Kako bodo lahko mala podjetja izkoristila moč umetne inteligence Kako bodo lahko mala podjetja izkoristila moč umetne inteligence

Kako bodo lahko mala podjetja izkoristila moč umetne inteligence

Uvajanje uporabe umetne inteligence (AI) v podjetjih lahko predstavlja zastrašujočo misel, ki pa se bo kaj kmalu spremenila v neizogibno dejstvo. Potencialna donosnost naložbe v umetno inteligenco obeta veliko, zato naj bi podjetja, ki umetne inteligence ne bodo sprejela ali bodo z uporabo odlašala, izgubila veliko.

V prispevku odkrijte, kakšne prednosti lahko nudi cenovno dostopnejša umetna inteligenca manjšim podjetjem, ki so sicer pogosto omejena s proračunom.

 

1.   Orodja umetne inteligence

Na trgu se vse pogosteje pojavljajo cenovno dostopnejša orodja umetne inteligence, kot so Adobov Marketo in Salesforceov Pardot. Takšna orodja odpirajo vrata za napredno optimizacijo, ki so si jo nekoč lahko privoščila le večja podjetja.

Pomisleki, da bomo zaradi umetne inteligence izgubili delovna mesta, so odveč. Strokovnjaki namreč menijo, da nam bodo »računalniški geniji« pomagali in naše poslovanje vidno izboljšali. Največ koristi bodo zagotovo imeli oddelki za trženje. V nadaljevanju razkrivamo, zakaj in kako.

2.Manjši stroški »preizkusnih praks«

Majhna in zagonska podjetja imajo zelo močno konkurenco in imajo pogosto zelo omejen proračun. Dostopnejša umetna inteligenca jim bo končno pomagala stopiti ob bok večjim podjetjem.

Ena izmed prednosti je zmanjšanje stroškov preizkusnih praks, ki jih podjetja uporabljajo za ugotavljanje, kaj pri potencialnih kupcih najbolj deluje (za kakšen tip vsebine so najbolj dovzetni, kakšni oglasi jih najbolj prepričajo v nakup, kako prilagoditi uporabniško izkušnjo za največjo donosnost posla itd.)

Problem, ki ga velikokrat opažajo manjša podjetja, so drage preizkusne trženjske prakse, zato si tovrstne poskusne dobe ne morejo privoščiti ali jo v skladu s predvidenim proračunom skrajšajo. Cenovno dostopna orodja umetne inteligence bodo tržnikom pomagala premagati to oviro in izkoristiti priporočila za oglaševanje na družbenih omrežjih, mobilno oglaševanje ipd.

 

3. Vpogled v številke in potencialne rešitve

Prednost umetne inteligence, ki je ne gre spregledati, je možnost izredno natančnega vpogleda v stanje trenutnega prometa in uspešnosti oglasov, hkrati pa bo majhnim podjetjem zagotavljala podatke o najbolj uspešnih oglasih in strategijah, v katere je vredno vlagati.

Umetna inteligenca naj bi omogočala sprotno konkurenčno poročanje, kar lahko majhnim (in srednjim) podjetjem pomaga pri pripravi priporočil za boljšo konkurenčnost na šibkejših območjih v primerjavi z drugimi podjetji na trgu. Nudila bo tudi vpogled v potencialne rešitve – če projektu namenimo delež proračuna X in pri tem uporabimo strategijo Y, bomo zaslužili Z evrov. Podjetje bo lahko v sistem vneslo drugačno strategijo ali povečalo vložek za maksimalen končni dobiček. Teoretična predvidevanja bodo nato zaposleni lahko prenesli v prakso in temu primerno prilagodili trženjske aktivnosti.

Orodja umetne inteligence bodo podjetjem pomagala tudi pri upravljanju strank in shranjevanju podatkov, zbranih na družbenih omrežjih, e-sporočilih in klicih, ter omogočala globlji vpogled v želje in zahteve strank. To bo posledično omogočilo večjo optimizacijo uporabniške izkušnje.

4. Pomoč strankam

Ne samo da bo umetna inteligenca pomagala prilagoditi uporabniško izkušnjo, temveč bo nudila tudi podporo oddelku za podporo strankam – s širokimi prodajnimi vprašanji, zbiranjem informacij, splošno podporo kupcem in analiziranjem uspešnosti storitev.

Klepetalni roboti, med katere spada tudi Facebookov Messenger, kupcem omogočajo sprotno pomoč, hkrati pa zaposlenim prihranijo precej časa, ki bi ga sicer namenili tovrstnemu delu.

Po napovedih se nam torej kmalu obetajo vse cenejša in dostopnejša orodja umetne inteligence, največ koristi od nje pa naj bi imela zagonska in manjša podjetja ter morda tudi srednje velika. Tako bodo prihranila čas in denar, ki bi ju sicer porabila za nedonosno oglaševanje, slabo zastavljene ciljne skupine, nerazumevanje potrošnikov in njihovega delovanja itd.

Ali se bodo predvidevanja o potencialni donosnosti umetne inteligence tudi uresničila, bo pokazal čas.

 

 

V A1 poslovnim uporabnikom za preprost začetek in lažjo motivacijo nudimo vrsto naprednih pisarniških rešitev, s katerimi boste poenostavili in pohitrili prehod lastnega poslovanja v digitalno dobo.