<span class="txt-white-desktop">Postavljanje prodajnih ciljev</span> <span class="txt-white-desktop">Postavljanje prodajnih ciljev</span>

Postavljanje prodajnih ciljev

Uspešno postavljanje ciljev je velikokrat lahko ključnega pomena pri delu zaposlenih. Ali svoji ekipi postavljate previsoke cilje? Morda prenizke?

V članku odkrijte nasvete, kako postaviti cilje, ki bodo prilagojeni vaši ekipi in jo bodo hkrati motivirali.

1. Postavite mesečne cilje

Če svoje letne cilje razdelite na manjše enote in jih prilagodite mesečni kvoti, jih bodo vaši zaposleni hitreje dosegli, kar jih bo najverjetneje navdalo z zadovoljstvom in ponosom. Tako bodo dobili več zagona za prihodnje delo, hkrati boste razbremenili napetost, ki jo (morda) občutijo ob pogledu na celoletni načrt dela.

Opozoriti moramo, da je treba mesečne cilje natančno prilagoditi letnemu cilju, pri tem pa paziti, da ne pride do napačnega izračuna in posledično nezadovoljstva ob koncu leta. Enakomerno razporedite tudi vse aktivnosti, ki bodo vodile do želenega letnega cilja. Preračunajte, na primer, koliko klicev je treba opraviti na mesečni ravni, da boste dobili želeno število strank.

2. Cilje prilagodite glede na posameznika

Svoje zaposlene in njihovo delo dobro poznate, zato temu prilagodite tudi personalizirane cilje. Tistim, ki jih visoki cilji motivirajo, postavite višje cilje – in obratno. Za tiste, ki svojo mesečno kvoto težje dosegajo, predvidite nekoliko nižje cilje – sčasoma boste opazili, da jih bodo presegli. Ko zaposleni niso pod pritiskom, namreč delajo uspešneje, saj so neobremenjeni.

3. Cilje enakomerno višajte v obdobjih pričakovane povečane prodaje

Predstavitev novega produkta, čas pred veliko nakupno sezono (šolske počitnice) in med promocijskimi aktivnostmi so stresna obdobje, ki zahtevajo veliko organiziranosti in predpriprav.

Takrat podjetja pričakujejo povečano prodajo, vseeno pa ni priporočljivo, da prodajne cilje preveč zvišate. To raje počnite konsistentno in enakomerno. Tak pristop zaposlenim omogoča, da sproti opažajo napredek, namesto da bi bili zaradi neuspehov in previsokih ciljev pod prevelikim pritiskom.

4. Dogovorite se o hierarhiji ciljev

Preučite, katera dejavnost je najpomembnejša in vam prinaša največ dobička. Tako bodo vsi zaposleni vedeli, kateremu cilju naj posvetijo največ pozornosti in časa.

Tudi novincem predstavite, katere naloge so najpomembnejše in na katerih področjih se morajo najprej izboljšati. Na podlagi tega jim lahko določite tedenske cilje, ki jim bodo pomagali doseči mesečno kvoto.

5. Spodbudite doseganje želenih ciljev

Premislite, kaj vaše zaposlene motivira pri delu. S tem jih nagradite, ko dosežejo določen cilj, in jih še dodatno motivirajte za prihodnje delo.

Največkrat je to denarni bonus, ni pa to edina možnost za nagrado, ki jo lahko ponudite. Obstajajo različni programi, kjer lahko zaposleni izbirajo med pripomočki za delo, profesionalnimi in jezikovnimi tečaji, masažami in podobnimi nagradami, za katere se je vredno še dodatno potruditi pri delu.

Nimate sredstev za finančno spodbujanje pri doseganju ciljev? V tem primeru lahko zaposlene nagradite z dodatnimi dnevi dopusta, ki jih bodo prav tako z veseljem izkoristili.

6. Spremljajte napredek pri izpolnjevanju ciljev

Postavljanje ciljev je nesmiselno, če jih ne spremljate. Zaposlene prosite, da svoje tedenske rezultate zapisujejo v Excelove preglednice, ki jih redno spremljajte. To vam omogoča, da ob upadu njihovih aktivnosti ukrepate, še preden to postane ovira pri uresničevanju mesečnih ciljev.

7. Po potrebi zaposlenim dodelite mentorje

Vsakemu se lahko zgodi, da v določenem stresnem obdobju ne dela tako dobro, kot ste običajno navajeni. Z zaposlenim se pogovorite, mu nudite pomoč, hkrati pa jim po potrebi dodelite mentorja, ki jim bo pomagal pri vseh izzivih.