<span class="txt-white-desktop">Kako izboljšati marketing malih podjetij</span> <span class="txt-white-desktop">Kako izboljšati marketing malih podjetij</span>

Kako izboljšati marketing malih podjetij

Mala podjetja! Tukaj je pet načinov za izboljšanje vašega trženja

Nihče noče brezglavo zapravljati denarja za trženje, sploh pa ne manjša ali nova podjetja. Zato je pomembno, da poiščete strategije in taktike, ki delujejo.

Spletno trženje verjetno že poznate in veste, da je v današnji spletni družbi več kot samo potrebno. Pravzaprav je nujno za uspeh.

Za manjša podjetja je to tudi najbolj ugoden način za doseganje skupnosti in prodaje. 

Da boste svoje trženje končno dvignili na višjo raven ter povečali prepoznavnost in prodajo, je tu pet načinov za izboljšanje vašega spletnega trženja.

1. Ustvarite močno spletno skupnost

Možnost, da izdelek oz. storitev ponovno prodate obstoječemu uporabniku je 60–70 %, medtem ko je možnost, da to prodate novemu uporabniku, 5–20 %. Vidite, kaj se bolj splača?

Zato podjetja toliko vlagajo v vzpostavitev skupnosti, zvestobo in dobro uporabniško izkušnjo.

V dobi družbenih omrežij in spleta je vzpostavitev skupnosti še toliko bolj izvedljiva in izredno pomembna za uspeh vašega podjetja. Zakaj? Ker združite ljudi, ki imajo občutek, da so del tega, kar počnete, oz. vas zares podpirajo. Vzpostavitev skupnosti je del znamčenja in je ena od najbolj učinkovitih strategij podjetij.

Kaj pravzaprav je skupnost?

Ustvarite zvesto skupnost in podjetje bo uspešno na dolgi rok

Skupnost je lahko marsikaj – vse od skupnosti ljudi določene vasi do skupnosti na spletnem forumu. Ko govorimo o skupnosti v povezavi z vašim podjetjem, govorimo o ljudeh s skupnim interesom ali skupno izkušnjo, ki se seveda navezuje na bistvo vašega podjetja.

Če vam uspe te ljudi povezati s svojo znamko, je to eno najmočnejših trženjskih orodij, kar jih lahko imate.

In kako ustvariti svojo skupnost? To je nekaj začetnih korakov:

  • Poudarjajte vrednote in načela svojega podjetja. S tem se lahko ljudje poistovetijo in zato v vas verjamejo. Glejte na to kot na ustvarjanje baze oboževalcev, kot to počnejo zvezdniki.
  • Spodbujajte interakcijo, sprašujte po mnenju. Na vseh točkah vaše pojavnosti (na družbenih omrežjih, na spletni strani, na letakih, v svoji trgovini itd.) stopajte v stik z uporabniki. Pogovarjajte se z njimi, sprašujte jih po njihovem mnenju. Tako, kot bi to počeli s prijateljem.
  • Začnite lokalno. Spletno skupnost povežite ali pa začnite graditi lokalno. Pripravite dogodek v svojem kraju ali pa se odločite za sponzoriranje. Organizirajte srečanja v povezavi s svojo storitvijo ali izdelkom in se »mrežite«.
  • Pošiljajte e-novice. O tem več v naslednji točki.
     

2. Ne zanemarite moči e-poštnega trženja

E-poštno trženje ni mrtvo! Ravno nasprotno. Statistike kažejo, da za manjša podjetja še vedno predstavlja enega najbolj učinkovitih načinov za pridobivanje pozornosti uporabnikov, širjenje baze kupcev in dobrega glasu.

Z e-novicami uporabnike neposredno nagovarjate in z nekaj kreativnosti tudi uspešno pripeljete do dejanja, ki ga od njih želite – pa naj bo to nakup v spletni trgovini, oddaja povpraševanja za storitev, naročilo na pregled, klic za sestanek ali karkoli drugega.

Preletimo nekaj specifičnih razlogov, zakaj je dobro začeti z e-poštnim trženjem, če ste manjše ali novo podjetje.

  • Vzpostavite ugodno razmerje med vrednostjo ter denarjem in časom: Oglaševanje je izredno drago, zato je dobro poiskati druge poti za stik s strankami. Da bi ustvarili uspešno e-poštno kampanjo, ne boste porabili veliko časa niti preveč denarja.
  • Povečate kredibilnost podjetja in odnos s strankami: Zakaj bi kdorkoli želel biti vaš uporabnik, če za vas še ni slišal, se o vas ne širi dober glas in vaš spletni nastop ni najboljši? E-poštno trženje bo postopoma prinašalo zaupanje, saj boste ves čas ostajali v stiku z uporabniki.
  • Ustvarjate in razvijate znamko: E-novice so odlična platforma, da ustvarite svoj unikaten stil, ton izražanja, svojo podobo. Kaj želite, da vaše podjetje je, kaj želite, da si ljudje predstavljajo? Vsako poslano e-sporočilo naj odraža to sliko.

VerticalResponse, Mailchimp, GetResponse in AWeber so le nekateri od ponudnikov, ki vam omogočajo zagon e-poštnega trženja. Sedaj pa akcija! Poskusiti ni greh.

3. Osredotočite se na dobre stike z javnostjo

Noben PR ni slab PR, pravijo.

S tem se sicer ne strinjamo povsem, res pa je, da vas dober PR (tj. odnosi z javnostjo) lahko ponese na novo raven, kar se tiče prepoznavnosti znamke in prodaje. Tudi povsem brezplačno!

V mislih imejte naslednje taktike:

  • Medijem ne pošiljajte suhoparnih novic. Ustvarite zgodbo. Kakršnokoli novost lahko posredujete v obliki privlačne zgodbe, ki jo bodo mediji z veseljem pograbili.
  • Promovirajte se kot strokovnjak na svojem področju. Imate kozmetični salon? Sami napišite članek o negovanju nohtov pozimi in ga pošljite ustreznim medijem. Novinarji vam bodo hvaležni, vi pa boste razvijali osebno znamko.
  • Vključite se v dobrodelne akcije. Dogodek lahko organizirate sami ali pa ga sponzorirate. Pomembno je, da se ljudem vtisnete v spomin kot »človeško« podjetje.
  • Nikoli ne zavrnite povabila medijev – pa naj bo to kratek intervju, nastop v oddaji ali le izjava. Vsaka dodatna pozornost šteje.
  • Dobro izkoristite družbena omrežja. Ustvarjajte zanimivo vsebino in pritegnite nove uporabnike.

 

4. Zberite povratna mnenja in pričevanja

Kot manjše podjetje si gotovo želite širitev, želite pridobiti več novih strank. Ljudje se pred odločitvijo vedno želimo prepričati, ali bo taka odločitev prava. Zato spremljamo mnenja drugih. Na spletu je to še toliko lažje, saj drugi kupci lahko zapišejo svoje mnenje, ga delijo na družbenih omrežjih in vaše podjetje tudi javno ocenijo.

Zakaj ne bi mnenj o svojem produktu ali storitvi širili kar sami, na svoji spletni strani in drugih digitalnih kanalih?

Vzemite si torej nekaj časa in zberite najboljša in najbolj pozitivna povratna mnenja in pričevanja ljudi, ki so že sodelovali z vami, kupili vaš izdelek ali preizkusili vašo storitev – in so bili pri tem zadovoljni!

Primer uporabe pričevanj poslovne šole B-School podjetnice Marie Forelo

Del spletne strani naj bo namenjen samo temu. Tako boste že sami takoj razblinili vsaj nekaj dvomov pri odločanju uporabnikov.

Kako pa pričevanja prepričljivo predstaviti?

  • Uporabite imena, obraze in kraj.
  • Naj bodo res specifična, ne splošna.
  • Naj bodo kratka in jedrnata.
  • Pričevanja posodabljajte, dodajajte nova.

 

5. Analizirajte ter spremljajte konkurenco in panogo

Za konec pa še to, kar se morda komu zdi samoumevno, vendar pa veliko malih podjetij pozabi na ta del:

  • spremljajte konkurenco,
  • preučite njihovo trženje in poslovanje,
  • poslušajte trg,
  • dogajanje v panogi imejte v mezincu,
  • opazujte, kam se nagibajo uporabniki,
  • opazujte, kje konkurenca stopa v stik z njimi, in
  • ugotovite, kje jih lahko dosežete vi.

Vse podatke podrobno preučite, beležite si ideje in bodite agilni – v današnjem hitrem tempu življenja in med spreminjajočimi se trendi v trženju sta prilagodljivost in proaktivnost najpomembnejši vrlini.

Ste pripravljeni na premik trženja in svojega podjetja na višjo raven? Le pogumno!

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.