<span class="txt-white-desktop">Vodič kako začeti z bloganjem za podjetje</span> <span class="txt-white-desktop">Vodič kako začeti z bloganjem za podjetje</span>

Vodič kako začeti z bloganjem za podjetje

Preprost vodnik, kako začeti z bloganjem za podjetje

Zakaj bi vaši (potencialni) potrošniki brali novice, tuje bloge in mnenja drugih o temah, s katerimi je povezano vaše podjetje, če jim to vsebino lahko ponudite vi?

Ker, pozor, to lahko obrnete v svoj prid! Bloganje vam omogoča, da s svojim pisanjem vodite potrošnika po prodajnem lijaku do tega, da začne svoj denar puščati v vašem žepu.

Ustvarjanje vsebin bralcem daje vtis, da jim želite pomagati in jih informirati. Kar je vsekakor res, o tem ni dvoma. A v prvi vrsti je to strategija za grajenje zaupanja, spoznavanja vaše znamke in večanja prodaje. Doseči vse to namreč ni mala malica, kar sami veste iz prve roke. Korporativni blog, kot temu pravimo, pa je orodje, ki vam to omogoča. Le lotiti se ga morate na pravi način.

Ta kratki vodnik vas bo spremljal na poti od želje oz. ideje do prvega prispevka na blogu in njegovega učinka.

Razmislite o kakovostni vsebini za svoje občinstvo

Verjamemo, da že imate natančno določeno, kdo je ciljna skupina vašega podjetja oziroma znamke. Če jih je več, se vprašajte, ali je blog namenjen vsem ali le nekaterim.

A vse prej omenjene rezultate – rast prodaje, širjenje vašega imena med ljudi in podobno – boste dosegli le, če bo vsebina koristna in uporabna za vašo ciljno skupino.

Kakovostna vsebina se zato dotika tem, ki se vrtijo okrog odgovorov na naslednja vprašanja:

  • S kakšnimi težavami in vprašanji v povezavi z mojim produktom/storitvijo se ljudje soočajo?

Če prodajate plesne čevlje baletnim plesalcem, morate razumeti njihove vsakdanje težave. Boleče noge, krvaveči prsti, problem najti pravo obutev. Posvetite se tem težavam in jih povežite s svojo znamko.

  • Kaj je razlog, da ne kupujejo mojega izdelka ali storitve? Ga ne razumejo, ne poznajo ali v družbi morda krožijo različni stereotipi?

Mogoče imate izdelek, ki na lokalnem trgu še ni znan – recimo mobilno plačevanje ali veganski prehranski dodatki. Objavite zapise o tem, kaj izdelek prinaša, zakaj je to dodana vrednost v njihovem življenju. Navedite statistične podatke, zanimiva dejstva in razbijte uveljavljene stereotipe. Bralce želite najprej podučiti, jih nato navdušiti in »spreobrniti«, da bodo postali vaši kupci. Učinkovit način so tudi intervjuji z uporabniki in prikaz njihovih zgodb.

Spoznajte svojo ciljno skupino in ji ustrezno prilagodite vsebino.

  • Kaj bralce zanima in kako jim lahko posredno približam izdelek ali storitev?

Recimo, da upravljate hotel ali terme. Vaše stranke verjetno zanimata sprostitev in zabava. Pišite o možnostih preživljanja prostega časa in kot predlog navedite lastno storitev.

To je odlično izhodišče. Hkrati naj bodo vaši bralci in sledilci tudi vaš vir idej. Zato jim pozorno prisluhnite, saj vam bo njihov komentar ali mnenje marsikdaj dalo navdih za nov zapis na blogu.

Poskrbite za tehnično plat

Ja, tudi nekaj tehničnih podrobnosti je treba urediti za začetek bloganja kot dela vsebinskega marketinga.

Predvidevamo, da že imate spletno stran, torej imate zakupljeno gostovanje in domeno. Sedaj pa vas čaka še nekaj nalog:

1.  Ustvarite podstran

Najbolje je, da blog vključite kot podstran na vaši obstoječi spletni strani. Torej osnovni strani www.imestrani.si dodate novo podstran, na primer www.imestrani.si/blog.

2.  Namestite platformo CMS

Kratica CMS pomeni Content Management system – sistem za upravljanje vsebine. Eden najbolj znanih za bloganje je Wordpress. Če ga ponudnik gostovanja vaše spletne strani podpira, ga lahko namestite ročno. Če ga ne, lahko prestavite gostovanje ali pa izberete drug sistem CMS. Razširjena sta še Drupal in Joomla. Malo raziščite to področje in gotovo boste našli najboljšo možnost zase.

3.  Nastavite temo

Da bo blog tudi po videzu karseda usklajen z vašo znamko, si vzemite nekaj časa in izberite temo oziroma predlogo. Razmislite tudi o tem, kaj želite najbolj izpostaviti in kako naj bo vsebina razporejena. Prav tako je nujno, da sta videz in delovanje teme dobra tudi na mobilnih napravah.

Osnova je sedaj pripravljena in začetek je omogočen.

Ustvarite in zapolnite koledar objavljanja

Organiziranost je nujna za produktivnost. Če ste se že odločili, da vpeljete nov marketinški kanal, ne pustite, da vas povozijo izgovori.

Naš predlog je, da v Googlu ustvarite Excelovo tabelo, do katere imajo dostop vsi v proces vključeni člani ekipe.

Že na začetku leta lahko pripravite okvirni mesečni koledar s temami, ki jih želite pokriti glede na aktualnost skozi leto. Poleg tega lahko ustvarite tabelo z mesečnim in/ali tedenskim pregledom.

Podrobneje si oglejmo mesečno tabelo. Vrstice označite z datumom, stolpce pa poimenujte:

  • tip vsebine (če jo imate razdeljeno na različne sklope),
  • naslov zapisa,
  • avtor,
  • status objave (v pripravi, pripravljeno, objavljeno),
  • opombe,
  • nujne povezave.

Vključite vse, kar se vam bo zdelo pomembno in smiselno. Za boljšo organiziranost lahko v koledarju uporabite tudi barve.

Upoštevajte pravila pisanja za splet

Pisanje za splet se v osnovi razlikuje od pisanja za časopis, knjige ali revije. Vsebina se konzumira na drugačen način, hitro, včasih brez pravega fokusa.

Zato upoštevajte ta načela pisanja za splet:

  • uporabljajte preprost jezik,
  • praviloma pišite kratke povedi,
  • bralca načeloma nagovarjajte v prvi osebi ednine (odvisno od ciljne skupine),
  • vključite veliko slik in grafičnih prikazov,
  • ne pozabite na SEO (več si preberite tukaj),
  • in vključujte jasne pozive k dejanjem (Primer: Če vas zanima več, nam pišite na navedeni e-naslov.) 

Poskrbite za ustrezno promocijo

Nekaj ljudi bo res obiskalo vaš blog, ko bodo brskali po vaši spletni strani. A večino prometa boste na spletno stran pripeljali ravno z blogom. Zato morate vsak zapis dobro promovirati.

Bodite aktivni na družbenih omrežjih, opozarjajte na nov blog. Uporabljajte povezavo do bloga kot odgovor na vprašanja, ki vam jih po e-pošti ali v sporočilih zastavljajo stranke.

Izkoristite pa ga tudi kot vir za druge objave na družbenih omrežjih. Nek zanimiv podatek pretvorite v objavo in to naredite večkrat. Videli boste, kako hitro boste pridobili kakovostno vsebino za druge kanale. Prav tako ne pozabite na integracijo gumba za deljenje pri vsakem zapisu. Tako bodo bralci vsebino hitro in enostavno delili s prijatelji, če sem jim bo zdela uporabna.

Naj vam na srce položimo še to: zadnje ločilo v prispevku je konec zgolj tega zapisa. Nikakor pa to ni konec prizadevanj.

Bralci bodo imeli vprašanja glede napisanega in vaša naloga je, da ste čim bolj odzivni. Če bo kdo delil vaš zapis na družbenih omrežjih, se jim oglasite v komentar, se zahvalite in ponovno opozorite nase.

Prav tako pa bodite aktivni v posodabljanju že objavljenih zapisov na blogu. Spreminjajte zastarelo, izbrišite nerelevantno, dodajte kaj pomembnega.

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.

Srečno pri ustvarjanju!