besedil. In kakšna je kazen? Google vas pokrije s »črnim klobukom« in vaša stran je popolnoma odstranjena iz iskalnika.

Beli klobuk pa je pozitiven. Nanaša se na uporabo tehnik in strategij, ki merijo na dobro uporabniško izkušnjo. Če uporabljate in analizirate ključne besede, raziskujete nove možnosti za boljšo kakovost, preoblikujete meta opise v bolj relevantne, pišete na bralcu prijeten in pregleden način – v tem primeru vam Google nadene »beli klobuk«. Gre torej za primer, ko je Googlu jasno, da SEO vidite kot dolgoročno naložbo.

In kaj je na koncu najbolj pomembno? Ustvarjanje kakovostne vsebine! To pa ustvarjate na podlagi najaktualnejših smernic SEO. S tem iskalnikom sporočate, da je vaše spletno mesto edinstveno in vredno prvih zadetkov. Kakovostna vsebina bogati vaše spletno mesto in Google ga vidi kot dragoceno za svoje uporabnike in iskalce informacij. Poleg tega pa ne pozabite na redno posodabljanje stare vsebine.

Gre za dolgotrajno delo, ki pa je vredno vloženega truda.

Veselo na delo!

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.