<span class="txt-white-desktop">Skrivnosti urejanja financ za manjša podjetja</span> <span class="txt-white-desktop">Skrivnosti urejanja financ za manjša podjetja</span>

Skrivnosti urejanja financ za manjša podjetja

Skrivnosti urejanja financ za manjša podjetja

Vodenje manjšega podjetja ni mačji kašelj. Podjetnika vedno čaka dolg seznam opravil, dan pa ima na prvi pogled vedno manj ur.

Pogosto je razlog za uspešnost manjšega podjetja dejstvo, da za njim stoji oseba, ki je strokovnjak na področju financ. Ali pa zaposli nekoga, ki to je. Če vodja s financami nima veliko izkušenj, lahko pogosto sprejme odločitve, ki bodo njegovemu podjetju na dolgi rok škodile.

Pravilno upravljanje in organiziranje finančnih sredstev lahko prispeva h konstantni rasti podjetja in zagotovi, da boste dosegli svoje prodajne cilje. Kot pri osebnih financah tudi tukaj obstaja veliko načinov, da svoje finance organizirate glede na zastavljene cilje.

Primerni skrbi za finance zelo neradi namenjamo svoj čas, temu področju se radi izogibamo in odlašamo z opravili. A ne bi smelo biti tako.

Vse, kar potrebujete, je malce potrpljenja in naših sedem nasvetov.

1. Vzemite si čas za razumevanje vseh svojih finančnih obveznosti

Vodite svoje podjetje, zato ste odgovorni za upravljanje lastnega denarja. Kaj točno pa so vaše finančne obveznosti? To je seveda popolnoma odvisno od okoliščin, vrste podjetja in velikosti vašega podjetja.

Davek. To je seveda samoumevno, toda o kakšnem davku govorimo? Če imate v podjetju zaposlene, se bodo vaše obveznosti razlikovale od obveznosti samostojnega podjetnika. Naredite temeljito raziskavo in se seznanite s svojimi davčnimi obveznostmi.

Povračila in poročila. Morda za vami stojijo investitorji, ki potrpežljivo čakajo na povračilo. Enako velja za banke in druge posojilodajalce. Za njih bodo potrebna finančna poročila in dokazi o rasti.

Vsakodnevne odgovornosti. Tudi finančni računi podjetja zahtevajo vašo pozornost. To vključuje knjigovodstvo in evidentiranje transakcij, spremljanje plačil na računu, izplačevanje plač, poslovanje z dobavitelji in načrtovanje proračuna.

Vložite čas v razumevanje postopkov glede vsake finančne obveznosti. Morda jih imate zgolj nekaj ali pa zelo veliko. V vsakem primeru pa se prepričajte, da se zavedate vsake od njih. Rezultat takega vpogleda je, da pomembnih opravil ne boste zamudili, s tem pa boste zmanjšali možnost napak.

2. Sledite svojemu prihodku

Veste, koliko vaše podjetje zasluži mesečno in letno ter koliko je zaslužilo v preteklosti? To vedenje je pomembno in vam bo koristilo pri poslovanju. Svoje prihodke začnite spremljati mesečno, tedensko ali celo dnevno, da boste bolje razumeli, koliko denarja ste v podjetje vložili.

Za to lahko preprosto uporabite Excelovo preglednico. Razdelite jo v kategorije, ki predstavljajo različne tokove prihodkov in odhodkov, ki jih ima vaše podjetje.

Po določenem času boste svoja opazovanja morali spremeniti v dejanja. Za to si morate seveda pustiti nekaj mesecev ali celo pol leta. Tako boste bolj zanesljivo razumeli svoje dolgoročne potrošniške navade, vključno z razkošjem, ki ga morda ne potrebujete.

Da bi uspešno prepoznali trende svoje porabe, morate torej imeti možnost pregleda za nazaj.

3. Programska oprema za mala podjetja

Vedno lahko za spremljanje svojih financ preprosto uporabite knjigo/tabelo, v katero zapisujete svoje stroške in prihodke. Toda z različnimi visokokakovostnimi, nizkokakovostnimi ali celo brezplačnimi možnostmi programske opreme vam dela ni več treba opravljati ročno.

Za boljši nadzor nad financami priporočamo uporabo programske opreme Quickbooks. Omogoča hitro spremljanje dnevnih rutin in nalog z avtomatizacijo, vgrajeno v vsak načrt. Fotografirate lahko svoje račune in jih shranite v digitalni obliki. Olajšate si lahko tudi sledenje plačilom, saj omogoča redne opomnike, ki vam lahko prihranijo veliko časa.

4. Račune poravnajte pravočasno

Podobno kot pri osebnih financah je tudi v poslovnem svetu pomembno, da položnice poravnate pravočasno. Odplačevanje kredita z zamikom vas lahko drago stane, manjši stroški zamude pri položnicah upravnika pa se lahko hitro nakopičijo.

Prepričajte se, ali ste pravočasno plačali vse poslovne račune tako, da si nastavite mesečne opomnike.

Primer Excelove tabele za finance

5. Vzpostavite dobre finančne navade

Vzpostavitev notranjih finančnih protokolov lahko veliko prispeva k finančni varnosti vašega podjetja. To je lahko zgolj tedenski pregled in posodobitev novih finančnih informacij.

Vaši prihodki in odhodki bodo nihali, zato je najboljše, da ostanete dobro informirani in podatke pogosto preverjate. Ko svojim poslovnim financam nehate skrbno slediti, je težko ohraniti produktivnost in razumeti, kaj se resnično dogaja z vašim podjetjem. To lahko vodi do podaljšanja bremen, kot je dolg, kar pa lahko onemogoči uspeh vašega podjetja.

Pri majhnih podjetjih sta čas in denar pogosto problem, poleg tega pa imajo ta manjše tehnološke zmogljivosti. Lastnikom majhnih podjetij to ne bi smelo preprečiti uvedbe neke vrste notranjega nadzora. To je še posebej pomembno, če imate zaposlene. Slab notranji nadzor lahko pri zaposlenih vodi do goljufij ali kraj in povzroči pravne težave.

6. Poiščite pomoč, ko jo potrebujete

Trma je na žalost lastnost mnogih, ki so v svoje podjetje vložili vse. V nekaterih okoliščinah je to dobra lastnost. Pomaga vam pri razvijanju vizije, o kateri ste vedno sanjali. Ima pa tudi svoje pasti. 

Ko se soočamo z vprašanji računovodstva in finančnega upravljanja, je v proces težko vključiti strokovnjaka in priznati poraz. To je včasih nujno, da podjetje preživi in prejme pravo podporo pooblaščenega računovodje.

Kdaj pa je čas, da pokličete pomoč?

●ko ste izgubili nadzor nad številkami,

●ko ste soočeni z revizijo,

●ko za upravljanje računov izgubljate preveč časa,

●ko delate preveč napak in škodujete svojemu podjetju,

●ko doživljate prehitro rast.

Ne pustite, da vaše podjetje potone samo zato, ker imate težave pri upravljanju svojega denarja.

7. Uvedite sklad za nujne primere

Za nujne primere moramo imeti vedno nekaj denarja v rezervi. Tu velja enako pravilo kot za vaše osebne finance. Vedno lahko naletimo na nepričakovane stroške, kot so popravila. Če s podjetjem naletite na težave in tega denarja nimate, lahko to resno škoduje vam in vašim zaposlenim.

Edina možnost, ki vam namreč ostane, je posojilo, kar pa za lastnike majhnih podjetij mnogokrat ni več mogoče. Če kritični del vaše poslovne infrastrukture ne uspe in ga ne morete nadomestiti, lahko vaše podjetje propade.

Vodenje lastnega podjetja je lahko razburljivo. Obvladovanje financ lahko vse to hitro spremeni v stresno situacijo. Povzročeni stres lahko bistveno zmanjšate, če sledite uspešnim finančnim praksam. Tako boste ostali varni in jasno sledili začrtani poti do uspeha.

Teh sedem finančnih zapovedi vsebuje bistvo vsega, kar morate vedeti. Če jih uporabite kot temelje za svoje podjetje, se lahko uspešno izognete finančnim težavam.

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.