Z uvedbo novih pogojev v EU/EEA gostovanju, se vedno več uporabnikov odloča za uporabo mobilnih storitev v tujini. Večina paketov vključuje velike količine podatkov za gostovanje v tujini, kar pri uporabnikih pogosto povzroči manjšo previdnost. Zato svetujemo, da pred odhodom v tujino poskrbite, da ste seznanjeni z vsemi pogoji in morebitnimi pastmi, ki jih prinaša gostovanje.
Najlažji način za preprečitev nepotrebnih stroškov je ročni izklop prenosa podatkov v gostovanju na vašem mobilnem telefonu. Zaradi uvedbe LTE omrežja in njegovega načina delovanja, pa kljub izklopu prenosa v gostovanju pogosto prihaja do nepričakovanih stroškov. Pri prijavi telefona v LTE omrežje lahko telefon samodejno prenese manjšo količino podatkov, tudi v primeru, ko je v nastavitvah telefona urejena blokada prenosa podatkov. Ta prenos se odšteje od zakupljene količine in zaračuna v skladu s cenikom izbranega paketa. Če uporabnik prenosa podatkov v tujini nima zakupljenega v svojem paketu, pa se prenos obračuna po rednem obračunskem intervalu. Ti stroški v državah EU/EEA niso visoki, pri gostovanju izven EU/EAA pa lahko dosežejo visoke zneske, za katere operaterji nismo odgovorni.
Če v gostovanju ne želite uporabljati prenosa podatkov, svetujemo, da v nastavitvah svoje mobilne naprave ob izklopu prenosa podatkov v gostovanjih spremenite tudi izbrano omrežje iz LTE/4G/5G v 2G ali 3G. Ta način izklopa ni povsem zanesljiv, saj je odvisen od delovanja posameznega telefona, operacijskega sistema ter omrežja.
Za nastavitve najlaže poskrbite na svojem mobilnem telefonu
- Izbira blokade prenosa med gostovanjem:
- IOS: Settings > Mobile Data Options > Data Roaming > OFF
- Android: Nastavitve > Povezave > Mobilno omrežje > Podatkovno gostovanje > Vklop/izklop*
- Izbira omrežja:
- IOS: Settings > Mobile Data > Mobile data options > Voice & Data > 3G
- Android: Nastavitve > Povezave > Mobilno omrežje > Prednostno omrežje > 2G/3G*
Nastavitve telefonov različnih blagovnih znamk, ki uporabljajo operacijski sistem Android, se lahko razlikujejo.
Za zanesljivo preprečitev prenosa podatkov v tujini, lahko zahtevate sistemsko blokado. Za vklop sistemske blokade, nas lahko kontaktirate preko sledečega obrazca.
Pozor: Ta blokada velja za VSE prenose podatkov v gostovanju, tudi npr. na Hrvaškem.