Vrstni red priklopa je pomemben. Če uporabljate bakreno tehnologijo, modem najprej povežite v DSL omrežje (telefonska vtičnica). Če uporabljate optično tehnologijo, modem povežete z WAN omrežjem v optični pretvornik (ONT Box). Nato modem priklopite v električno omrežje. Počakajte nekaj minut, da na sprednji strani prve tri lučke svetijo neprekinjeno. S tem je modem povezan v internetno omrežje.
Priklop modema
1. S telefonskim kablom (1-a) povežite hišno telefonsko vtičnico in vtičnico z napisom DSL na hrbtni strani modema.
Če priklapljate modem na optično omrežje, med telefonsko vtičnico in modemom priklopite optično napravo ONT, kot kaže slika. Modem in optično napravo povežete z WAN kablom (1-b).
2. S telefonskim kablom (2) povežite telefonski aparat in modem v zeleno vtičnico z oznako FXS1. Če uporabljate dve telefonski številki, drugo priklopite v zeleno vtičnico z oznako FXS2.
V navodilih telefona preverite ali vaš telefon podpira in je nastavljen na »tonsko izbiro«. Tako boste lahko nemoteno uporabljali dohodne in odhodne klice.
3. Za povezavo računalnika z internetom uporabite mrežni kabel (3), ki ga vključite v katerokoli LAN vtičnico na zadnji strani modema. Na računalniku poiščite vtičnico za mrežni kabel.
4. S priloženim električnim kablom (4) priklopite modem v elektriko. Na modemu povežite električni kabel v okroglo vtičnico Power.
5. Modem vključite s pritiskom na stikalo On/Off, ki se nahaja nad električnim kablom. Počakajte, da na sprednji strani prve tri lučke svetijo neprekinjeno. Ko lučki neprekinjeno svetita, je povezava z internetom vzpostavljena.
Ob nevihtah obstaja velika možnost okvare opreme zaradi udara strele, ki lahko poškoduje vso opremo, ki je povezana na električno omrežje (modem, digitalni sprejemnik, računalniki ipd.).
Uporaba brezžičnega omrežja modema Podatke za uporabo brezžičnega omrežja modema najdete na nalepki na zadnji strani modema. Ime omrežja najdete pod oznako »WiFi SSID«, geslo pa z oznako »WiFi Password«.
Želite spremeniti ime brezžičnega omrežja in geslo? Modem in računalnik povežite neposredno z mrežnim kablom (3) in v brskalnik vpišite
192.168.1.254. Uporabniško ime je »admin«, geslo je vpisano na nalepki na zadnji strani modema pod ozako »Pasword«. Po uspešni prijavi se zažene čarovnik za namestitev.
Nabor najbolj koristnih navodil za pomoč pri delovanju storitev
Kaj pomenijo lučke na modemu?
Internet ne deluje Naprave (mobilni telefon, tablica, računalnik ipd.) lahko z modemom povežete neposredno s kablom ali preko brezžičnega (WI-FI) omrežja. Kadar ima naprava težave s povezovanjem v internet, najprej preverite, ali je povezana z modemom prek kabla oziroma brezžičnega omrežja.
1. Brezžična (Wi-Fi) povezava ne deluje
Preverite, ali je vaša naprava povezana v brezžično omrežje (WiFi), za katerega signal oddaja modem. Podatke za uporabo brezžičnega omrežja modema najdete na nalepki na spodnji strani modema.
Prekinite brezžično povezavo na napravi in jo ponovno vzpostavite. Če vaša naprava še vedno ne najde brezžičnega omrežja, preverite delovanje interneta z drugo napravo ali se na modem povežite s kablom
2. Povezava prek kabla ne deluje
Računalnik ob neposredni kabelski povezavi z modemom navadno samodejno vzpostavi povezavo z internetom. Če se povezava ne vzpostavi samodejno, preverite:
Ali je mrežni (3) kabel dobro vstavljen v vtičnici v modemu in računalniku. Uspešno povezavo nakazuje četrta lučka na modemu
Ali mrežni (3) kabel deluje: priklopite druge naprave ali uporabite drug mrežni kabel.
Če uporabljate usmerjevalnik (angl. router) ali omrežno stikalo (angl. switch), začasno odstranite te naprave in povežite računalnik neposredno z modemom. Preverite ali internetna povezava sedaj deluje.
Če računalnik ne vzpostavi povezave z internetom, poskusite odklopiti električno napajanje modema. Po nekaj trenutkih ga ponovno priključite. Ko se bo modem spet povezal, ponovno preverite, ali je povezava z internetom vzpostavljena. Prve tri lučke na modemu naj svetijo neprekinjeno.
3. Na modemu ne sveti nobena lučka
Če vam na modemu ne sveti nobena lučka, preverite:
Napajanje modema: napajalni kabel mora biti na enem koncu priključen v električno vtičnico, na drugem koncu pa v modem.
Stikalo za vklop: preverite ali je stikalo za vklop vključeno (položaj “On”).
Električno vtičnico: s priklopom druge naprave na električno napajanje preverite, ali je vtičnica pod napetostjo.
4. Modem se ne poveže, druga ali tretja lučka ne gorita neprekinjeno
Statusni lučki DSL/WAN in Internet nam povesta stanje internetne povezave:
Lučki svetita: povezava je vzpostavljena.
Lučki utripata: povezava se sinhronizira.
Če ena od lučk utripa preverite povezavo med modemom in hišno telefonsko vtičnico. Kabel mora biti:
na enem koncu vključen v hišno telefonsko vtičnico,
drugi konec kabla mora biti vključen v sivo vtičnico na zadnji strani modema (vtičnica DSL).
Ponovni zagon modema bo vplival tudi na ostale naprave, ki za delovanje potrebujejo internet, kot so televizija in telefon.
Priklop usmerjevalnika (angl. router) Usmerjevalnik (angl. router) lahko priključite v prost LAN vhod na modemu. Za nemoteno delovanje interneta naj bo usmerjevalnik (angl. router) nastavljen na dinamično pridobivanje IP naslova.
Če želite za internetno povezavo uporabljati svoj usmerjevalnik (angl. router), pokličite Skupino za podporo uporabnikom A1 na 040 40 40 40 ali nam pišite na tehnicna.podpora@A1.si, da prestavimo modem v t. i. bridge način delovanja.
Izbira pravega telefona Za uporabo storitev telefonije A1 uporabite telefon, ki podpira tonsko izbiranje in je nastavljen nanj. Številni telefoni omogočajo reklapljanje med pulznim in tonskim izbiranjem.
Med enim in drugim načinom lahko preklapljate s stikalom na aparatu ali z izbiro v meniju. Če je telefon nastavljen na pulzno zbiranje, boste dohodne klice lahko sprejemali, ne boste pa mogli klicati drugih – ob dvigu slušalke boste slišali piskanje.
Bližnji me ne dobijo na telefon, ker sem vedno zaseden-a Preverite ali na modemu sveti lučka »Telefon«. Če ne sveti, izključite modem iz elektrike in ga čez 20 sekund ponovno vključite.
Bližnji me kličejo, telefon pa mi ne zvoni Preverite povezavo med modemom in telefonom:
Telefon mora biti na modem priključen v telefonski priključek PHONE 1 ali PHONE 2.
Če je telefonskih vtičnic več, naj bo kabel priključen v prvo (označena s PHONE 1).
Kako ravnati z opremo ob nevihtah? Priporočamo, da ob nevihti ali daljši odsotnosti od doma iz električnega in internetnega omrežja izključite vso elektronsko opremo.
Iz električnega napajanja izključite modem in vse digitalne sprejemnike.
Telefonski kabel DSL izključite iz modema.
Iz modema (vhod LAN) izključite mrežni (UTP) kabel, ki je povezan z digitalnim sprejemnikom in računalnikom.
Izključite tudi vso drugo opremo (na primer A1 in Elektro TV set, če ga uporabljate).
Za uporabnike storitev A1 priporočamo nakup prenapetostne zaščite, ki bo zaščitila elektronske naprave in poskrbela za brezskrben odhod na dopust. Nakup je možen na prodajnih mestih A1.
Priklop DSL povezave, priklop TV vmesnika KAON in televizije:
Priklop GPON povezave, priklop TV vmesnika KAON in televizije:
Vrstni red priklopa je pomemben. Če uporabljate bakreno tehnologijo, modem najprej povežite v DSL omrežje (telefonska vtičnica). Če uporabljate optično tehnologijo, modem povežete z WAN omrežjem v optični pretvornik (ONT Box). Nato modem priklopite v električno omrežje. Počakajte nekaj minut, da na sprednji strani prve tri lučke svetijo neprekinjeno. S tem je modem povezan v internetno omrežje.
Priklop modema
1. S telefonskim kablom (1-a) povežite hišno telefonsko vtičnico in vtičnico z napisom DSL na hrbtni strani modema.
Če priklapljate modem na optično omrežje, med telefonsko vtičnico in modemom priklopite optično napravo ONT, kot kaže slika. Modem in optično napravo povežete z WAN kablom (1-b).
2. S telefonskim kablom (2) povežite telefonski aparat in modem v zeleno vtičnico z oznako FXS1. Če uporabljate dve telefonski številki, drugo priklopite v zeleno vtičnico z oznako FXS2.
V navodilih telefona preverite ali vaš telefon podpira in je nastavljen na »tonsko izbiro«. Tako boste lahko nemoteno uporabljali dohodne in odhodne klice.
3. Za povezavo računalnika z internetom uporabite mrežni kabel (3), ki ga vključite v katerokoli LAN vtičnico na zadnji strani modema. Na računalniku poiščite vtičnico za mrežni kabel.
4. S priloženim električnim kablom (4) priklopite modem v elektriko. Na modemu povežite električni kabel v okroglo vtičnico Power.
5. Modem vključite s pritiskom na stikalo On/Off, ki se nahaja nad električnim kablom. Počakajte, da na sprednji strani prve tri lučke svetijo neprekinjeno. Ko lučki neprekinjeno svetita, je povezava z internetom vzpostavljena.
Ob nevihtah obstaja velika možnost okvare opreme zaradi udara strele, ki lahko poškoduje vso opremo, ki je povezana na električno omrežje (modem, digitalni sprejemnik, računalniki ipd.).
Uporaba brezžičnega omrežja modema Podatke za uporabo brezžičnega omrežja modema najdete na nalepki na zadnji strani modema. Ime omrežja najdete pod oznako »WiFi SSID«, geslo pa z oznako »WiFi Password«.
Želite spremeniti ime brezžičnega omrežja in geslo? Modem in računalnik povežite neposredno z mrežnim kablom (3) in v brskalnik vpišite
192.168.1.254. Uporabniško ime je »admin«, geslo je vpisano na nalepki na zadnji strani modema pod ozako »Pasword«. Po uspešni prijavi se zažene čarovnik za namestitev.
Nabor najbolj koristnih navodil za pomoč pri delovanju storitev
Kaj pomenijo lučke na modemu?
Internet ne deluje Naprave (mobilni telefon, tablica, računalnik ipd.) lahko z modemom povežete neposredno s kablom ali preko brezžičnega (WI-FI) omrežja. Kadar ima naprava težave s povezovanjem v internet, najprej preverite, ali je povezana z modemom prek kabla oziroma brezžičnega omrežja.
1. Brezžična (Wi-Fi) povezava ne deluje
Preverite, ali je vaša naprava povezana v brezžično omrežje (WiFi), za katerega signal oddaja modem. Podatke za uporabo brezžičnega omrežja modema najdete na nalepki na spodnji strani modema.
Prekinite brezžično povezavo na napravi in jo ponovno vzpostavite. Če vaša naprava še vedno ne najde brezžičnega omrežja, preverite delovanje interneta z drugo napravo ali se na modem povežite s kablom
2. Povezava prek kabla ne deluje
Računalnik ob neposredni kabelski povezavi z modemom navadno samodejno vzpostavi povezavo z internetom. Če se povezava ne vzpostavi samodejno, preverite:
Ali je mrežni (3) kabel dobro vstavljen v vtičnici v modemu in računalniku. Uspešno povezavo nakazuje četrta lučka na modemu
Ali mrežni (3) kabel deluje: priklopite druge naprave ali uporabite drug mrežni kabel.
Če uporabljate usmerjevalnik (angl. router) ali omrežno stikalo (angl. switch), začasno odstranite te naprave in povežite računalnik neposredno z modemom. Preverite ali internetna povezava sedaj deluje.
Če računalnik ne vzpostavi povezave z internetom, poskusite odklopiti električno napajanje modema. Po nekaj trenutkih ga ponovno priključite. Ko se bo modem spet povezal, ponovno preverite, ali je povezava z internetom vzpostavljena. Prve tri lučke na modemu naj svetijo neprekinjeno.
3. Na modemu ne sveti nobena lučka
Če vam na modemu ne sveti nobena lučka, preverite:
Napajanje modema: napajalni kabel mora biti na enem koncu priključen v električno vtičnico, na drugem koncu pa v modem.
Stikalo za vklop: preverite ali je stikalo za vklop vključeno (položaj “On”).
Električno vtičnico: s priklopom druge naprave na električno napajanje preverite, ali je vtičnica pod napetostjo.
4. Modem se ne poveže, druga ali tretja lučka ne gorita neprekinjeno
Statusni lučki DSL/WAN in Internet nam povesta stanje internetne povezave:
Lučki svetita: povezava je vzpostavljena.
Lučki utripata: povezava se sinhronizira.
Če ena od lučk utripa preverite povezavo med modemom in hišno telefonsko vtičnico. Kabel mora biti:
na enem koncu vključen v hišno telefonsko vtičnico,
drugi konec kabla mora biti vključen v sivo vtičnico na zadnji strani modema (vtičnica DSL).
Ponovni zagon modema bo vplival tudi na ostale naprave, ki za delovanje potrebujejo internet, kot so televizija in telefon.
Priklop usmerjevalnika (angl. router) Usmerjevalnik (angl. router) lahko priključite v prost LAN vhod na modemu. Za nemoteno delovanje interneta naj bo usmerjevalnik (angl. router) nastavljen na dinamično pridobivanje IP naslova.
Če želite za internetno povezavo uporabljati svoj usmerjevalnik (angl. router), pokličite Skupino za podporo uporabnikom A1 na 040 40 40 40 ali nam pišite na tehnicna.podpora@A1.si, da prestavimo modem v t. i. bridge način delovanja.
Izbira pravega telefona Za uporabo storitev telefonije A1 uporabite telefon, ki podpira tonsko izbiranje in je nastavljen nanj. Številni telefoni omogočajo reklapljanje med pulznim in tonskim izbiranjem.
Med enim in drugim načinom lahko preklapljate s stikalom na aparatu ali z izbiro v meniju. Če je telefon nastavljen na pulzno zbiranje, boste dohodne klice lahko sprejemali, ne boste pa mogli klicati drugih – ob dvigu slušalke boste slišali piskanje.
Bližnji me ne dobijo na telefon, ker sem vedno zaseden-a Preverite ali na modemu sveti lučka »Telefon«. Če ne sveti, izključite modem iz elektrike in ga čez 20 sekund ponovno vključite.
Bližnji me kličejo, telefon pa mi ne zvoni Preverite povezavo med modemom in telefonom:
Telefon mora biti na modem priključen v telefonski priključek PHONE 1 ali PHONE 2.
Če je telefonskih vtičnic več, naj bo kabel priključen v prvo (označena s PHONE 1).
Kako ravnati z opremo ob nevihtah? Priporočamo, da ob nevihti ali daljši odsotnosti od doma iz električnega in internetnega omrežja izključite vso elektronsko opremo.
Iz električnega napajanja izključite modem in vse digitalne sprejemnike.
Telefonski kabel DSL izključite iz modema.
Iz modema (vhod LAN) izključite mrežni (UTP) kabel, ki je povezan z digitalnim sprejemnikom in računalnikom.
Izključite tudi vso drugo opremo (na primer A1 in Elektro TV set, če ga uporabljate).
Za uporabnike storitev A1 priporočamo nakup prenapetostne zaščite, ki bo zaščitila elektronske naprave in poskrbela za brezskrben odhod na dopust. Nakup je možen na prodajnih mestih A1.
Priklop DSL povezave, priklop TV vmesnika KAON in televizije:
Priklop GPON povezave, priklop TV vmesnika KAON in televizije:
Zastavite nam vprašanje tako, da se najprej opredelite ali ste naš naročnik ali ne, nato pa izberite področje, ki vas zanima.
Zastavite nam vprašanje tako, da se najprej opredelite ali ste naš naročnik ali ne, nato pa izberite področje, ki vas zanima. (Poslovni uporabniki nas kontaktirajte na tukaj).
Za pravilno delovanje vseh funkcij na tem spletnem mestu, morate imeti nameščeno zadnjo različico vašega spletnega brskalnika.