<span class="txt-white-desktop">Kako prodajati prek družbenih omrežij</span> <span class="txt-white-desktop">Kako prodajati prek družbenih omrežij</span>

Kako prodajati prek družbenih omrežij

Kako prodajati prek družbenih omrežij? Ponujamo vam pet nasvetov.

Končni cilj vsakega oglaševanja je prodaja. Tako je tudi z oglaševanjem na družbenih omrežjih – vsako podjetje si želi, da bi mu aktivno delovanje na družbenih omrežjih prineslo povišanje prodaje.

Kako to doseči? Prodaja prek družbenih omrežij nedvomno zahteva veliko potrpežljivosti. V nadaljevanju vam predstavljamo pet nasvetov, ki vam bodo pomagali pri prodaji.

1. Spoznajte ciljno skupino

Kdo so vaši ciljni kupci? Kaj počnejo, kakšne so njihove navade? Pred vsako trženjsko aktivnostjo morate najprej dobro vedeti, komu prodajate. Z družbenimi omrežji ni nič drugače.

Pomagate si lahko z oblikovanjem person, ki vam bodo omogočile, da svoje ciljne kupce še pobliže spoznate in ugotovite, kako razmišljajo. Priporočljivo je, da oblikujete tri do pet person, ki bodo predstavljale vaše občinstvo. Persone boste imeli v mislih pri vseh nadaljnjih korakih oblikovanja in izvajanja svoje trženjske strategije.

Person ne oblikujte »na pamet« in ne izhajajte iz ene same osebe – izhajati morajo iz podatkov. Zato je bistveno, da pred oblikovanjem opravite raziskavo in se pogovorite z obstoječimi strankami.

Če pobrskate po spletu, boste našli veliko primerov person in navodil, katere informacije morate vključiti v njihove opise. Običajno je persona sestavljena iz naslednjih podatkov:

  • ime in delovno mesto (na primer »direktor trženja Miha«),
  • kaj njeno delo obsega,
  • demografske značilnosti (starost, prihodek, kraj bivanja, izobrazba in družina),
  • cilji,
  • ključni izzivi in vprašanja, ki se ji porajajo, ter kako jih lahko vaše podjetje reši,
  • druge značilnosti, vrednote in preference, relevantne za podjetje.

Čeprav pri oblikovanju person združujete značilnosti in vzorce vedenja različnih strank, pazite, da bodo informacije o njih vseeno dovolj specifične.

2. Izberite primerno družbeno omrežje

Naslednji korak je, da glede na oblikovane persone izberete najprimernejše družbeno omrežje. Ta se namreč med seboj razlikujejo glede na to, kdo so njihovi uporabniki in katere vsebine je tam najbolje objavljati.

  • - Facebook

Facebook ima več kot 2,3 milijarde mesečno aktivnih uporabnikov, več kot polovica pa jih je aktivnih vsak dan. To pomeni, da se tam najverjetneje zadržujejo tudi (potencialne) stranke vašega podjetja.

Vse večji trend na Facebooku postajajo videi in pretočne vsebine v živo. Te namreč po statistikah prinesejo veliko boljše rezultate kot fotografije ali objave s povezavami, zato jih je smiselno izkoristiti.

  • - YouTube

Če so središče vaše strategije video vsebine, je YouTube platforma, na kateri morate biti prisotni. Po številu mesečno aktivnih uporabnikov je namreč takoj za Facebookom.

Čeprav lahko videe objavljate tudi na drugih platformah, obstaja med njimi ključna razlika. V nasprotju s Facebookom se namreč na YouTube uporabniki v večini primerov odpravijo s posebnim namenom – na primer na iskanje specifičnega recepta. In prav to lahko izkoristite v svoj prid.

  • - Instagram

Z nekaj več kot milijardo mesečnih uporabnikov in 500 milijoni dnevno aktivnih uporabnikov je Instagram brez dvoma eno od družbenih omrežij, ki ga je vredno vključiti v svojo strategijo.

V nasprotju s Facebookom je na Instagramu prisotna predvsem mlajša populacija  – kar 71 % uporabnikov je mlajših od 35 let. V prvi vrsti gre za vizualno platformo, na kateri prevladujejo estetsko privlačne fotografije. Vse bolj priljubljena postaja tudi funkcija Instagram stories, s pomočjo katere lahko zgodbo podjetja še bolje predstavite in spodbudite interakcijo sledilcev.

  • - LinkedIn

Čeprav ima v primerjavi s prvima dvema omrežjema LinkedIn manj uporabnikov, ga vseeno ne gre zanemariti.

S 590 milijoni mesečno aktivnih uporabnikov, ki veljajo za bolj »izobraženo« občinstvo, je LinkedIn popoln za podjetja v sektorju B2B. Odličen je predvsem za spoznavanje podjetja in zaposlitvenih priložnosti, izobraževanje in tkanje poslovnih vezi.

Družbenih omrežij je seveda še mnogo – zgoraj smo opisali le tista, ki so med slovenskimi uporabniki najbolj priljubljena. Omeniti velja še Twitter, Pinterest in Snapchat, ki so sicer v tujini veliko pogosteje (in učinkoviteje) uporabljana kot pri nas. Če vaše podjetje deluje na mednarodnem trgu, so brez dvoma tudi to platforme, v katere je vredno vložiti.

3. Zastavite strategijo in ji sledite

Pomembno je, da imate dolgoročni načrt. Najprej si zastavite cilj in nato razmislite o strategiji, s katero boste ta cilj dosegli. Svetujemo vam, da tega koraka nikakor ne preskočite – brez jasnega cilja in načrta tudi rezultatov ne morete pričakovati.

Upoštevajte metodo SMART ciljev – biti morajo specifični, merljivi, dosegljivi, relevantni in časovno omejeni. Tako boste imeli jasno sliko o tem, kaj želite doseči, in vse svoje aktivnosti boste lahko usmerili v doseganje teh ciljev.

Ko so cilji postavljeni, se končno lahko posvetite strategiji. Pazite, da imate ves čas v mislih cilje, ki ste jih določili v prejšnjem koraku.

Kaj vse naj vključuje strategija?

  • - Kakšni so izzivi vaše ciljne skupine in kako jim lahko pomagate?

Zdaj pridejo v poštev persone, o katerih ste razmišljali na začetku. Spomnite se, kakšne so njihove želje in potrebe ter s kakšnimi izzivi se soočajo. Glede na to določite vsebine, s katerimi jim lahko pomagate. Tako bodo objave na vaših družbenih omrežjih relevantne in uporabne za ciljno skupino, posledica pa so lahko boljši rezultati.

  • - Kakšne bodo objave?

Tipi objav se razlikujejo predvsem glede na družbeno omrežje, ki ste ga izbrali.

Raziščite, kaj vse izbrano družbeno omrežje ponuja, kakšni so trendi, in bodite čim bolj kreativni – navsezadnje želite, da so objave za vašo ciljno skupino čim bolj zanimive in privlačne.

  • - Kakšen bo ton komunikacije?

Ton komunikacije boste prilagodili izbranim personam. Če vašo ciljno skupino sestavljajo mladi, jih boste nagovarjali drugače kot na primer lastnike podjetij.

Pri izbiri tona komunikacije pazite, da bo ta usklajen s preostalo komunikacijo vašega podjetja oziroma znamke. Vsekakor velja, da ste na družbenih omrežjih lahko bolj sproščeni in tudi uporaba emotikonov je vedno zaželena. A vseeno pazite, da se preveč ne odmaknete od osebnosti vaše znamke, ki jo kupci že poznajo.

  • - Kako pogosto in kdaj boste objavljali?

Še zadnje vprašanje, na katerega morate odgovoriti, preden začnete z objavljanjem. Žal na to vprašanje ni univerzalno pravilnega odgovora – sami boste morali preveriti, kaj vaši skupnosti najbolj ustreza in kaj vam prinese najboljše rezultate.

Zapomnite si, da je bolj kot pogostost pomembna konsistentnost objavljanja. Če se odločite, da boste na Facebooku objavljali 3- do 5-krat na teden, to tudi počnite. Slabše od tega, da na družbenih omrežjih ne objavljate, so le še nekakovostne objave brez pravega smisla. Bolj kot število objav je namreč pomembna njihova kakovost.

4. Poiščite potencialne stranke in z njimi vzpostavite odnos

Načrt je narejen – zdaj je na vrsti povezovanje s potencialnimi strankami. Pomembno je, da se vključite v skupnost in postanete čim bolj aktivni na družbenih omrežjih. Objavljajte, komentirajte, odgovarjajte na sporočila in se pogovarjajte z uporabniki. Tako boste povečali verjetnost, da ciljna skupina sploh najde vaš profil in se zadrži na njem. Namig: pomagate si lahko tudi z oglasi na izbranem družbenem omrežju.

Preden potencialnim strankam začnete prodajati, morate z njimi najprej vzpostaviti odnos. Poslušajte jih in jim pomagajte. Ponudite jim dodatno vrednost, ki je drugje ne dobijo. Tako boste z njimi ustvarili trden in zaupljiv odnos, ki bo posledično privedel do ponavljajočih se nakupov in celo zvestobe kupcev, ki si je brez dvoma želijo vsa podjetja.

5. Ne pozabite na poziv k dejanju

Potencialnim strankam morate točno povedati, kaj od njih želite. Zato nikakor ne smete pozabiti na pozive k dejanju (ang. call to action oz. CTA), ki bodo sledilce spremenili v stranke.

Če želite, da sledilci v komentarju odgovorijo na vaše vprašanje, to napišite. Če želite, da si ogledajo video ali kliknejo na povezavo, jim to povejte. Izkoristite gumbe na oglasih, ki bodo sledilce pripeljali na vašo spletno stran ali v spletno trgovino. Bodite kar se da jasni in pazite, da v objavo vključite le en CTA.

Uporaba družbenih omrežij se marsikomu ne zdi nič posebnega – saj to vsi znamo, kajne? Pa vendar se, ko pride do poslovne rabe in doseganja rezultatov, podjetjem pogosto zatakne. Ne pozabite – za učinkovito prodajo na družbenih omrežjih potrebujete jasno strategijo, nekaj znanja in veliko potrpežljivosti.

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.