Imate majhno podjetje, ki ne ustvarja dovolj dobička? Predstavljamo 7 razlogov, zakaj Imate majhno podjetje, ki ne ustvarja dovolj dobička? Predstavljamo 7 razlogov, zakaj

Imate majhno podjetje, ki ne ustvarja dovolj dobička? Predstavljamo 7 razlogov, zakaj

Prodaja je po besedah nekaterih strokovnjakov lahko prava »umetnost«. Če delate uspešno in imate močan prodajni oddelek, a kljub temu ne zaslužite dovolj, je čas za premislek. Berite naprej in odkrijte, zakaj vaše podjetje ne ustvari dovolj dobička.

1.Področje, na katerem trenutno deluje vaše podjetje, je slabše plačano

Področja vašega delovanja in dobička, ki ga ustvarite, ne morete primerjati s popolnoma drugim področjem, ki je v določenem trenutku morda bolj donosno. Ocenjujte delovanje in se primerjajte z enakovrednim področjem, pri čemer morate biti pozorni na velikost podjetja in na to, koliko časa je že prisotno na trgu.

Trendi se spreminjajo, danes je priljubljena ena stvar, jutri bo druga. Enako velja tudi v poslu, zato naj vam »črni« dnevi ne vzamejo veselja do dela.

2.(Pre)nizke cene

Ugotovili ste, da vaše podjetje ustvari precej manj dobička kot primerljiva podjetja na enakem področju. Kaj delate drugače?

Najprej raziščite svoje cene – ali so morda ponekod prenizke in ne odtehtajo vašega truda? Poenotite jih, po potrebi prilagodite in nekoliko dvignite. Svoje delo primerno ovrednotite in ga cenite. Tako vas bodo spoštovali tudi drugi.

3. Previsoki stroški

Poleg ovrednotenja svojih storitev preučite tudi stroške, ki vključujejo najem prostorov, ceno materialov, ki jih potrebujete za svoje delovanje, promocijsko gradivo, vlaganje v razvoj zaposlenih in ekipo … Preverite, ali bi za katerega od omenjenih stroškov lahko odšteli manj denarja. Če ugotovite, da je vaša storitev ovrednotena prenizko, vaši obratovalni stroški pa so previsoki, ste že korak bližje večjemu dobičku. Vzpostavite razmerje, ki vas bo pripeljalo do uspeha.

4. Predolg proces do nakupne faze

Premislite, zakaj je proces do samega nakupa tako zamuden. Imate preveč dela? Preveč strank in premalo zaposlenih? V mislih imejte tudi to, kako lahko pospešite nakupni proces in raziščite, kaj zadržuje zadnji del oglaševalskega lijaka – nakupni proces. Ponovno bo potrebnih nekaj uskladitev, ki vas bodo pripeljale do večjega zaslužka.

Morda boste ugotovili, da počasen proces ni odvisen od podjetja (premalo zaposlenih za preveč dela), temveč od kupcev. Kaj jih zadržuje, da nakupa še niso opravili, čeprav so večkrat pokazali zanimanje? Jim morda lahko ponudite dodatno ugodnost ali kodo za popust? Spodbudite jih in tako pospešite nakupni proces.

5. Cene ne vključujejo marže

V ceno vaših storitev je vključen ves čas, ki ga namenite nekemu delu. Vendar to ni vse – pri določanju cen je treba upoštevati tudi mnogo drugih dejavnosti (knjigovodstvo, izdajanje računov, zbiranje plačil, posodabljanje spletne strani …), saj je to dejanski čas, ki ga porabite za poslovanje. Pri določanju cene je torej dobro določiti tudi »rezervo« in zagotoviti, da je stroškovno pokrit čas, ki ga porabite za delo, in hkrati čas, ki ga namenite celotnemu procesu grajenja vaše blagovne znamke. Veliko manjših podjetij »dodatnega časa« ne upošteva, pa vendar ta veliko pripomore k skupnemu dobičku.

6. Cene zvišujte postopoma in premišljeno

Morda boste presenečeni nad končno ceno, ki bo odražala vaš dejanski čas. Verjetno bo precej višja kot tista, ki ste jo zaračunavali do sedaj. Morda vas bo zaskrbelo, da boste izgubili stranke. Nikar – če delate dobro in so stranke z vami zadovoljne, ne bodo želele prekiniti sodelovanja, tudi če bodo zato morale odšteti nekoliko več.

Priporočljivo je, da cene zvišujete postopoma, strankam lahko ponudite tudi plačilne načrte, da dobijo vpogled v prihodnje cene. Če kljub temu ugotovite, da stranke za vaše nove zahteve nimajo dovolj denarja, naj vas ne skrbi. Za dolgoročno poslovanje potrebujete zveste stranke, ki imajo hkrati dovolj denarja za storitve, ki jih ponujate. Tako ne bo prišlo do zapadlih računov, vi pa zaradi podaljševanja datumov izplačil ne boste imeli težav.

7. Premajhna ponudba

Če so vaše cene primerne in usklajene, a vseeno nimate dovolj dobička, se morda razlog skriva v premajhni ponudbi. Za uspešno delovanje mora ta biti celovita in pokrivati veliko storitev, ki lahko koristijo različnim potrebam strank.

Upamo, da vam bodo naši nasveti koristili in pomagali povečati dobiček. Pri tem vodite evidenco vseh storitev, ki jih izvajate, in primerjajte rezultate. Vsekakor pa ne smete pozabiti – cenite se, spoštujte lastno delo in zaupajte vase.

 

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.