Informacije vezane na EU predpise
-
Smernice za uporabo posredniških storitev skladno z aktom o digitalnih storitvah (DSA)
V družbi A1 Slovenija, d. d. si prizadevamo za vzpostavitev varnega, zanesljivega in zaupanja vrednega spletnega okolja. S tem namenom smo na podlagi Uredbe (EU) 2022/2065 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. oktobra 2022 o enotnem trgu digitalnih storitev in spremembi Direktive 2000/31/ES (v nadaljevanju: Akt o digitalnih storitvah) pripravili naslednje smernice, ki veljajo za tiste naše storitve, ki se v skladu z Aktom o digitalnih storitvah štejejo za posredniške storitve. Te smernice dopolnjujejo pogodbene pogoje posameznih posredniških storitev.
Posamezni izrazi, uporabljeni v teh smernicah (kot na primer posredniška storitev, prejemnik storitve), imajo pomen kot je za posamezni izraz določen z Aktom o digitalnih storitvah.
I. Določbe, ki se uporabljajo za vse posredniške storitve
I./1. Nezakonite vsebine
V okviru uporabe naših posredniških storitev je prepovedano razširjanje kakršne koli nezakonite vsebine. Nezakonita vsebina pomeni vsako informacijo, ki sama po sebi ali v povezavi z dejavnostjo, vključno s prodajo proizvodov ali zagotavljanjem storitev, ni skladna z veljavnimi predpisi. Med primere takšnih nezakonitih vsebin sodijo na primer:
I./2. Kontaktna točka za organe držav članic, Komisijo in Odbor
Za posredovanje odločb o ukrepanju zoper nezakonito vsebino in odločb o zagotavljanju informacij ter drugo neposredno komuniciranje na podlagi Akta o digitalnih storitvah je za organe držav članic, Komisijo in Odbor na voljo enotna kontaktna točka na elektronskem naslovu: dsa@a1.si.
Za komunikacijo s kontaktno točko se uporabljata slovenski ali angleški jezik.
I./3. Kontaktna točka za prejemnike storitve
Za neposredno komuniciranje na podlagi Akta o digitalnih storitvah je za prejemnike storitev na voljo enotna kontaktna točka na elektronskem naslovu: dsa@a1.si.
I./4. Obveznost poročanja
Poročila o moderiranju vsebin bomo skladno s 15. členom Akta o digitalnih storitvah enkrat letno objavili na a1.si.
II. Dodatne določbe za storitev gostovanja
II./1. Mehanizmi prijave in ukrepanja
Če določena informacija ali vsebina v okviru posredovane storitve, ki se skladno z Aktom o digitalnih storitvah šteje za storitev gostovanja, po vašem mnenju pomeni nezakonito vsebino, nam lahko tako vsebino prijavite preko elektronskega naslova: dsa@a1.si.
Vaša prijava mora biti dovolj natančna in ustrezno utemeljena, da jo lahko obravnavamo. Vključevati mora najmanj:
- ustrezno utemeljeno pojasnilo razlogov, zakaj domnevate, da je informacija nezakonita vsebina;
- jasno navedbo točne elektronske lokacije navedene informacije, kot je točen URL ali URL-ji, in po potrebi dodatne informacije, na podlagi katerih je mogoče prepoznati nezakonito vsebino, odvisno od vrste vsebine in konkretne storitve gostovanja;
- vaše ime in elektronski naslov, razen v primeru informacij, za katere se šteje, da vključujejo eno od kaznivih dejanj iz členov 3 do 7 Direktive 2011/93/EU (kazniva dejanja spolne zlorabe, kazniva dejanja spolnega izkoriščanja, kazniva dejanja v zvezi z otroško pornografijo, pridobivanje otrok za spolne namene, vključno z napeljevanjem, pomočjo in podpiranjem ter poskusom);
- izjavo, ki potrjuje, da ste v dobri veri prepričani, da so informacije in navedbe v prijavi točne in popolne.
Predlagamo, da izpolnite ta obrazec in ga priložite vaši prijavi.
Prijave nezakonitih vsebin obravnavamo skrbno, nepristransko in objektivno in pri tem sprejmemo ustrezne ukrepe glede na resnost in naravo kršitve.
Če vaša prijava vsebuje vaše elektronske kontaktne podatke, vam bomo brez nepotrebnega odlašanja poslali potrdilo o prejemu prijave.
Brez nepotrebnega odlašanja vas bomo obvestili o svoji odločitvi v zvezi z informacijo, na katero se nanaša prijava, in sporočili informacije o možnih pravnih sredstvih v zvezi s to odločitvijo.
II./2. Obrazložitev
Vsakemu prizadetemu prejemniku storitve bomo, če razpolagamo z ustreznimi elektronskimi kontaktnimi podatki, predložili jasno in specifično obrazložitev z vsebino iz 3. in 4. odstavka 17. člena Akta o digitalnih storitvah za katero koli od omejitev, ki smo jih uvedli zato, ker so informacije, ki jih je zagotovil prejemnik storitve, nezakonita vsebina:
katere koli omejitve vidnosti posameznih informacij, ki jih zagotovi prejemnik storitve, vključno z odstranitvijo vsebine, z onemogočitvijo dostopa do nje ali razvrstitvijo vsebine na nižje mesto;
začasna prekinitev, ustavitev ali druga omejitev denarnih plačil;
začasna prekinitev ali prenehanje zagotavljanja celotne storitve ali njenega dela;
začasna onemogočitev ali ukinitev računa prejemnika storitve.
Prejšnji odstavek se ne uporablja, kadar so informacije zavajajoče obsežne komercialne vsebine.
II./3. Obveščanje o sumih kaznivih dejanj
Če izvemo za kakršne koli informacije, ki vzbudijo sum, da je bilo storjeno kaznivo dejanje, ki vključuje ogrožanje življenja ali varnosti ene ali več oseb, ali da se tako kaznivo dejanje izvaja ali je verjetno, da bo storjeno, o svojem sumu takoj obvestimo pristojne organe za preprečevanje, odkrivanje in preiskovanje kaznivih dejanj ali pravosodne organe ter jim predložimo vse ustrezne informacije, ki jih imamo na voljo.
III. Končne določbe
III./1. Spremembe smernic
V primeru spremembe teh smernic, vas bomo obvestili z objavo na a1.si. Obvestilo o spremembi bo objavljeno pred začetkom veljavnosti spremembe.
III./2. Veljavnost smernic
Te smernice stopijo v veljavo in se uporabljajo ob 17. 2. 2024 dalje.
Smernice lahko prenesete tukaj.
-
Obravnava razširjanja terorističnih spletnih vsebin
A1 Slovenija pri storitvah gostovanja v skladu s 15. členom Uredbe (EU) 2021/784 o obravnavanju razširjanja terorističnih spletnih vsebin (v nadaljevanju: Uredba) kot kontaktno točko za elektronsko sprejemanje odredb o odstranitvi določa: otsv@a1.si.
Komunikacija s kontaktno točko je mogoča v slovenskem in angleškem jeziku.
Obravnavanje razširjanja terorističnih vsebin:
Če bo A1 Slovenija pri storitvah gostovanja na podlagi odredbe pristojnega organa odstranil teroristične vsebine ali onemogočil dostop do njih, bo ponudniku spletnih vsebin zagotovil informacije o takšni odstranitvi ali onemogočenju. Takšnih informacij ne bo zagotovil, kadar pristojni organ, ki je izdal odredbo o odstranitvi, odloči, da se razlogi ne razkrijejo iz razlogov javne varnosti.
Družba A1 Slovenija bo pri storitvah gostovanja vsem ponudnikom spletnih vsebin, katerih vsebina je bila odstranjena ali je bil onemogočen dostop do nje zaradi posebnih ukrepov na podlagi člena 5 Uredbe, omogočila, da vložijo pritožbo v zvezi z odstranitvijo ali onemogočanjem dostopa do nje, in zahtevajo ponovno objavo vsebine ali dostopa do nje, če bo A1 Slovenija s strani pristojnega organa določena kot ponudnik storitev gostovanja, ki je izpostavljen terorističnim vsebinam kot je določeno v 4. odstavku 5. člena Uredbe.
Ponudnik spletne vsebine bo pritožbo lahko poslal na kontaktno točko otsv@a1.si.
Pritožba bo morala biti dovolj natančna in ustrezno utemeljena, da jo bomo lahko obravnavali.
Vključevati bo morala najmanj:
ime in priimek ter elektronski naslov pritožnika;
jasno navedbo točne elektronske lokacije (kot je točen URL ali URL-ji), kjer je bila objavljena spletna vsebina in po potrebi dodatne informacije, ki nam omogočajo, da ugotovimo, na katero odstranjeno spletno vsebino se pritožba nanaša;
ustrezno utemeljeno pojasnilo razlogov za pritožbo;
izjavo, ki potrjuje, da je pritožnik v dobri veri prepričan, da so informacije in navedbe v pritožbi točne in popolne.
Pritožbe bomo obravnavali skrbno. Brez nepotrebnega odlašanja bomo pritožnika obvestili o svoji odločitvi in ponovno objavili vsebino ali dostop do nje, kadar sta bila njena odstranitev ali onemogočanje dostopa do nje neupravičena. Kadar bomo pritožbo zavrnili, bomo pritožniku predložili razloge za svojo odločitev. -
Informacije vezane na Akt o podatkih
Od 12. septembra 2025 se uporablja Akt o podatkih, uredba Evropske unije 2023/2854 z dne 13. decembra 2023 o harmoniziranih pravilih za pravičen dostop do podatkov in njihovo uporabo v državah članicah. Besedilo uredbe si lahko preberete tukaj.
Pravila Akta o podatkih naslavljajo vrsto virov podatkov, kot so povezani izdelki, povezane storitve in storitve obdelave podatkov v oblaku.
V družbi A1 Slovenija, d. d. (v nadaljevanju: A1 Slovenija) ponujamo bogat katalog telekomunikacijskih izdelkov in storitev ter drugih podpornih storitev. V tej luči smo pri določenih povezanih izdelkih in storitvah ter izdelkih storitve obdelave podatkov zavezani k zagotavljanju vaših pravic iz Akta o podatkih in se temu tudi predano posvečamo. Za več informacij o vaših pravicah si preberite spodnje splošne informacije.
Pravica dostopa do podatkov za uporabnike povezanega izdelka ali storitve
Prvi sklop pravic, ki jih ureja Akt o podatkih, se nanaša na uporabnike povezanih izdelkov, ki pridobivajo, ustvarjajo ali zbirajo podatke o svoji uporabi ali okolju ter jih lahko tudi sporočajo. Sem spadajo pametne naprave iz interneta stvari, na primer pametni telefoni, pametne ure, modemi ali senzorji. Enake pravice dostopa do podatkov uživajo tudi uporabniki storitev, ki so neločljivo povezane s povezanimi izdelki (povezane storitve), na primer različne aplikacije za izvajanje analitike podatkov, upravljanje s pametno napravo ipd.
Pri A1 Slovenija smo prodajalec povezanih izdelkov in storitev, vendar nismo imetnik podatkov. Uporabniki pravice dostopa do podatkov uveljavljate nasproti imetniku podatkov, ki je običajno proizvajalec povezanega izdelka oziroma ponudnik povezane storitve.
Vsak uporabnik povezane naprave ima pravico dostopa do podatkov iz povezanega izdelka oziroma storitve ter pravico deliti te podatke s tretjimi osebami. Navedeno zagotavlja imetnik podatkov enostavno, varno, brezplačno za uporabnika, v celoviti, strukturirani, splošno uporabljani in strojno berljivi obliki. Imetnik podatkov omogoči uporabniku neposreden dostop do podatkov v povezanem izdelku ali storitvi. Če to ni mogoče, se dostop omogoči na podlagi zahteve uporabnika.
Podatki, do katerih ste upravičeni, so tisti podatki, ki jih je zbral ali ustvaril povezani izdelek oziroma storitev ter so imetniku podatkov na voljo, vključno z ustreznimi metapodatki, ki so potrebni za razlago in uporabo posredovanih podatkov. Gre za izvorne podatke, ki niso obdelani (surovi podatki).
Upravičeni ste, če:
- ste lastnik povezanega izdelka, ali
- imate pogodbeno pravico do uporabe povezanega izdelka (na primer najem, izposoja, preizkus), ali
- prejemate povezano storitev povezanega izdelka.
Pred nakupom povezanega izdelka oziroma povezane storitve vas seznanimo s podatkom o imetniku podatkov ter z vašimi možnostmi glede dostopa do podatkov, glede vrst ter količine podatkov, ki se zbirajo ali ustvarjajo ter glede njihove hrambe, ko nam imetniki podatkov posredujejo te informacije. Imetnik podatkov je tudi odgovoren za uresničevanje vaših zahtev.
Podpora pri zamenjavi ponudnika storitev obdelave podatkov ali pri prenosu podatkov na lokalno infrastrukturo IKT
Namen Akta o podatkih je tudi spodbujanje konkurence med ponudniki storitev obdelave podatkov, tako da se strankam omogoči učinkovita zamenjava dosedanjega ponudnika za novega, prehod na lokalno infrastrukturo IKT ali kombiniranje posameznih storitev obdelave podatkov med ponudniki.
V skladu s tem imate pravico, da od ponudnika storitve obdelave podatkov zahtevate, da ob poteku pogodbenega razmerja podpira vašo izhodno strategijo:- da vas seznani s specifikacijo vaših podatkov ter digitalnih sredstev, ki so na voljo za izvoz oziroma tistih, ki so zaradi specifičnosti za notranje delovanje ponudnikove storitve iz prenosa izključeni,
- da vam razumno pomaga pri izvozu podatkov oziroma prenosu k drugemu ponudniku,
- da v prehodnem obdobju, ki sledi odpovednemu roku, in je namenjeno izvedbi prenosa, ponudnik ravna s skrbnostjo, da ohrani neprekinjeno delovanje storitve, vključno z visoko ravno varnosti podatkov,
- da po uspešnem priklicu podatkov vaše podatke na zahtevo izbriše,
- da vam za sodelovanje pri prenosu zaračuna povračilo, ki ne presega s tem postopkom povezanih stroškov ponudnika.
- Navedeno pravico uveljavljate nasproti izvornemu ponudniku storitve obdelave podatkov. Kadar je to A1 Slovenija, vas bomo seznanili s postopkom za našo podporo pri zamenjavi ponudnika oziroma prenosu vaših podatkov (npr. v splošnih pogojih posamezne storitve) in cenikom podpornih storitev. Kadar pa je izvorni ponudnik drug (A1 Slovenija nastopa zgolj v vlogi posrednika oziroma prodajalca rešitve drugega ponudnika), se morate za podporo pri izvozu ali prenosu vaših podatkov obrniti na izvornega ponudnika. O njegovi identiteti boste seznanjeni ob sklenitvi pogodbe za posamezno storitev.
V vlogi izvornega ponudnika, in ko vaše podatke hranimo v Evropski uniji, smo zavezani sprejeti ukrepe za preprečitev mednarodno vladnega dostopa do neosebnih podatkov, kadar bi bil tak dostop v nasprotju s slovenskim pravom ali pravom Evropske unije. Če posamezna storitev to zahteva, bomo sprejeli tehnične, organizacijske in pogodbene ukrepe za zaščito vaših podatkov ter vas o tem obvestili.